30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8934
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door J.C. Philpot »

Een hele radikale vergelijking, waar mogelijk niet iedereen achter staat:

Ik kan het vanuit het oogpunt van de Duitsers in de tweede wereldoorlog ook goed begrijpen dat ze het vervelend vonden als mensen de jodentransporten probeerden te saboteren.

Het is goed om je te verplaatsen in anderen. Maar voor mij weegt jet zwaarder dat het om een moord gaat. Dat maakt dat mijn begrijpen geen begrip hebben voor word.

Wel is het goed om te beseffen dat achter vrouwen die deze stap zetten soms hele trieste verhalen schuil gaan. Hen dienen we lief te hebben, zonder de afschuwwekkende waarheid geweld aan te doen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 03 apr 2019, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Het gaat inderdaad om mensenlevens. Toen en nu.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

Erskinees schreef:Hoewel ik zeker geen tegenstander ben van het waken (@Helma, fantastisch dat je dit doet), kan ik het vanuit het oogpunt van de klinieken en het seculiere gedachtegoed wel begrijpen.

Stel dat er iedere keer als ik naar de huisarts zou gaan een groep linkse alternatieve geneeswijzefans zouden staan om mij proberen te overtuigen om niet naar binnen te gaan. Dat lijkt mij ook zeer irritant en zou van mij dan wel verboden mogen worden.
Misschien vergelijkbaar met dierenrechtenactivisten bij de slager. Hoe irritant ook trouwens, zolang ze niet fysiek hinderen, denk ik dat zij ook hun mening mogen geven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Carrie »

parsifal schreef:
Erskinees schreef:Hoewel ik zeker geen tegenstander ben van het waken (@Helma, fantastisch dat je dit doet), kan ik het vanuit het oogpunt van de klinieken en het seculiere gedachtegoed wel begrijpen.

Stel dat er iedere keer als ik naar de huisarts zou gaan een groep linkse alternatieve geneeswijzefans zouden staan om mij proberen te overtuigen om niet naar binnen te gaan. Dat lijkt mij ook zeer irritant en zou van mij dan wel verboden mogen worden.
Misschien vergelijkbaar met dierenrechtenactivisten bij de slager. Hoe irritant ook trouwens, zolang ze niet fysiek hinderen, denk ik dat zij ook hun mening mogen geven.
Je blijft denk het probleem houden van beleving.
Wanneer een waker zegt, we lopen enkel mee, geven een folder en proberen het gesprek te zoeken.
Kan dat door degene die naar de kliniek gaat (waarvan we niet weten met welke emotionele bagage en achtergrond) ervaren worden als intimiderend en opdringerig.

Dat is denk ook één van de lastige punten in dit verhaal.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Carrie »

Mooi, eerlijk gesprek!
ejvl
Berichten: 5735
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door ejvl »

Carrie schreef:
parsifal schreef:
Erskinees schreef:Hoewel ik zeker geen tegenstander ben van het waken (@Helma, fantastisch dat je dit doet), kan ik het vanuit het oogpunt van de klinieken en het seculiere gedachtegoed wel begrijpen.

Stel dat er iedere keer als ik naar de huisarts zou gaan een groep linkse alternatieve geneeswijzefans zouden staan om mij proberen te overtuigen om niet naar binnen te gaan. Dat lijkt mij ook zeer irritant en zou van mij dan wel verboden mogen worden.
Misschien vergelijkbaar met dierenrechtenactivisten bij de slager. Hoe irritant ook trouwens, zolang ze niet fysiek hinderen, denk ik dat zij ook hun mening mogen geven.
Je blijft denk het probleem houden van beleving.
Wanneer een waker zegt, we lopen enkel mee, geven een folder en proberen het gesprek te zoeken.
Kan dat door degene die naar de kliniek gaat (waarvan we niet weten met welke emotionele bagage en achtergrond) ervaren worden als intimiderend en opdringerig.

Dat is denk ook één van de lastige punten in dit verhaal.
Maar je kunt dan toch ook gewoon nee, geen interesse, zeggen?
Net zoals tegen die mensen in een centrum die anderen aanspreken of ze iets mogen vragen wat soms ook moeilijke onderwerpen kunnen zijn zoals laatst over seksualiteit, dat zou wellicht ook als intimideert ervaren kunnen worden dan.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Boertje »

Een positief artikel over schreeuw om leven in Trouw

https://www.trouw.nl/samenleving/schree ... ~a2ba1e6f/
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Jongere »

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Ad Anker »

Met name dat nu in Nederland een 14 weken oude geaborteerde vrucht een naam en een status krijgt. Dat raakt me wel. Zou er een kentering komen?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door liz boer »

Ad Anker schreef:
Met name dat nu in Nederland een 14 weken oude geaborteerde vrucht een naam en een status krijgt. Dat raakt me wel. Zou er een kentering komen?
Ja ook ik ben er diep geroerd van... toch een kindje, toch geen klompje cellen, er zijn nog steeds mensen die denken dat het de eerste drie maanden niets is, oh ik hoop zo dat er verandering mag komen!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Jantje »

Zelfs de NOS besteed er aandacht aan: https://nos.nl/artikel/2281277-foetus-n ... ister.html

Het is inderdaad heel bijzonder. Ik vermoed dat hier niet over is nagedacht bij het indienen van deze wet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

helma schreef:
Herman schreef:
helma schreef:Ik hoorde dat de VBOK is opgeheven.
Volgens mij niet. Ik zie daar geen enkel nieuwsbericht over.
Ze moeten zich op deze manier wel losmaken van de VBOK, dus volgens mij houdt dat dan op te bestaan.
Ze hebben gekozen voor de subsidie en daarom concessies gedaan.
https://www.nd.nl/nieuws/nederland/vbok ... Zw39BiKj3Q
Plaats reactie