Teken een petitie...

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Teken een petitie...

Bericht door huisman »

samanthi schreef:
huisman schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!

https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk



Ik zeg nee tegen deze petitie. Ben sterk voor de financiële plannen van het nieuwe kabinet.
aha eigenbelang :haha
Nee hoor....(bijna)iedereen zijn belang.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Teken een petitie...

Bericht door CvdW »

Ik heb de organisatiestructuur bekeken, met name financieel. Zie af van steun.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Teken een petitie...

Bericht door Herman »

Of een zak appels nu 1 euro of 1,03 kost. Daar tegen je toch geen petitie voor.

Als de oogst slecht is betaald je opeens 2 euro voor dezelfde hoeveelheid.

Of we vliegen voor exorbitante bedragen kiwi's en ander Nieuw-Zeelands fruit in. Ook lekker gezond.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Teken een petitie...

Bericht door Herman »

CvdW schreef:Ik heb de organisatiestructuur bekeken, met name financieel. Zie af van steun.
En wat zijn je bevindingen? Sponsoring door FruitNL?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Teken een petitie...

Bericht door eilander »

Herman schreef:Of een zak appels nu 1 euro of 1,03 kost. Daar tegen je toch geen petitie voor.

Als de oogst slecht is betaald je opeens 2 euro voor dezelfde hoeveelheid.

Of we vliegen voor exorbitante bedragen kiwi's en ander Nieuw-Zeelands fruit in. Ook lekker gezond.
Eens. Ook voor ons gezin van veel meer dan gemiddelde omvang, waar veel groente en fruit wordt gegeten, kost de verhoging zo'n € 75 euro per jaar extra. Voor een gemiddeld gezin dus zo'n € 25. Ik geloof toch niet dat dit een reden kan zijn om minder fruit te gaan eten.
Een verlaging naar 0% levert wel iets meer op, maar ik vind het allemaal niet genoeg om er een petitie voor te gaan tekenen.
Zo heeft iedereen wel iets.

De gedachte is wel begrijpelijk, en vind ik ook steun waard (stimuleren van goed eten), maar we moeten hierin wel nuchter blijven.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Teken een petitie...

Bericht door CvdW »

Herman schreef:
CvdW schreef:Ik heb de organisatiestructuur bekeken, met name financieel. Zie af van steun.
En wat zijn je bevindingen? Sponsoring door FruitNL?
6 topmannen van deze organisatie verdienen tussen de 100.000 en 200.000 dollar.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Teken een petitie...

Bericht door eilander »

CvdW schreef:
Herman schreef:
CvdW schreef:Ik heb de organisatiestructuur bekeken, met name financieel. Zie af van steun.
En wat zijn je bevindingen? Sponsoring door FruitNL?
6 topmannen van deze organisatie verdienen tussen de 100.000 en 200.000 dollar.
Ik heb het niet onderzocht, maar ik vind dat dat toch geen reden hoeft te zijn om deze petitie te steunen. Als ik een petitie wil starten voor een speeltuin in mijn wijk, kan ik dit platform ook gebruiken. Als je vóór zo'n speeltuin bent, kun je tekenen en anders niet. Daar hoef je toch de hele organisatie áchter het platform toch niet bij te betrekken? Wat mij betreft niet, in elk geval.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Teken een petitie...

Bericht door refo »

Op termijn zal het lage tarief helemaal verdwijnen. Het nieuwe kabinet durft dat nog niet, maar wel stoer dat ze met 9% komen, terwijl ze 8% hebben laten lekken.

Twee tarieven hanteren levert allemaal veel te veel gezeur op. Daar merken we als consument niets van, maar de belastingdienst en het bedrijfsleven wel. Konijnenvoer is 6%, hamstervoer is 21%. Verhuur van kano's voor sportevenementen is 6%, als ik er één huur (brrr, het idee al) is het 21%. Vaak is het gewoon een verkapte subsidie.
Thieme c.s. wil vlees onder het hoog tarief brengen en brood en fruit niet. Goed, we besluiten daartoe. Daar gaan we dan: saucijzenbroodje: hoog of laag? Op levensmiddelen zal het allemaal wel loslopen. Bij de PLUS zijn de korenlanders vaak in de aanbieding: van 2,29 voor 1,79. Wat doet die 3% er dan toe. Schilders, stucadoors en behangers zullen het misschien merken. Maar laat je je huis wél schilderen voor € 2000 en zie je ervan af als het € 2056.60 is? Of andersom: wil de schilder het wel doen voor 2056.60 en niet voor 2000?

