Revolutie in Egypte..?

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Revolutie in Egypte..?

Bericht door Gian »

http://nos.nl/artikel/214756-live-prote ... gypte.html
http://english.aljazeera.net/watch_now/

Ik denk het einde van Mubarak. Wat gaat dit betekenen voor het MO?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door huisman »

Politie en leger zijn onderling slaags geraakt...Egypte is een zeer belangrijk in het MO en was vrij stabiel, dit is een potentieel zeer gevaarlijke situatie. Israël en USA zullen wel alert zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door memento »

Ik vrees dat de islamitische partijen (de volkspartijen in de "democratische" landen) hier het meest van gaan profiteren. Ik vrees een ver-islamitisering van het MO.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Willem »

memento schreef:Ik vrees dat de islamitische partijen (de volkspartijen in de "democratische" landen) hier het meest van gaan profiteren. Ik vrees een ver-islamitisering van het MO.
ik ook.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door huisman »

memento schreef:Ik vrees dat de islamitische partijen (de volkspartijen in de "democratische" landen) hier het meest van gaan profiteren. Ik vrees een ver-islamitisering van het MO.
Ik heb mijn hoop gesteld op de Nobelprijswinnaar ElBaradei (hij heeft inmiddels huisarrest) absoluut geen extreme moslim.
Hij twitterde gisteren
We shall continue to exercise our right of peaceful demonstration and restore our freedom & dignity.Regime violence will backfire badly
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Gian »

Mubarak ontslaat regering, en heeft het idee zelf aan te kunnen blijven... :bobo
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door theoloog »

Zou dit niet juist het antwoord kunnen zijn op het gebed van christenen? Zou het inderdaad kunnen dat inderdaad hiermee alle islamstaten zullen omvallen? Dat is wel het gebed wat veel gebeden wordt door christenen. Dat juist deze onderdrukkers zullen worden gestopt. Laten we meebidden dat er niet alleen meer ruimte komt voor democratie maar juist voor "theocratie". Dat Gods Koninkrijk ook daar zichtbaar wordt.

Let my people go !!!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door memento »

theoloog schreef:Zou dit niet juist het antwoord kunnen zijn op het gebed van christenen? Zou het inderdaad kunnen dat inderdaad hiermee alle islamstaten zullen omvallen? Dat is wel het gebed wat veel gebeden wordt door christenen. Dat juist deze onderdrukkers zullen worden gestopt. Laten we meebidden dat er niet alleen meer ruimte komt voor democratie maar juist voor "theocratie". Dat Gods Koninkrijk ook daar zichtbaar wordt.

Let my people go !!!
Uhm, het omvallen van de "islam-staten" leidt, zoals het er nu laat uitzien, alleen maar tot extremere islamitisering. Simpelweg omdat de volkspartijen, die strenger islamitisch zijn, klaar staan om in het machtsvacuum te springen...
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

memento schreef:
theoloog schreef:Zou dit niet juist het antwoord kunnen zijn op het gebed van christenen? Zou het inderdaad kunnen dat inderdaad hiermee alle islamstaten zullen omvallen? Dat is wel het gebed wat veel gebeden wordt door christenen. Dat juist deze onderdrukkers zullen worden gestopt. Laten we meebidden dat er niet alleen meer ruimte komt voor democratie maar juist voor "theocratie". Dat Gods Koninkrijk ook daar zichtbaar wordt.

Let my people go !!!
Uhm, het omvallen van de "islam-staten" leidt, zoals het er nu laat uitzien, alleen maar tot extremere islamitisering. Simpelweg omdat de volkspartijen, die strenger islamitisch zijn, klaar staan om in het machtsvacuum te springen...
Inderdaad, en Obama c.s. laat al duidelijk merken dat het voor alles openstaat.
Weten ze daar nu nog steeds niet dat democratie en islam niet samen gaat?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Gian »

(Novum/AP) - China heeft het woord 'Egypte' geblokkeerd in zijn razend populaire op Twitter lijkende online berichtendienst. De verslaggeving over de onrust in het Noord-Afrikaanse land wordt alleen, onder streng toezicht, verzorgd door staatsmedia.

Uit de maatregelen blijkt dat de Chinese Communistische Partij sterk op haar hoede is en probeert te voorkomen dat de politieke crisis in Noord-Afrika overslaat naar China.

Een zoekopdracht met de term 'Egypte' in de berichtendienst Sina resulteert in de boodschap: "Volgens relevante wetgeving, regelgeving en beleid worden de zoekresultaten niet getoond." Meer dan vijftig miljoen mensen in China maken gebruik van Sina.

Nieuws over de anti-regeringsdemonstraties in Egypte wordt beperkt tot enkele paragrafen en foto's op de websites van de grote nieuwszenders.
Opmerkelijk.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Gian »

NOS :
Er komen meldingen van plunderingen in diverse woonwijken in Caïro. Ook de veiligheid in de wijken zou hard achteruit gaan door gewelddadige groepen mensen. De Nederlandse Charlotte mailde de NOS het volgende:

"Mijn man komt uit Cairo, en heeft zojuist contact gehad met zijn familie, het is echt vreselijk in Cairo, zijn ouders wonen in de wijk Ain Chams, en daar zijn op dit ogenblik plunderingen gaande, winkels, hotels, maar ook particuliere woningen worden geplunderd.

Zijn grote groepen arme mensen die aan het plunderen zijn geslagen, trappen deuren in, en vragen om goud of geld, heb je dat niet dan worden mensen zonder pardon neergestoken.

Allemaal geschreeuw en bebloede mensen lopen door de straten, geen politie, geen ambulances, een grote horrorfilm waar helaas ook al meerdere doden mee zijn gevallen.

Wij wilde dit graag laten weten, want op tv zie je alleen maar de demonstraties, maar wat er in de woonbuurten gebeurd wordt niet verteld, mede ook omdat hier geen journalist te bekennen is en ook deze gebieden niet willen/kunnen betreden.

Mensen in Cairo zijn doodsbang, en druk bezig met barricaderen of vluchten en niet wetende waarheen, zonder mobiel contact te kunnen hebben met familieleden.

Paniek en onzekerheid, hoop dat er snel iets gaat gebeuren, de situatie is echt onmenselijk nu.

Bewoners in de wijk zijn zo bang dat ze aan het begin en einde van straten nu bezine gieten, zodat mochten de plunderaars hun straat willen betreden, ze het in brand kunnen steken, zodat ze er niet in kunnen. Levensgevaarlijk vanwege de smalle straten en vele bebouwing."
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Ik veronderstel dat jij de overheid vantevoren al had gewaarschuwd? :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door huisman »

Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Ben jij de vrouw van Mubarak ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

huisman schreef:
Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Ben jij de vrouw van Mubarak ?
Nee, die van de Sjah....en ik zie de geschiedenis zich weer eens herhalen, vandaar .
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie