COVID-19

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: COVID-19

Bericht door Posthoorn »

Je haalt de woorden uit mijn mond, @eilander!
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Bij FvD zitten vooral virusontkenners.

Alleen is de werkelijkheid toch echt dat het "griepje" van dit jaar de ergste pandemie sinds 1920 (einde Spaanse Griep) is. De grieppandemieen van 1957, 1968 en 2009 waren aanzienlijk milder.

Natuurlijk kun je dat alles ontkennen. Het resultaat daarvan is vooral in Brazilië te zien. Het leven gaat door en de overledenen waren anders toch wel een keer overleden. Tsja...
Het feit dat de Brazilianen tegen dat beleid in opstand komen zegt al iets.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

COVID-19

Bericht door Charles »

Virusontkenners is misschien net een te zwaar woord. Ze zijn iig kritisch en hebben wel het ene na het andere rake punt. Met name als het gaat om gebruik van de situatie voor allerlei nieuwe, zorgelijke ontwikkelingen. Als het citaat van TNO waar is wat Baudet hier aanhaalt dan is dat ronduit schokkend (al haalt hij er van alles bij zoals 5G):

https://twitter.com/fvdemocratie/status ... et%3DTweet


Als ik dit zie op het nieuws denk ik echt: we gaan in het najaar gewoon weer verder met een nieuwe variant oid en een volgende lock down.

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat ... ~a37b3558/
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Virusontkenners is misschien net een te zwaar woord. Ze zijn iig kritisch en hebben wel het ene na het andere rake punt. Met name als het gaat om gebruik van de situatie voor allerlei nieuwe, zorgelijke ontwikkelingen. Als het citaat van TNO waar is wat Baudet hier aanhaalt dan is dat ronduit schokkend (al haalt hij er van alles bij zoals 5G):

https://twitter.com/fvdemocratie/status ... et%3DTweet


Als ik dit zie op het nieuws denk ik echt: we gaan in het najaar gewoon weer verder met een nieuwe variant oid en een volgende lock down.

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat ... ~a37b3558/
Om eerlijk te zijn vertrouw ik de overheid nog altijd meer met mijn gegevens dan de grote tech bedrijven zoals facebook en google. En die bedrijven weten al meer van me dan de overheid. Dat is inderdaad zorgelijk.

Het is op zich een groot probleem dat er mensen sterven aan een ziekte en dat de overheid daarom in moet grijpen. Baudet lijkt een soort Russische of Braziliaans beleid voor te staan, maar dan met nog minder vaccinatie. Erg gezond lijkt me dat niet (Brazilie heeft veel meer doden per miljoen inwoners en bovendien een veel jongere bevolking).

Ik denk dat een Zweeds beleid met meer verantwoording bij de burger niet verkeerd is, maar dankzij figuren als Baudet, die de ernst van de situatie ontkennen, gaat dat niet werken in Nederland (Hoewel in zo'n geval ik Baudet er wel voor aanzie om juist voor veel hardere maatregelen te gaan pleiten en iedere Covid doden als een moord door de regering neer te zetten).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

Charles schreef:Virusontkenners is misschien net een te zwaar woord. Ze zijn iig kritisch en hebben wel het ene na het andere rake punt. Met name als het gaat om gebruik van de situatie voor allerlei nieuwe, zorgelijke ontwikkelingen. Als het citaat van TNO waar is wat Baudet hier aanhaalt dan is dat ronduit schokkend (al haalt hij er van alles bij zoals 5G):

https://twitter.com/fvdemocratie/status ... et%3DTweet


Als ik dit zie op het nieuws denk ik echt: we gaan in het najaar gewoon weer verder met een nieuwe variant oid en een volgende lock down.

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat ... ~a37b3558/
Ja, ik zie dat ook. Jammer dat er dingen zoals 5g worden bijgehaald, want dat doet afbreuk aan de punten die wel raak zijn. Ik ben geen FVD stemmer, ben het ook met een aantal dingen niet met ze eens, maar ze hebben wel een punt aangaande de beheerszucht van de overheid. En het jammere is dat een groot deel van het volk zich te makkelijk laat chanteren zodat ze weer op vakantie kunnen, terrasjes kunnen pakken etc. Een enge ontwikkeling...
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Precies dat ja.

En ben het met Parsifal eens dat als Rutte de Braziliaanse aanpak hanteerde Baudet dan ook moord en brand zou schreeuwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Precies dat ja.

