Wist je dat...

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:
KDD schreef:
Orchidee schreef:Heftig hoor! Véél sterkte!
Bedankt. Om duidelijk te zijn - het zijn niet mijn broers. De een is wel mijn vader en de ander mijn oom. Allebei broers van Helma’s vader. Ze waren een week achter elkander in februari gestorven en worden allebei morgen in één dienst begraven.
Nog aangrijpender! 3 broers kort na elkaar overledenAfbeelding
Heel veel sterkte KDD en ook Helma!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wist je dat...

Bericht door KDD »

Bedankt allemaal. Je ziet dat de een generatie gaat en een andere generatie komt. Wat de voorgeslacht voor ons geweest is moeten wij nu zijn voor ons nageslacht.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Wist je dat...

Bericht door Mistig »

Sterkte met alles Helma en KDD!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat...

Bericht door helma »

Het is vreemd om zo op afstand te zijn bij dit soort omstandigheden. Een bezoek naar Canada zit er voorlopig nog niet in. Dat maakt zo'n gemis wat onwerkelijk. Ik denk dat wij het pas goed beseffen als we bij een volgend bezoek de ooms niet meer aantreffen. En naar het kerkhof gaan.
Ik had dat ook de eerste keer bij het graf van mijn oma in Canada. Alsof het dan pas tot je doordringt: ze is er echt niet meer.
Anderhalf jaar geleden stond ik met mijn nicht bij het graf van haar moeder. Dan overspoelt het verdriet je ineens wat je nog niet eerder hebt ervaren.
Ergens heb je een rouwdienst en begrafenis echt nodig in het verwerken van rouw.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wist je dat...

Bericht door KDD »

Wist je dat dat de scholen hier waarschijnlijk voorlopig dicht zullen blijven en pas met de nieuwe school jaar weer open zullen gaan? Online school is voor de meeste leerlingen niet goed. :fi
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat...

Bericht door Ad Anker »

KDD schreef:Wist je dat dat de scholen hier waarschijnlijk voorlopig dicht zullen blijven en pas met de nieuwe school jaar weer open zullen gaan? Online school is voor de meeste leerlingen niet goed. :fi
https://nos.nl/artikel/2380298-kabinet- ... n-eind-mei
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat...

Bericht door Zita »

Ad Anker schreef:
KDD schreef:Wist je dat dat de scholen hier waarschijnlijk voorlopig dicht zullen blijven en pas met de nieuwe school jaar weer open zullen gaan? Online school is voor de meeste leerlingen niet goed. :fi
https://nos.nl/artikel/2380298-kabinet- ... n-eind-mei
Voor de leerlingen is het beter. Maar ik zie nergens een bericht over het stevige risico dat docenten door deze wijziging zullen lopen. Je mag met 30 man in een kerk en met 30 man in een klaslokaaltje. Ik kan dat echt niet met elkaar rijmen. Het had mij logischer geleken als leerlingen in bijzondere omstandigheden wel de mogelijkheid kregen om alle dagen naar school te gaan, en de rest de rest van het schooljaar de helft van de tijd.
Begrijp me goed: ik wil niets liever dan weer gewoon lesgeven. Het hybride onderwijs vind ik slopend en kwalitatief slecht. Maar nu zijn we er aardig op ingericht. Moet je dan voor een week of vier nog alles op z'n kop gaan zetten en docenten (in examentijd!) aan flinke risico's blootstellen?
En ongetwijfeld zullen er ook leerlingen zijn met kwetsbare familieleden of in quarantaine, waardoor je alsnog hybride moet gaan.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

wist je dat...
Het valt me wel eens op,
dat er mensen zijn die heel bang zijn dat de waarheid aan het licht komt.
We merkten dit in ons leven op verschillende wijzen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat...

Bericht door helma »

Morgen hoopt onze dochter te trouwen
18.30 uur kerkdienst voor de liefhebbers


https://www.hervormdbruchem.nl/kerkdiensten
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Bertiel »

Ondanks Corona met alle beperkingen toch een hele fijne dag toegewenst!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat...

Bericht door helma »

Dankje! Ik hoop dat het weer een beetje meezit...

Een gast vandaag afgemeld met corona. Gelukkig vandaag sneltest gedaan.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wist je dat...

Bericht door Christen »

Fijne dag!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat...

Bericht door DDD »

Insgelijks!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat...

Bericht door Orchidee »

Fijne dag @Helma!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat...

Bericht door merel »

Zita schreef:
Ad Anker schreef:
KDD schreef:Wist je dat dat de scholen hier waarschijnlijk voorlopig dicht zullen blijven en pas met de nieuwe school jaar weer open zullen gaan? Online school is voor de meeste leerlingen niet goed. :fi
https://nos.nl/artikel/2380298-kabinet- ... n-eind-mei
Voor de leerlingen is het beter. Maar ik zie nergens een bericht over het stevige risico dat docenten door deze wijziging zullen lopen. Je mag met 30 man in een kerk en met 30 man in een klaslokaaltje. Ik kan dat echt niet met elkaar rijmen. Het had mij logischer geleken als leerlingen in bijzondere omstandigheden wel de mogelijkheid kregen om alle dagen naar school te gaan, en de rest de rest van het schooljaar de helft van de tijd.
Begrijp me goed: ik wil niets liever dan weer gewoon lesgeven. Het hybride onderwijs vind ik slopend en kwalitatief slecht. Maar nu zijn we er aardig op ingericht. Moet je dan voor een week of vier nog alles op z'n kop gaan zetten en docenten (in examentijd!) aan flinke risico's blootstellen?
En ongetwijfeld zullen er ook leerlingen zijn met kwetsbare familieleden of in quarantaine, waardoor je alsnog hybride moet gaan.
Ik begrijp je bezwaren. Het is ook vreemd. In feite zou je gewoon het huidige schooljaar zo uit moeten zingen. Dan zijn de docenten iig voor de golf in het najaar 2 keer gevaccineerd. Maar goed nu is onze zoon een uitzondering en floreert uitstekend, zo niet beter, met thuisonderwijs.
Plaats reactie