Revolutie in Egypte..?

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

Mister schreef:
Joannah schreef: Ik zal je een geheim vertellen, ik heb televisie.
En nog satelliet televisie ook.
En nog erger, AL Jazeerah is de enige zender die ik eigenlijk kijk.
Vandaar meen ik te mogen weten dat ik redelijk wat kennis heb opgestoken over o.a Egypte, ben er ook een aantal keren geweest, dus jouw toon mag je gerust wat minderen, mister.
Ik geloof niet dat ik me in deze discussie mengde? :quoi
:humhihi
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

Rambam schreef:
Joannah schreef: Of de vrijheid voor de mens een zegening is, valt nog te bezien.
Je hebt duidelijk geen historisch besef en hebt geen ook voor de realiteit van de gruwelen van een dictatuur. Sterker nog, ik vind jou zeer naïef.
Bovendien is het hoge geboortecijfer in b.v. Egypte natuurlijk ook debet aan de tekorten in een land wat nauwelijks een economie heeft.
Het is de verantwoordelijkheid van een overheid om de economie te bevorderen. Hoewel ik niet zo'n kenner ben van de Egyptische economie, en jij trouwens ook niet, is het dan natuurlijk beschamend dat Mubarak na al die jaren nog niet is geslaagd in het creëren van een solide economische vooruitgang.
ALs er strake een 2de Iran aan de middelandse Zee ligt, speek ik je nog...
.

Jij wilt het ene kwaad dus bestrijden met het andere kwaad. De vraag is in hoeverre de Moslimbroederschap voet aan de grond had gekregen in Egypte als Mubarak had gedaan, wat fatsoenlijke overheden doen, namelijk zorgen voor de welvaart en de welzijn van haar burgers.
de Ayatolla's hebben in Iran inderdaad een geweldige economie op poten gezet. zelfs voor het olie pompen hebben ze nog het buitenland nodig, want van hoe een raffinaderij werkt hebben ze nauwelijks kaas van gegeten.
Ja, van die moslimbroederschap die toeristenbussen opblaast en terreur zaait, verwacht ik inderdaad veel goeds.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Auto »

Mister schreef:
Joannah schreef: Ik zal je een geheim vertellen, ik heb televisie.
En nog satelliet televisie ook.
En nog erger, AL Jazeerah is de enige zender die ik eigenlijk kijk.
Vandaar meen ik te mogen weten dat ik redelijk wat kennis heb opgestoken over o.a Egypte, ben er ook een aantal keren geweest, dus jouw toon mag je gerust wat minderen, mister.
Ik geloof niet dat ik me in deze discussie mengde? :quoi
Nee, jij was met je sifon bezig ;)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Mister »

Auto schreef:
Mister schreef:
Joannah schreef: Ik zal je een geheim vertellen, ik heb televisie.
En nog satelliet televisie ook.
En nog erger, AL Jazeerah is de enige zender die ik eigenlijk kijk.
Vandaar meen ik te mogen weten dat ik redelijk wat kennis heb opgestoken over o.a Egypte, ben er ook een aantal keren geweest, dus jouw toon mag je gerust wat minderen, mister.
Ik geloof niet dat ik me in deze discussie mengde? :quoi
Nee, jij was met je sifon bezig ;)
:mad
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Auto »

Mister schreef:
Auto schreef:
Mister schreef:
Joannah schreef: Ik zal je een geheim vertellen, ik heb televisie.
En nog satelliet televisie ook.
En nog erger, AL Jazeerah is de enige zender die ik eigenlijk kijk.
Vandaar meen ik te mogen weten dat ik redelijk wat kennis heb opgestoken over o.a Egypte, ben er ook een aantal keren geweest, dus jouw toon mag je gerust wat minderen, mister.
Ik geloof niet dat ik me in deze discussie mengde? :quoi
Nee, jij was met je sifon bezig ;)
:mad
Wordt volgens mij net zo'n langdradig verhaal als in Egypte ;)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door MarthaMartha »

Auto schreef:
Mister schreef:
Auto schreef:
Mister schreef:
Ik geloof niet dat ik me in deze discussie mengde? :quoi
Nee, jij was met je sifon bezig ;)
:mad
Wordt volgens mij net zo'n langdradig verhaal als in Egypte ;)
langdradig? of langharig?

is het probleem al verholpen mister?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Rambam »

Joannah schreef:de Ayatolla's hebben in Iran inderdaad een geweldige economie op poten gezet. zelfs voor het olie pompen hebben ze nog het buitenland nodig, want van hoe een raffinaderij werkt hebben ze nauwelijks kaas van gegeten.
Ja, van die moslimbroederschap die toeristenbussen opblaast en terreur zaait, verwacht ik inderdaad veel goeds.
Je kletst een beetje uit je nek. Het feit dat Iran niet alles zelf kan komt mede door het embargo waar ze al jaren mee te maken hebben. Bovendien pompen alle landen niet zelf de olie naar boven, maar huren ze daar private partijen voor in, zoals Shell, BP, Chevron, Total, Rosneft of een lokale oliemaatschappij.

Daarnaast ondernemen terroristische groeperingen geen acties omdat ze tegen buitenlanders zijn, maar omdat ze het bewind willen destabiliseren.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

Rambam schreef:
Joannah schreef:de Ayatolla's hebben in Iran inderdaad een geweldige economie op poten gezet. zelfs voor het olie pompen hebben ze nog het buitenland nodig, want van hoe een raffinaderij werkt hebben ze nauwelijks kaas van gegeten.
Ja, van die moslimbroederschap die toeristenbussen opblaast en terreur zaait, verwacht ik inderdaad veel goeds.
Je kletst een beetje uit je nek. Het feit dat Iran niet alles zelf kan komt mede door het embargo waar ze al jaren mee te maken hebben. Bovendien pompen alle landen niet zelf de olie naar boven, maar huren ze daar private partijen voor in, zoals Shell, BP, Chevron, Total, Rosneft of een lokale oliemaatschappij.

Daarnaast ondernemen terroristische groeperingen geen acties omdat ze tegen buitenlanders zijn, maar omdat ze het bewind willen destabiliseren.
EN de nederlandse overheid (en/of verzekeringsmaatschappijen?)onderneemt geen actie, want het lot van haar onderdanen schijnt ze te veel te kosten?
http://nos.nl/audio/215470-toeristen-va ... .html.html
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Rambam »

Joannah schreef: EN de nederlandse overheid (en/of verzekeringsmaatschappijen?)onderneemt geen actie, want het lot van haar onderdanen schijnt ze te veel te kosten?
http://nos.nl/audio/215470-toeristen-va ... .html.html
Waarom moet de staat actie ondernemen? Vooralsnog is het geen oorlog in Egypte en zijn de levens van Nederlanders niet direct in gevaar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Rambam »

En? Wat is er mis met het feit dat Iran zijn belangen wil verdedigen?

Gisteren wisten twee gasten in Pauw en Witteman te melden dat de Moslimbroederschap geen schijn van kans heeft om aan de macht te komen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Joannah »

Rambam schreef:
Joannah schreef: EN de nederlandse overheid (en/of verzekeringsmaatschappijen?)onderneemt geen actie, want het lot van haar onderdanen schijnt ze te veel te kosten?
http://nos.nl/audio/215470-toeristen-va ... .html.html
Waarom moet de staat actie ondernemen? Vooralsnog is het geen oorlog in Egypte en zijn de levens van Nederlanders niet direct in gevaar.
Het is een gebaar.
Voor uitgeprocedeerde asielzoekers, die de staat miljoenen kost, staat ook altijd een vliegtuig klaar.
(Waarna ze het vaak nog eens proberen.)
Nu de eigen onderdanen hulp nodig hebben, blijkt een nederlands paspoort niet zo veel waarde te hebben.
Tenzij je natuurlijk half Iraans drugssmokkelaar bent...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Rambam »

Joannah schreef: Het is een gebaar.
De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de mensen zelf en bij reisorganisaties. Niet bij de staat.
Voor uitgeprocedeerde asielzoekers, die de staat miljoenen kost, staat ook altijd een vliegtuig klaar.
Dat is om die mensen naar huis te brengen omdat zij uitgeprocedeerd zijn. Je vergelijkt appels met peren.
Nu de eigen onderdanen hulp nodig hebben, blijkt een nederlands paspoort niet zo veel waarde te hebben.
Die mensen zijn helemaal niet zo hulpbehoevend. Hun leven staat niet op het spel, 't enkel een beetje chaos.
Tenzij je natuurlijk half Iraans drugssmokkelaar bent...
Ook dit is appels met peren vergelijken.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Revolutie in Egypte..?

Bericht door Mara »

Er schijnt een geweldsuitbarsting in Cairo gaande te zijn !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie