Revolutie in Egypte..?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Mara »

De Nederlandse journalist Harald Doornbos is door aanhangers van Moebarak uit een taxi gesleurd en gedreigd de keel door te snijden :oO Hij kon ontkomen met behulp van Egyptische soldaten.
Hij was op weg naar zijn hotel en kwam in een achterafstraatje terecht.
Het schijnt dat meerdere Nederlanders met de dood zijn bedreigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Een vriendin wees mij op Jesaja 19
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Een vriendin wees mij op Jesaja 19
Vers 18?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Een vriendin wees mij op Jesaja 19
Vers 18?
met 90% moslims lijkt me dit land nog niet genezen...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Toeschouwer »

Onderstaan artikel kreeg ik toegestuurd.

Gereformeerde gezindte kan thuis bieden voor moslims


"De sfeer die Geert Wilders oproept, vermindert de kans dat de kerk moslims op een open manier kan benaderen," zegt ds. J. J. Tigchelaar. Volgens de Hervormde emeritus zendingspredikant in Putten heeft het geen zin om moslims duidelijk te maken dat ze "eens naar de kerk moeten gaan". Evangelische kerken proberen het wel, maar ze moeten goed weten dat moslims in moskeeën een heel andere sfeer en stille eerbied zijn gewend. Wat dat betreft zou een kerkdienst van de gereformeerde gezindte meer een thuis bieden dan de 'huiskamer-sfeer' in de evangelische samenkomsten."

De predikant zegt dat we de islamisering niet als alleen maar gevaar maar vooral als uitdaging moeten zien. "Op ethisch gebied zijn er een aantal overeenkomsten met de islam, dat moeten we wel erkennen. Het grote verschil is dat onze motivatie achter onze goede werken anders is. Vrijheid is in islam niet het belangrijkste. Christenen leven uit dankbaarheid, bij moslims zit Allah met een stok achter de deur te kijken. Dat is een totaal andere benadering. Terwijl in een behoorlijk aantal islamitische landen het christelijk getuigenis niet wordt toegelaten, worden moslims hier op een bordje alle godsdienstige een geestelijke vrijheden aangereikt. Dan moeten we niet slechts zeggen: 'hier keren we ons van af en willen we niets mee te maken hebben'. Laten we die mensen proberen zoveel mogelijk aan echte geestelijke toerusting mee te geven indien zij (moeten) terugkeren naar hun vaderland."

PVV
"Wilders heeft bespreekbaar gemaakt wat bedekt gehouden werd," geeft Tigchelaar toe. Ik kan me voorstellen dat er grote vraagtekens worden gezet bij de ontwikkeling van de islam in Nederland. Toch is PVV niet het antwoord voor een christen die meent dat hij daarom op de PVV zou moeten stemmen. "Dat kun je als christen niet doen. Ik vind dat je als christen ook in je politieke keuze het geloof moet belijden. We moeten stemmen op een partij die ook in de politieke arena een christelijk getuigenis uitstraalt. Ook de SGP laat een duidelijk punt horen. Maar dan wordt er gezegd dat het een te kleine partij is. In een versplinterde en verwarde volksvertegenwoordiging kan echter ook een kleine partij van doorslaggevend belang zijn."

Tigchelaar wijst erop dat de islam zich mogelijk heel anders ontwikkeld zou hebben, als Mohammed in zijn tijd in Medina in aanraking zou gekomen zijn met rechtzinnige christenen. "Mohammed heeft aanvankelijk wel met christenen willen samenwerken om zijn politieke doel te bereiken. Maar hij is kennelijk niet met echte christenen in aanraking geweest, waardoor Mohammed nooit een goed beeld van het christendom heeft gekregen. De aspecten van dat verkeerde beeld heeft hij uitgewerkt in een eigen religie en in zijn afwijzen van het christendom. Dat zou anders geweest zijn als hij gereformeerde christenen was tegengekomen." Dit maakt volgens de predikant ook duidelijk wat nu de taak van de christelijke kerk is. "De kerk moet duidelijk maken: 'dit is ons geloof, en maak er geen karikatuur van’."

auteur: Jeffrey Schipper
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Een vriendin wees mij op Jesaja 19
Vers 18?
meer het begin van hfst 19, maar daarbij uitziend naar de rest van het hoofdstuk.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Auto »

Mubarak is weg.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door refo »

Farao is nu buiten bewustzijn, zo melden onbevestigde bronnen in Egypte.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door refo »

In Lybie loopt het lelijk uit de hand.

-- Situation in Libya appears to worsen with reports that helicopters fired on protesters. CNN working to confirm. --
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Kippetje »

refo schreef:In Lybie loopt het lelijk uit de hand.

-- Situation in Libya appears to worsen with reports that helicopters fired on protesters. CNN working to confirm. --

bron: nu.nl

'Straten Tripoli bezaaid met lichamen'
Uitgegeven: 22 februari 2011 14:45
Laatst gewijzigd: 22 februari 2011 15:10

AMSTERDAM - In een wijk in de Libische hoofdstad Tripoli liggen de straten bezaaid met de lichamen van demonstranten. Zij zijn doodgeschoten door veiligheidstroepen die trouw hebben gezworen aan de Libische leider Moammar Kadaffi.

Dat hebben de Libische oppositieactivist Mohammed Ali en een bewoner van Tripoli dinsdag gezegd.

In de nacht van maandag op dinsdag begaven milities zich voor zonsopgang in de wijk Fashloum, zei de inwoner van Tripoli, die anoniem wenste te blijven. Zij schoten met scherp op ieder 'bewegend mens', maar ook op ambulances, zodat gewonden niet naar het ziekenhuis konden worden gebracht en op straat doodbloedden.


Ik vind dit werkelijk zo aangrijpend om te lezen...ben er steeds mee bezig.
Wat moet er gebeuren om dit te stoppen? Waarom overkomt dit deze mensen en mij niet? Er gebeurd zoveel lijkt het de laatste tijd, vandaag weer een aardbeving met vele doden.

En ik zit een half uur na te denken over mijn boodschappenlijstje voor morgen omdat ik twijfel tussen gehaktballen of kipfilet (bij wijze van spreken)....

Het contrast is zó groot, ik heb er op dit moment erg veel last van, maar weet niet zo goed raad wat ik met deze 'onrust' in mij moet....herkent iemand dit?
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Mara »

Kippetje schreef:
refo schreef:In Lybie loopt het lelijk uit de hand.

-- Situation in Libya appears to worsen with reports that helicopters fired on protesters. CNN working to confirm. --

bron: nu.nl

'Straten Tripoli bezaaid met lichamen'
Uitgegeven: 22 februari 2011 14:45
Laatst gewijzigd: 22 februari 2011 15:10

AMSTERDAM - In een wijk in de Libische hoofdstad Tripoli liggen de straten bezaaid met de lichamen van demonstranten. Zij zijn doodgeschoten door veiligheidstroepen die trouw hebben gezworen aan de Libische leider Moammar Kadaffi.

Dat hebben de Libische oppositieactivist Mohammed Ali en een bewoner van Tripoli dinsdag gezegd.

In de nacht van maandag op dinsdag begaven milities zich voor zonsopgang in de wijk Fashloum, zei de inwoner van Tripoli, die anoniem wenste te blijven. Zij schoten met scherp op ieder 'bewegend mens', maar ook op ambulances, zodat gewonden niet naar het ziekenhuis konden worden gebracht en op straat doodbloedden.


Ik vind dit werkelijk zo aangrijpend om te lezen...ben er steeds mee bezig.
Wat moet er gebeuren om dit te stoppen? Waarom overkomt dit deze mensen en mij niet? Er gebeurd zoveel lijkt het de laatste tijd, vandaag weer een aardbeving met vele doden.

En ik zit een half uur na te denken over mijn boodschappenlijstje voor morgen omdat ik twijfel tussen gehaktballen of kipfilet (bij wijze van spreken)....

Het contrast is zó groot, ik heb er op dit moment erg veel last van, maar weet niet zo goed raad wat ik met deze 'onrust' in mij moet....herkent iemand dit?
Jawel hoor. Ik zag de angst in de ogen van de mensen in Christchurch (whats in a name ??) in veel landen rommelt het, veel mensen laten het leven, op straat liggen ze als oud vuil. EN NOG IS HET EINDE NIET !
Maar ach, aardbevingen en revoluties zijn van alle tijden, toch ? :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Kippetje »

Mara schreef: Jawel hoor. Ik zag de angst in de ogen van de mensen in Christchurch (whats in a name ??) in veel landen rommelt het, veel mensen laten het leven, op straat liggen ze als oud vuil. EN NOG IS HET EINDE NIET !
Maar ach, aardbevingen en revoluties zijn van alle tijden, toch ? :huhu
Ik begrijp de glimlachende smiley niet aan het einde van je zin
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door refo »

De onrust is een gevolg van de stijgende voedselprijzen wereldwijd.
Dat zal alleen maar erger worden.
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Mariavt »

Kippetje schreef:
Mara schreef: Jawel hoor. Ik zag de angst in de ogen van de mensen in Christchurch (whats in a name ??) in veel landen rommelt het, veel mensen laten het leven, op straat liggen ze als oud vuil. EN NOG IS HET EINDE NIET !
Maar ach, aardbevingen en revoluties zijn van alle tijden, toch ? :huhu
Ik begrijp de glimlachende smiley niet aan het einde van je zin
Ik ook niet, want het einde der tijden is nabij gekomen en wie merkt het op?
Lees openbaringen eens, en alles komt uit en om eerlijk te zijn ben ik bevreesd voor een
geloofsvervolging die ook Nederland zal betreffen, maar wie ben ik?
Maar kippetje ik begrijp je onrust, ik voel hetzelfde en ben vervuld met vreze en beven.
Dat er toch een roep mocht uitgaan naar de Heere, om bereid te zijn voor het te laat is...
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Plaats reactie