En ben het met Parsifal eens dat als Rutte de Braziliaanse aanpak hanteerde Baudet dan ook moord en brand zou schreeuwen.
Het punt is dat hij dat waarschijnlijk ook zou doen als de Zweedse aanpak zou worden gekozen. Ik gok dat hij dan volledig Nieuw-Zeeland stijl zou willen gaan (iets wat bijvoorbeeld Bij1 zou willen, en ook niet echt te doen is in Nederland).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Quercus schreef: Ja, ik zie dat ook. Jammer dat er dingen zoals 5g worden bijgehaald, want dat doet afbreuk aan de punten die wel raak zijn.
Welke punten zijn wel raak dan?
maar ze hebben wel een punt aangaande de beheerszucht van de overheid. En het jammere is dat een groot deel van het volk zich te makkelijk laat chanteren zodat ze weer op vakantie kunnen, terrasjes kunnen pakken etc. Een enge ontwikkeling...
Wat gebeurt er als de overheid weinig of niets doet? En in welk opzicht is er sprake van chantage?
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

De CoronaCheckApp vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Je kunt je terecht afvragen : what's next? Welke checkapps gaan we de komende 10 jaar nog meer krijgen?
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

Habitat schreef:De CoronaCheckApp vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Je kunt je terecht afvragen : what's next? Welke checkapps gaan we de komende 10 jaar nog meer krijgen?
Die is nou net zó ingericht dat er zo min mogelijk informatie uit komt: voor degene die hem uitleest is niet te zien of een 'groen scherm' komt door vaccinatie, negatieve test of doorgemaakte covid.

Vroeger zou 'gewoon' een vaccinatie verplicht geworden zijn, of een ontheffing, of een test. Dan kon iedereen meteen zien wie er (om wat voor reden ook) niet gevaccineerd was.

Het is kennelijk nooit goed.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Marco schreef:
Habitat schreef:De CoronaCheckApp vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Je kunt je terecht afvragen : what's next? Welke checkapps gaan we de komende 10 jaar nog meer krijgen?
Die is nou net zó ingericht dat er zo min mogelijk informatie uit komt: voor degene die hem uitleest is niet te zien of een 'groen scherm' komt door vaccinatie, negatieve test of doorgemaakte covid.

Vroeger zou 'gewoon' een vaccinatie verplicht geworden zijn, of een ontheffing, of een test. Dan kon iedereen meteen zien wie er (om wat voor reden ook) niet gevaccineerd was.

Het is kennelijk nooit goed.
Het lijkt inderdaad niet uit te maken wat de overheid doet. Bij voorbaat wordt het al als fout bestempeld.
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

Ambtenaar schreef:
Quercus schreef: Ja, ik zie dat ook. Jammer dat er dingen zoals 5g worden bijgehaald, want dat doet afbreuk aan de punten die wel raak zijn.
Welke punten zijn wel raak dan?
Het punt dat de vrijheid op het spel staat. Overigens benoemde ik reeds het punt aangaande een bepaalde beheerszucht.
Ambtenaar schreef:
Quercus schreef:maar ze hebben wel een punt aangaande de beheerszucht van de overheid. En het jammere is dat een groot deel van het volk zich te makkelijk laat chanteren zodat ze weer op vakantie kunnen, terrasjes kunnen pakken etc. Een enge ontwikkeling...
Wat gebeurt er als de overheid weinig of niets doet? En in welk opzicht is er sprake van chantage?
Wat er gebeurt als de overheid weinig of niets doet is gissen, want ze doen niet weinig of niets. Maar wat ze doen doet in ieder geval afbreuk aan verschillende dingen.
Chantage, omdat je bepaalde dingen mag, op het moment dat je een prikje hebt gekregen, of een testpapiertje kunt laten zien. Voor de goede orde, vakantie/terrasjes zijn nou niet wat ik versta onder de belangrijkste vrijheden, maar het is wel een warme worst die voorgehouden wordt waar veel mensen gevoelig voor zijn.
Je levert klein stukje vrijheid in, in ruil voor een snoepje... Als de meerderheid dat OK vind, dan is het niet ondenkelijk dat soortgelijke gebruiken terug gaan keren op andere vlakken (wellicht op gebied van klimaat, om maar een punt van Baudet aan te halen).

"En dat allemaal voor het goede doel, Hoe kun je daar nou tegen zijn"
Het gebruik van checkapps en regelgevingen zorgen er voor men met oogkleppen zich aan de regeltjes houdt, en totaal een gevoel van eigen verantwoording kwijt is. Denk maar aan het halen van een prikje om op vakantie te kunnen. Doe je dat prikje dan voor een ander, of om op vakantie te kunnen? kortom, waar is de eigen verantwoordelijkheid hierin gebleven?
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Ditbenik schreef: Het lijkt inderdaad niet uit te maken wat de overheid doet. Bij voorbaat wordt het al als fout bestempeld.
Haha, u heeft geen idee tegen wie u het heeft. Dat blijkt maar weer.

Het enige (en ook echt het enige) dat ik in mijn bericht zei, is dat ik mij zorgen maak om (de toekomst van) checkapps. Wat u er verder bij interpreteert, is voor uw eigen rekening.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

Quercus schreef:
Ambtenaar schreef:
Quercus schreef: Ja, ik zie dat ook. Jammer dat er dingen zoals 5g worden bijgehaald, want dat doet afbreuk aan de punten die wel raak zijn.
Welke punten zijn wel raak dan?
Het punt dat de vrijheid op het spel staat. Overigens benoemde ik reeds het punt aangaande een bepaalde beheerszucht.
Ambtenaar schreef:
Quercus schreef:maar ze hebben wel een punt aangaande de beheerszucht van de overheid. En het jammere is dat een groot deel van het volk zich te makkelijk laat chanteren zodat ze weer op vakantie kunnen, terrasjes kunnen pakken etc. Een enge ontwikkeling...
Wat gebeurt er als de overheid weinig of niets doet? En in welk opzicht is er sprake van chantage?
Wat er gebeurt als de overheid weinig of niets doet is gissen, want ze doen niet weinig of niets. Maar wat ze doen doet in ieder geval afbreuk aan verschillende dingen.
Chantage, omdat je bepaalde dingen mag, op het moment dat je een prikje hebt gekregen, of een testpapiertje kunt laten zien. Voor de goede orde, vakantie/terrasjes zijn nou niet wat ik versta onder de belangrijkste vrijheden, maar het is wel een warme worst die voorgehouden wordt waar veel mensen gevoelig voor zijn.
Je levert klein stukje vrijheid in, in ruil voor een snoepje... Als de meerderheid dat OK vind, dan is het niet ondenkelijk dat soortgelijke gebruiken terug gaan keren op andere vlakken (wellicht op gebied van klimaat, om maar een punt van Baudet aan te halen).

"En dat allemaal voor het goede doel, Hoe kun je daar nou tegen zijn"
Het gebruik van checkapps en regelgevingen zorgen er voor men met oogkleppen zich aan de regeltjes houdt, en totaal een gevoel van eigen verantwoording kwijt is. Denk maar aan het halen van een prikje om op vakantie te kunnen. Doe je dat prikje dan voor een ander, of om op vakantie te kunnen? kortom, waar is de eigen verantwoordelijkheid hierin gebleven?
Het overlaten aan de eigen verantwoordelijkheid betekent voor de overheid: niets doen, alleen oproepen.

De rest is interpretatie: is het toestaan van bepaalde activiteiten een warme worst waar je vrijheid voor inlevert, of is het toestaan een zaak die slechts verantwoord is als aan bepaalde voorwaarden is voldaan? Oftewel: zou je zonder checkapp (of iets dat op een andere manier hetzelfde aantoont) normaal gesproken naar het festival kunnen - en nu niet meer (dan beperkt de app je vrijheid), of kan je nu al naar het festival, terwijl dat zonder app niet verantwoord was geweest (en de app je dus méér vrijheid geeft)?

Als je consequent tegen alle beschikbare gegevens in blijft roeptoeteren dat Covid niet meer is dan 'een griepje' zal je vrij snel het eerste kiezen. Anders wellicht het tweede.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Marco schreef:
Habitat schreef:De CoronaCheckApp vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Je kunt je terecht afvragen : what's next? Welke checkapps gaan we de komende 10 jaar nog meer krijgen?
Die is nou net zó ingericht dat er zo min mogelijk informatie uit komt: voor degene die hem uitleest is niet te zien of een 'groen scherm' komt door vaccinatie, negatieve test of doorgemaakte covid.

Vroeger zou 'gewoon' een vaccinatie verplicht geworden zijn, of een ontheffing, of een test. Dan kon iedereen meteen zien wie er (om wat voor reden ook) niet gevaccineerd was.

Het is kennelijk nooit goed.
Dan heb je echt niet begrepen waarom het anno 2021 wel een dingetje is en, inderdaad, 50 jaar terug niet.
Plaats reactie