Ik had graag gezien dat de Inkomstenbelasting, Zorgverzekeringspremie, zorgtoeslag, kindgebonden budget werden aangepakt.
Ik ben net bezig met de aangifte van een ZZP-er.
In 2016 had de man € 26000 inkomen, de vrouw € 6000. Ze hebben 4 kinderen.
Inkomstenbelasting, Zorgverzekeringspremie, samen € 3500 te betalen
Zorgtoeslag, kindgebonden budget samen € 4000 te ontvangen.
Ze krijgen nog € 500 toe! Mooi toch?

Maar nu komt 2017. Het gaat beter met de economie, dus eindelijk eens wat meer inkomen: € 10.000 belastbaar inkomen erbij. Tel uit je winst:
Inkomstenbelasting, Zorgverzekeringspremie samen € 8200
Zorgtoeslag, kindgebonden budget samen € 2200.
Nu betalen ze per saldo opeens € 6.000!

Dus 10000 meer inkomen, kost 6600. Dus die verhalen over een flat-tax met 2 tarieven van 37% en 49,5% zijn onzin. Op zichzelf zijn de belastingen wel draaglijk. Zeker in loondienst merk je er niet veel van, dan krijg je zelfs meestal geld terug. Je beschouwt je netto als brutoinkomen. Maar o wee, als je wat extra's krijgt. Dan loop je aan alle kanten gevaar. Gepensioneerden die hun kleine pensioen 'moesten' afkopen: weg zorgtoeslag.
Tot zover mijn frustraties over ons belasting- en toeslagenstelsel.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Teken een petitie...

Bericht door Herman »

refo schreef:Dus 10000 meer inkomen, kost 6600.
Ze gaan er dus 3.400 op vooruit en houden nu hun eigen broek op. Dus je perspectief is niet realistisch, maar té gefocust op resultaat.

(Niet dat ik niet met je meevoel, maar ik betrap mezelf ook vaak op een kokervisie en beroepsdeformatie op dit punt)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Teken een petitie...

Bericht door eilander »

Als je € 6.600 vergelijkt met de extra inkomsten van € 10.000, is dat natuurlijk fors.
Anderzijds: samen bruto € 42.000 door hard werken verdienen, en dan € 6.000 betalen is beslist niet veel.
Samen € 32.000 verdienen (bruto) en € 500 per saldo terugkrijgen... tja.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Teken een petitie...

Bericht door refo »

Het gaat om het systeem. Je hebt eens een keer een meevaller en alles wordt weggekaapt.
Dat doet iemand de moed in de schoenen zakken. Zeker als je een relatief duur gezin hebt. Krijg je het opeens wat ruimer, dan blijkt dat je 2/3 kunt wegbrengen.

Ik had me er nooit zo in verdiept, maar achteraf snap ik nu waarom ik nooit een spie overhield, ondanks het gestaag stijgende salaris tussen m'n 25e en 50e. Toen ik drie jaar geleden een ontslagvergoeding kreeg had ik voor het eerst een saldo van betekenis op de bank.

En als de kinderen het huis uit gaan, dan houd je opeens ook over en heb je niet zoveel meer nodig. Je was al gewend zuinig an te doen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Teken een petitie...

Bericht door Wandelende »

Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!

https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Geef eens één goede reden om deze petitie te tekenen.
(~)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Teken een petitie...

Bericht door Herman »

refo schreef:Het gaat om het systeem. Je hebt eens een keer een meevaller en alles wordt weggekaapt.
Tja. Je wilt gewoon geen belasting betalen. Eens. Dat wil ik ook niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Teken een petitie...

Bericht door eilander »

Herman schreef:
refo schreef:Het gaat om het systeem. Je hebt eens een keer een meevaller en alles wordt weggekaapt.
Tja. Je wilt gewoon geen belasting betalen. Eens. Dat wil ik ook niet.
Ik zou best een miljoen belasting willen betalen ofzo :)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door Orchidee »

Wandelende schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!

https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Geef eens één goede reden om deze petitie te tekenen.
Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als het nog duurder word zal dat alleen maar toenemen!
Ik vind dat héél erg!
Ik zie groente en fruit, net als brood en water, als eerste levensbehoefte!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie