30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ach ja... ik ben wel eens vaker hier voor fundamentalist uitgemaakt hier :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Spons
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2016, 23:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Spons »

Ik las het volgende op de website van D66 (in een verhandeling over duurzaamheid):
Voor sociaal-liberalen is vrijheid het vermogen en de kans om het leven naar eigen inzicht te leiden. Deze vrijheid geldt voor iedereen, voor alle individuen, dus ook voor de mensen die nog geboren moeten worden. Dit betekent dat juist liberalen moeten nadenken over wat hun vrijheid doet met de vrijheid van anderen. De vrijheid van de één kan immers ten koste gaan van die van de ander. Dit liberale uitgangspunt is het sterkst gevat door John Stuart Mill (1806-1873) en wordt het schadebeginsel genoemd: de vrijheid van de één houdt op waar de vrijheid van de ander begint. In eerste instantie hebben individuen zelf de morele verantwoordelijkheid om anderen niet in hun vrijheid te schaden. Maar in onze weerbarstige werkelijkheid is dit niet altijd genoeg. Vaak is de staat nodig om vrijheden te beschermen. Het liberalisme is dan ook geen anti-staatsleer (nog zo’n veelvoorkomend misverstand). Juist middels de staat kunnen wij de vrijheden van kwetsbaren, zoals nog niet geborenen, borgen.
Helemaal mee eens. Maar vanuit deze beginselen zou D66 ook weinig anders dan tegen abortus kunnen zijn, nietwaar?

Bron: https://vanmierlostichting.d66.nl/idee- ... ign=buffer
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Zijn er mensen uit Veenendaal/ Renswoude en omgeving die naar de Mars voor het Leven willen dv 10-12 en het fijn vinden als er een bus rijdt? Neem even contact met me op, als er genoeg aanmeldingen zijn willen we een bus regelen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Flyer SGP voor het leven D.V. 18 november 2016 (1).jpg
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Welkom
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

http://www.citizengo.org/nl/lf/40678-ab ... umen?tc=gm

Teken tegen het plan van minister Ploumen
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Floppy »

helma schreef:http://www.citizengo.org/nl/lf/40678-ab ... umen?tc=gm

Teken tegen het plan van minister Ploumen
Bedankt... de mijne staat eronder.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

In 2015 (waarom nu pas 2015?) zijn er weer méér abortussen uitgevoerd: 30.803, in 2014 waren dat er 30.361.
Verontrustend bericht: ruim 100 per dag!

En Nederland moet weer internationaal de ambassadeur voor abortus zijn, gezien de actie van minister Ploumen.
Hier kan voor ons land geen zegen op rusten.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Het valt me op bij de kliniek dat mensen abortus zijn gaan zien als ' voorbehoedsmiddel'. Als je zwanger bent heb je nog een keus. Het is gewenst, of niet. In dat laatste geval hebben we een prachtige oplossing. Dat is het probleem. Massaal gelooft men de leugen dat het leven pas begint als je het zelf leven noemt. Als je maar blijft volhouden dat het nog geen kindje is, hoef je je ook niet schuldig te voelen als je het weghaalt. Het is vreemd dat je mensen heel stellig hoort zeggen dat ze een kindje een prachtige toekomst gunnen en daarom 'het' 'dit' ' iets' weg laten halen. Als je dan zegt: ja maar het kindje is er al! Nu krijgt het helemaal geen toekomst! dan vlucht men weg in de vrijheid van verschil in mening.

Met drie weken klopt het hartje al! De meeste mensen weten dat niet eens.

Er is nog ruimte voor vrijwilligers overigens. Wanneer gaan we op de bres staan voor het leven? Of zijn wij er ook al aan gewend?


Eerlijke voorlichting zou al zoveel schelen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

Zo hoorde ik inderdaad pas van iemand die net zwanger was en met spoed woonruimte zocht: in de eerste 24 weken kom je niet op een urgentielijst, want je hebt de keuze om het weg te laten halen.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

helma schreef:http://www.citizengo.org/nl/lf/40678-ab ... umen?tc=gm

Teken tegen het plan van minister Ploumen
Ik vind het publieksonvriendelijk, ja, gans zeer vijandig, dat ik dit niet kan lezen. Dit wordt steeds meer gewoonte, zodat ik niks meer fatsoenlijk mag lezen. :lock Men dwingt mij mijn email-adres e.d. te geven: "en anders is het verboden om dit lezen". Ik vindt dat helemaal niet lief van het RD.... :bobo :soupir :mad :quoi :cry
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

Het RD heeft hier toch niets mee te maken?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Orchidee »

Dan moet je meer betalen @Dia
Dan mag je alles zien.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Het RD heeft hier toch niets mee te maken?
Hmmm... in dat geval neem ik mijn zware beschuldiging terug... maar ik moet wel constateren dat genoemde krant er steeds vaker ook dergelijke praktijken op na houdt...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie