30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door liz boer »

helma schreef:Er wordt bij SOL altijd op het hart gedrukt om je te houden aan de regels.
Vorige week kregen we deze brief:

Beste wakers,

Na de uitzending op 16 januari j.l. van EenVandaag is er veel gebeurd.

Als organisatie zijn we in gesprek met plaatselijke en landelijke politieke leiders over het waken. Daarover later meer.
De lokale overheid en de politie hebben aangegeven dat ze niet kunnen controleren of iemand inderdaad voor Schreeuw om Leven waakt en zich dus ook aan de richtlijnen houdt. Daarom hebben we ons beraad en zijn we tot de beslissing gekomen om een pasjessysteem in te voeren.

Dit zal een gepersonaliseerde pas zijn en je bent verplicht om die bij je te hebben wanneer je gaat waken, net als je ID-kaart.

Op deze pas zullen de volgende zaken worden vermeld:
1. Voornaam
2. Foto

Enz.

Sloten dichtkitten enzo is niet iets wat door onze wakers gedaan wordt. Helaas heb je hier net als in de VS mensen die hun standpunt over abortus nogal extreem uiten.
Hier in Rotterdam is er vroeger ook eens zo'n actie geweest, de mensen gingen de kliniek in en maakte dingen kapot, mijn vriendin waar ik weleens mee waakte is de keer, dat ze na dit gebeuren ging waken, opgepakt, ze had een vergunning en het liep goed af...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door John Galt »

Dit mocht dan wel. Zelfs door ministers:
https://www.vrouwennuvoorlater.nl/bloemenhove1976/
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

De volkskrant heeft hier wat goeds te zeggen: https://www.volkskrant.nl/mensen/ooit-d ... e=facebook
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

helma schreef:https://tpo.nl/2019/03/24/bnnvara-praat ... -sprekers/

De media stuurt de opinie...
Hoewel ik het met de kritiek eens ben, moeten we hier niet al te hard klagen. In het RD worden ook niet altijd geluiden van beide kanten gepubliceerd en als er wel een tegengeluid komt wordt daar wel eens over geklaagd. Hier op het forum is het ook vergelijkbaar. In een discussie over baptisten worden geen baptisten toegelaten en ik denk dat als je abortus gerechtvaardigd vindt je ook stel een ban krijgt (en geen ruimte voor je mening in bijvoorbeeld het RD).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
helma schreef:https://tpo.nl/2019/03/24/bnnvara-praat ... -sprekers/

De media stuurt de opinie...
Hoewel ik het met de kritiek eens ben, moeten we hier niet al te hard klagen. In het RD worden ook niet altijd geluiden van beide kanten gepubliceerd en als er wel een tegengeluid komt wordt daar wel eens over geklaagd. Hier op het forum is het ook vergelijkbaar. In een discussie over baptisten worden geen baptisten toegelaten en ik denk dat als je abortus gerechtvaardigd vindt je ook stel een ban krijgt (en geen ruimte voor je mening in bijvoorbeeld het RD).
Bnnvara pretendeert objectief en neutraal te zijn. Het RD, noch RF, pretendeert dat, integendeel. De kritiek hier op bnnvara is daarom terecht.
Ter bemoediging, de laatste tijd hebben we wel geleerd dat de media veel minder invloed hebben dan we denken!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
helma schreef:https://tpo.nl/2019/03/24/bnnvara-praat ... -sprekers/

De media stuurt de opinie...
Hoewel ik het met de kritiek eens ben, moeten we hier niet al te hard klagen. In het RD worden ook niet altijd geluiden van beide kanten gepubliceerd en als er wel een tegengeluid komt wordt daar wel eens over geklaagd. Hier op het forum is het ook vergelijkbaar. In een discussie over baptisten worden geen baptisten toegelaten en ik denk dat als je abortus gerechtvaardigd vindt je ook stel een ban krijgt (en geen ruimte voor je mening in bijvoorbeeld het RD).
Bnnvara pretendeert objectief en neutraal te zijn. Het RD, noch RF, pretendeert dat, integendeel. De kritiek hier op bnnvara is daarom terecht.
Ter bemoediging, de laatste tijd hebben we wel geleerd dat de media veel minder invloed hebben dan we denken!
Werkelijk? Ik dacht dat vara trots was op zijn rode signatuur en BNN heeft toch het rebelse verleden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Thuisvrouw »

https://www.ad.nl/politiek/zorgminister ... ~a1d08720/

De sfeer wordt grimmiger @Helma. Het zal er voor ons niet makkelijker op worden, vrees ik. Indoctrinatie via de media doet zijn leugenachtige werk.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Wandelende »

Thuisvrouw schreef:https://www.ad.nl/politiek/zorgminister ... ~a1d08720/

De sfeer wordt grimmiger @Helma. Het zal er voor ons niet makkelijker op worden, vrees ik. Indoctrinatie via de media doet zijn leugenachtige werk.
Niet zo pessimistisch. Daar heeft een Christen helemaal geen reden voor.
(~)
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Thuisvrouw »

Wandelende schreef:
Thuisvrouw schreef:https://www.ad.nl/politiek/zorgminister ... ~a1d08720/

De sfeer wordt grimmiger @Helma. Het zal er voor ons niet makkelijker op worden, vrees ik. Indoctrinatie via de media doet zijn leugenachtige werk.
Niet zo pessimistisch. Daar heeft een Christen helemaal geen reden voor.
Het zijn feiten. Een feit hangt doorgaans tussen pessimisme en optimisme in. Daarmee wordt vooralsnog niet gesomberd, omdat wij geroepen zijn om te strijden, en niet om te overwinnen. De overwinning is reeds behaald.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Wandelende »

Thuisvrouw schreef:
Wandelende schreef:
Thuisvrouw schreef:https://www.ad.nl/politiek/zorgminister ... ~a1d08720/

De sfeer wordt grimmiger @Helma. Het zal er voor ons niet makkelijker op worden, vrees ik. Indoctrinatie via de media doet zijn leugenachtige werk.
Niet zo pessimistisch. Daar heeft een Christen helemaal geen reden voor.
Het zijn feiten. Een feit hangt doorgaans tussen pessimisme en optimisme in. Daarmee wordt vooralsnog niet gesomberd, omdat wij geroepen zijn om te strijden, en niet om te overwinnen. De overwinning is reeds behaald.
Ik zie geen enkel feit in jouw eerste constateringen. Woorden als "indoctrinatie" en "leugenachtig werk" zijn stempels vanuit een pessimistisch gedachtegoed. Ik kan goed begrijpen dat je (ik ook) bezorgd ben, maar voor dit soort radicale uitingen van pessimisme heeft een Christen geen enkele reden.
(~)
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Thuisvrouw »

Wandelende schreef:
Thuisvrouw schreef:
Wandelende schreef:
Thuisvrouw schreef:https://www.ad.nl/politiek/zorgminister ... ~a1d08720/

De sfeer wordt grimmiger @Helma. Het zal er voor ons niet makkelijker op worden, vrees ik. Indoctrinatie via de media doet zijn leugenachtige werk.
Niet zo pessimistisch. Daar heeft een Christen helemaal geen reden voor.
Het zijn feiten. Een feit hangt doorgaans tussen pessimisme en optimisme in. Daarmee wordt vooralsnog niet gesomberd, omdat wij geroepen zijn om te strijden, en niet om te overwinnen. De overwinning is reeds behaald.
Ik zie geen enkel feit in jouw eerste constateringen. Woorden als "indoctrinatie" en "leugenachtig werk" zijn stempels vanuit een pessimistisch gedachtegoed. Ik kan goed begrijpen dat je (ik ook) bezorgd ben, maar voor dit soort radicale uitingen van pessimisme heeft een Christen geen enkele reden.
Het is zeker een feit dat er leugens verspreid worden via de media en dat er mensen een heel verkeerd beeld opgedrongen krijgen, in dit geval van de wakers bij de abortuskliniek. Deze indoctrinatie zie ik als de zoveelste poging van het rijk der duisternis om het werk wat daar gedaan wordt te bemoeilijken. Er is van pessimisme geen sprake. Hoogstens het constateren van tactiek en de gevolgen daarvan.

