Wist je dat........[6]

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Ik wacht met spanning op Gijs :ouais!
Hij heeft zo'n leuk nieuws... met dank aan FB!
:oops
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:Ik wacht met spanning op Gijs :ouais!
Hij heeft zo'n leuk nieuws... met dank aan FB!
:oops
Van harte gefeliciteerd hoor Gijs! Leuk voor je.
Al zal je nog een discussie met je nieuwe geliefde aanmoeten of je stapt in je verliefdheid over principes heen. ;) :nananere
Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:Ik ga er vanuit dat het wel een hoofdzaak, dus niet iets waar de mensen wat van gemaakt hebben. Er wordt toch immers duidelijk in de Bijbel gesproken over het onderscheid tussen man en vrouw en wil jij dat er uit weghalen?
Maaar in de reformatorische traditie is toch eigenlijk een soort regel/norm dat meisjes en vrouwen een rok dragen? In de uitleg van je kan ik mee, maar praktisch vind ik wel dat als een vrouw of meisje een broek gaat dragen het onderscheid weg is. Toch?
Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:De 'broeken-kwestie' is echt geen bijzaak hoor! Er zijn hier vast mensen die dat haarfijn kunnen aantonen!
Waarom wordt op reformatorische scholen het dragen van een broek dan verboden. Daar hebben ze toch ook wel een goeie reden. Vast niet alleen, omdat er bepaalde mensen op tegen zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mara »

Julie weten meer dan wij, dankzij FB :livre
We wachten op het hele verhaal hier. :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door helma »

vlinder schreef:
Van harte gefeliciteerd hoor Gijs! Leuk voor je.
Al zal je nog een discussie met je nieuwe geliefde aanmoeten of je stapt in je verliefdheid over principes heen. ;) :nananere
Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:Ik ga er vanuit dat het wel een hoofdzaak, dus niet iets waar de mensen wat van gemaakt hebben. Er wordt toch immers duidelijk in de Bijbel gesproken over het onderscheid tussen man en vrouw en wil jij dat er uit weghalen?
Maaar in de reformatorische traditie is toch eigenlijk een soort regel/norm dat meisjes en vrouwen een rok dragen? In de uitleg van je kan ik mee, maar praktisch vind ik wel dat als een vrouw of meisje een broek gaat dragen het onderscheid weg is. Toch?
Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:De 'broeken-kwestie' is echt geen bijzaak hoor! Er zijn hier vast mensen die dat haarfijn kunnen aantonen!
Waarom wordt op reformatorische scholen het dragen van een broek dan verboden. Daar hebben ze toch ook wel een goeie reden. Vast niet alleen, omdat er bepaalde mensen op tegen zijn.

maak et em nou niet gelijk zo moeilijk joh!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door vlinder »

Zoals de forum-Luther zo vaak zei: Echte principes, daar ga je voor door het vuur.
In veel omstandigheden blijken die principes toch vaak minder diep te zitten of worden snel bijgesteld. Het was als een kwinkslag bedoeld met een serieuze ondertoon: je kunt vaak dezelfde beweringen doen op een forum en veel ferme uitspraken doen, maar je wordt er misschien nog wel eens aan herinnerd. Dan kun je 2 dingen doen: aangeven dat je er eerder naast zat en het toch allemaal niet zo belangrijk is, of je blijft bij je standpunt waar je op baseert dat iets wel of niet goed is en dat veranderd dan ook niet als er liefde in het spel is. Toch? Misschien zal blijken dat de hoofdzaken toch bijzaken zijn. :OO
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door refo »

Volgens de reacties op de foto is ze helemaal niet gewend een broek te dragen.
Dus ik denk dat het meevalt voor Gijs.

Maar het is inderdaad zo dat principes over zaken en mensen vooral gekoesterd worden als men er niet mee te make heeft.
Onder druk wordt alles vloeibaar.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Simon »

refo schreef:Volgens de reacties op de foto is ze helemaal niet gewend een broek te dragen.
Dus ik denk dat het meevalt voor Gijs.

Maar het is inderdaad zo dat principes over zaken en mensen vooral gekoesterd worden als men er niet mee te make heeft.
Onder druk wordt alles vloeibaar.
Als er dan ook nog een roze bril bij opgezet wordt (of is dat niet de juiste uitdrukking voor verliefd zijn?) zie je de anders fouten helemaal niet meer.
Maar goed, als iemand al op kleding wordt (af)gekeurd, mag je blij zijn als je ooit nog een redelijk functionerend business-huwelijk mag krijgen.
Meer zit er dan niet in.
Ik zou banger zijn voor een dame die figuurlijk de broek aan heeft.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mara »

vlinder schreef:Zoals de forum-Luther zo vaak zei: Echte principes, daar ga je voor door het vuur.
In veel omstandigheden blijken die principes toch vaak minder diep te zitten of worden snel bijgesteld. Het was als een kwinkslag bedoeld met een serieuze ondertoon: je kunt vaak dezelfde beweringen doen op een forum en veel ferme uitspraken doen, maar je wordt er misschien nog wel eens aan herinnerd. Dan kun je 2 dingen doen: aangeven dat je er eerder naast zat en het toch allemaal niet zo belangrijk is, of je blijft bij je standpunt waar je op baseert dat iets wel of niet goed is en dat veranderd dan ook niet als er liefde in het spel is. Toch? Misschien zal blijken dat de hoofdzaken toch bijzaken zijn. :OO
Ik begrijp dat het slechts om het dragen van een lange broek gaat?
In bepaalde kringen wordt hier nogal "allergisch" op gereageerd.
Ik heb liever een schat van een schoondochter die af en toe een lange broek draagt, dan een liefdeloze met een rok. :hum
Gijs: ik heb geen FB, dus weet niets.
Maar ik hoop dat je een lief meisje hebt getroffen.
En een broek, ach, dat zijn maar bijzaken. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Schemerlichtje »

Gijs83 schreef:...dat ik vanavond iets heel spannends ga doen?
...ik er veel zin in heb?
...maar de zenuwen toch door het lijf gieren?
...jullie morgen meer zullen horen?
En? Hoe is het afgelopen? Om eerlijk te zijn zijn we ook wel benieuwd waar dat spannende dan was, met wie, hoe je er zo bij komt etc... Vertel 'es.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door henriët »

Schemerlichtje schreef:
Gijs83 schreef:...dat ik vanavond iets heel spannends ga doen?
...ik er veel zin in heb?
...maar de zenuwen toch door het lijf gieren?
...jullie morgen meer zullen horen?
En? Hoe is het afgelopen? Om eerlijk te zijn zijn we ook wel benieuwd waar dat spannende dan was, met wie, hoe je er zo bij komt etc... Vertel 'es.
Toch eens facebook overwegen Schemerlichtje:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Schemerlichtje »

henriët schreef:
Schemerlichtje schreef:
Gijs83 schreef:...dat ik vanavond iets heel spannends ga doen?
...ik er veel zin in heb?
...maar de zenuwen toch door het lijf gieren?
...jullie morgen meer zullen horen?
En? Hoe is het afgelopen? Om eerlijk te zijn zijn we ook wel benieuwd waar dat spannende dan was, met wie, hoe je er zo bij komt etc... Vertel 'es.
Toch eens facebook overwegen Schemerlichtje:)
Nee hoor, dat echt niet.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Gijs83 »

Simon schreef:Gewoon niet te veel verwachten, dan kan het alleen maar meevallen.
Nou het is dus 100% meegevallen! Ik heb een lieve vriendin! Ik mag eerlijk dat ik het in dit geval niet gezocht heb, maar dat het op mijn weg gekomen! Gelijk al een hele 'vuurdoop' gehad dit weekend, maar vrijwel alles ging boven verwachting. We hebben vaak tegen elkaar gezegd: wie had dat gedacht!
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Lourens »

Gijs83 schreef:
Simon schreef:Gewoon niet te veel verwachten, dan kan het alleen maar meevallen.
Nou het is dus 100% meegevallen! Ik heb een lieve vriendin! Ik mag eerlijk dat ik het in dit geval niet gezocht heb, maar dat het op mijn weg gekomen! Gelijk al een hele 'vuurdoop' gehad dit weekend, maar vrijwel alles ging boven verwachting. We hebben vaak tegen elkaar gezegd: wie had dat gedacht!
Van harte gefeliciteerd, Gijs.
Wens je veel geluk en zegen toe samen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mara »

Wat fijn voor je Gijs. Ik wens jullie heel veel geluk samen.
Zo te lezen is de basis goed. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Simon »

Gijs83 schreef:
Simon schreef:Gewoon niet te veel verwachten, dan kan het alleen maar meevallen.
Nou het is dus 100% meegevallen! Ik heb een lieve vriendin! Ik mag eerlijk dat ik het in dit geval niet gezocht heb, maar dat het op mijn weg gekomen! Gelijk al een hele 'vuurdoop' gehad dit weekend, maar vrijwel alles ging boven verwachting. We hebben vaak tegen elkaar gezegd: wie had dat gedacht!
Leuk voor jullie!!
Weer 2 verjaardagen erbij ;)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gesloten