Libie

Staan we achter de aanval op Libie?

Ja
11
39%
Nee
12
43%
Als christen bemoei ik me niet met politiek, het is niet in mijn hand.
5
18%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17357
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Libie

Bericht door huisman »

refo schreef:Osama Bin Laden leeft al lang niet meer. Die is in 2002 al overleden.

Maar kijk eens hoe goed de Libiërs het krijgen: http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... e_1_597736

dank zij de NAVO weer een land in het Stenen Tijdperk terug. Hoera!
Begin volgend jaar Irak. Afghanistan volgt z.s.m.

Nogmaals: in Libië is niemand uitzinnig van vreugde.
Of het moeten de ayatolla's zijn.

Buiten Libië is iedereen blij. Want als er een regering komt die ons niet zint, dan pikken we de bezittingen wel in.
Inmiddels blijkt het 150 miljard te zijn. Kunnen we mooi Griekenland mee redden.
Die Libische mensen zoeken het maar uit op hun zijen sokken.

Buiten de stam van Kadaffi is iedereen blij in Libië. De toekomst van Libië, Tunesië, Egypte,Irak en Afghanistan blijft erg onzeker omdat wij nu eenmaal niet onze westerse waarden kunnen opdringen aan deze landen.
Over Refo's mening over Bin Laden kan ik alleen maar zeggen dat dat onzin is maar na de dood van Bin Laden gingen de complotdenkers helemaal los . Net als na de dood van Hitler, de eerste man op de maan, 9/11 enz enz.
Hier onder een afbeelding van wat complotdenkers van 9/11 gemaakt hebben. :huhu
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Libie

Bericht door Willem »

huisman schreef:
Luther schreef: Ik neem aan dat jij die beelden niet hebt gezien, want je was het van harte eens met ds. Egas...;)
Toch wel.....maar ik ben het nu nog meer met hem eens. Trouwens een goed stuk in de laatste Daniël over gamen.
:cry
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Libie

Bericht door Marie-Henriëtte »

Zita schreef:
Josephus schreef:
Zita schreef:Ik keek net nrc next van gisteren door. Er waren twee pagina's foto's met wereldleiders die in de afgelopen vijf jaar vol trots met Khadaffi poseerden. Van Obama tot Berlusconi. Waarom slaan die nu opeens allemaal van die wraakzuchtige en bloeddorstige taal uit? Hoe kan het dat je in 2009 (Obama) een staatsieportret laat maken met Khadaffi en twee jaar later zegt dat de dood van Khadaffi 'het einde markeert van een lang en pijnlijk hoofdstuk voor Libië?
Dat kun je in één woord verklaren: opportunisme.
Wanneer en waarom is dan in de afgelopen twee jaar door de wereld besloten dat Khadaffi behoorde tot de foute mensen? Ik kan me nog een klein beetje voorstellen dat je op het moment van de foto denkt: raar mannetje. Gekke hoedje op z'n hoofd. Fijn dat 'ie economisch interessant is, en je tovert weer een respectvolle glimlach tevoorschijn. Maar wanneer wordt iemand van gerespecteerd en bevriend staatshoofd een vijand?
Bij Osama bin Laden was het duidelijk: zodra we die man kenden, was hij fout.
Bij Hitler duurde het best lang voordat men in z'n algemeenheid ging besluiten dat die man fout was.
Bij Khadaffi is het onwijs snel gegaan.
Inderdaad. Nu wordt er gesproken over de "nieuwe machthebbers" in Libië. Nou, ben benieuwd... Niet dat Khadaffi zo fraaie was trouwens, hij vermoorde zijn eigen volk.
Plaats reactie