En verder ga ik dus echt niet bakkeleien over woordkeuze. Bid liever mee voor deze zaak. Daar heeft elke christen reden toe, en bied perspectief. Omdat wij nogmaals geroepen zijn om te strijden en niet om te overwinnen.

Dank u.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Wandelende »

Thuisvrouw schreef:Het is zeker een feit dat er leugens verspreid worden via de media en dat er mensen een heel verkeerd beeld opgedrongen krijgen, in dit geval van de wakers bij de abortuskliniek. Deze indoctrinatie zie ik als de zoveelste poging van het rijk der duisternis om het werk wat daar gedaan wordt te bemoeilijken. Er is van pessimisme geen sprake. Hoogstens het constateren van tactiek en de gevolgen daarvan.
Er zijn helaas ook voorbeelden van 'pro-lifers' die er minder zachtzinnig en liefdevol mee omgaan dan de mensen die jij zult bedoelen met wakers. Recentelijk stonden er nog een aantal mooie interviews over in de GezinsGids. Ik heb veel respect en bewondering voor deze positieve, liefdevolle wakers.
En verder ga ik dus echt niet bakkeleien over woordkeuze.
Dat hoeft ook niet. Het is geen bakkeleien, het is namelijk een fundamentele zaak die met een woordkeuze openbaar komt. Dat hebben we de afgelopen weken op meerdere fronten kunnen zien.
Bid liever mee voor deze zaak. Daar heeft elke christen reden toe, en bied perspectief. Omdat wij nogmaals geroepen zijn om te strijden en niet om te overwinnen.

Dank u.
We zijn in het geheel niet geroepen om te strijden tegen abortus. Wij zijn geroepen om getuigen te zijn van Gods liefde en het verzoenend werk van Jezus Christus. Alleen maar een stukje uit te mogen delen van de liefde, als beeld van de liefdesverhouding tussen de Vader en de Zoon. (1 Joh. 4). Met de geloofswetenschap dat Christus reeds hééft overwonnen.

Vanuit die houding doen vele wakers hun biddend werk, zetten diverse organisaties en stichtingen hun schouders eronder en zijn er bidders én donateurs die dit werk vanuit een geestelijke en praktische houding vormgeven. Niet om te strijden, maar om liefdevol te waarschuwen. Niet om pessimistisch te vechten tegen vermeende indoctrinatie en leugenleer. Maar om met opgeheven hoofd, een biddend hart en de kracht van de Heilige Geest Zijn getuigen te zijn in de wereld.
(~)
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Thuisvrouw »

Wandelende schreef:
Thuisvrouw schreef:Het is zeker een feit dat er leugens verspreid worden via de media en dat er mensen een heel verkeerd beeld opgedrongen krijgen, in dit geval van de wakers bij de abortuskliniek. Deze indoctrinatie zie ik als de zoveelste poging van het rijk der duisternis om het werk wat daar gedaan wordt te bemoeilijken. Er is van pessimisme geen sprake. Hoogstens het constateren van tactiek en de gevolgen daarvan.
Er zijn helaas ook voorbeelden van 'pro-lifers' die er minder zachtzinnig en liefdevol mee omgaan dan de mensen die jij zult bedoelen met wakers. Recentelijk stonden er nog een aantal mooie interviews over in de GezinsGids. Ik heb veel respect en bewondering voor deze positieve, liefdevolle wakers.
En verder ga ik dus echt niet bakkeleien over woordkeuze.
Dat hoeft ook niet. Het is geen bakkeleien, het is namelijk een fundamentele zaak die met een woordkeuze openbaar komt. Dat hebben we de afgelopen weken op meerdere fronten kunnen zien.
Bid liever mee voor deze zaak. Daar heeft elke christen reden toe, en bied perspectief. Omdat wij nogmaals geroepen zijn om te strijden en niet om te overwinnen.

Dank u.
We zijn in het geheel niet geroepen om te strijden tegen abortus. Wij zijn geroepen om getuigen te zijn van Gods liefde en het verzoenend werk van Jezus Christus. Alleen maar een stukje uit te mogen delen van de liefde, als beeld van de liefdesverhouding tussen de Vader en de Zoon. (1 Joh. 4). Met de geloofswetenschap dat Christus reeds hééft overwonnen.

Vanuit die houding doen vele wakers hun biddend werk, zetten diverse organisaties en stichtingen hun schouders eronder en zijn er bidders én donateurs die dit werk vanuit een geestelijke en praktische houding vormgeven. Niet om te strijden, maar om liefdevol te waarschuwen. Niet om pessimistisch te vechten tegen vermeende indoctrinatie en leugenleer. Maar om met opgeheven hoofd, een biddend hart en de kracht van de Heilige Geest Zijn getuigen te zijn in de wereld.
Je hebt dus moeite met mijn woordkeuze. Dat mag. Maar jij begrijpt best dat ik met strijd bedoel de strijd tegen de geestelijke boosheden in de lucht. En dat de indoctrine waar ik het over heb, daar rechtstreeks mee verbonden is. Die paar lonely rangers die in het verleden hier sloten dichtgekit hebben, worden nu gebruikt om een verkeerd beeld neer te zetten van de wakers. En zet iets maar vaak genoeg in de krant en men gelooft het grif. Maar dat is niet het einde van alle tegenspraak gelukkig. Wij mogen gewoon doorgaan, omdat Hij de harten neigt als waterbeken en alle dingen stuurt naar Zijn wil.

Dan kunnen er nog zoveel leugens via media verspreid worden, of nog erger, heel geleidelijk een bepaald beeld van de waker gecreëerd worden, dat zal Hem dan niet in de weg staan.

Ik heb het trouwens meegemaakt dat we al drie uur stonden. De mensen waren afwerend. Al verschillende keren was de directrice en een verpleegkundige naar buiten gekomen om ons te overtuigen dat we weg moesten. We zouden de vrouwen overstuur maken, dit was achterlijk, mensonterend (!) enz. Ik dacht nog nou dit was aardig voor niks die ochtend. We waren al van plan om naar huis te gaan toen de deur openging en er een stel naar buiten kwam. De vrouw huilde en zei ik kan het niet, ik wil het niet en ik doe het niet. Deze vrouw hadden wij niet gesproken noch een folder aangereikt...

Eentje gered en wij vielen erbuiten. Dank u Heere.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

Thuisvrouw schreef:De vrouw huilde en zei ik kan het niet, ik wil het niet en ik doe het niet. Deze vrouw hadden wij niet gesproken noch een folder aangereikt...
Die vrouw had jullie dus niet nodig om van gedachten te veranderen. Ik hoor vaker dat vrouwen op het laatste moment terugdeinzen, zonder dat iemand dit tegen hen zegt.
Wandelende schreef:We zijn in het geheel niet geroepen om te strijden tegen abortus. Wij zijn geroepen om getuigen te zijn van Gods liefde en het verzoenend werk van Jezus Christus. Alleen maar een stukje uit te mogen delen van de liefde, als beeld van de liefdesverhouding tussen de Vader en de Zoon. (1 Joh. 4). Met de geloofswetenschap dat Christus reeds hééft overwonnen.
Wij kunnen daar ook niet tegen strijden. Net zomin als tegen de euthanasie.
Je kunt vóórleven. Maar als iemand het perspectief van de eeuwigheid mist, niet gelooft in een Schepper, en het recht in eigen hand wil houden, is het een vergeefse strijd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie