COVID-19

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

@ eilander Het eerlijke verhaal? Ik kan je meerdere verhalen uit tweede hand vertellen. Mijn vriendin is huisarts en heeft afgelopen jaar veel corona diensten gedraaid. Ook tijdens andere diensten stierven ook jonge mensen onder haar handen. Meerdere mensen uit haar praktijk zijn overleden. In haar gezin is 2x corona geweest. Zij heeft het niet gehad, haar man twee keer en hij is de tweede keer heel ziek geweest. Zij heeft getwijfeld of ze hem moest opnemen. Gelukkig is hij hersteld.

Een andere vriendin van mij werkt op een oncologie afdeling. De gevaccineerde hematoloog is besmet geraakt door een patiënt met covid. Zij is ondanks vaccinatie heel ziek geweest en heeft twee weken met klapperende koorts op bed gelegen. Gelukkig wel hersteld.

Mijn zwager is longarts en hij behandelt nu veel long covid patiënten. Wat ik recent van hem gehoord heb is dat hij (nog) geen gevaccineerde long covid is tegengekomen.

Verhalen uit tweede hand, voor jou helaas niet te verifiëren.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

Bourdon16 schreef:Hoe bedoel je dat van de oude risiconiveau's? Die nu op het dashboard staan werden toch gewoon gebruikt en waarom zouden we dan nu direct in lockdown zitten?
Het antwoord op de vraag waarom nu nog maar één niveau getoond wordt is inmiddels gegeven. Insinuerend is de opmerking "en kwam dat niet goed uit...".
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Het is toch duidelijk dat we in lockdown zitten? Anders was er geen coronapas nodig. Ik begrijp echt niet waarom de Minister er zo slecht in slaagt om dergelijke eenvoudige dingen zo uit te leggen dat iedereen het begrijpt. Zo ingewikkeld is de situatie niet.
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: COVID-19

Bericht door Bourdon16 »

Marco schreef:
Bourdon16 schreef:Hoe bedoel je dat van de oude risiconiveau's? Die nu op het dashboard staan werden toch gewoon gebruikt en waarom zouden we dan nu direct in lockdown zitten?
Het antwoord op de vraag waarom nu nog maar één niveau getoond wordt is inmiddels gegeven. Insinuerend is de opmerking "en kwam dat niet goed uit...".
Het actuele (landelijke) risiconiveau mis ik juist.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
merel schreef:
eilander schreef:
merel schreef:Heel bijzonder dat juist de gevaccineerde in jouw omgeving ziek worden. Ik mijn omgeving is het juist andersom ;)
Hoor jij nooit over gevaccineerden die ziek zijn?
In mijn directe omgeving nog niemand. Alleen een dochter van een vriendin ( gevaccineerd en al eerder corona gehad) testte positief, omdat haar ongevaccineerde broertje corona had. Zij had verder geen klachten.
Dat ik mij niet laat vaccineren heeft niets te maken met de werkzaamheid van het vaccin. Ik geloof dat het werkzaam is en dat het veilig is.
Ik ken wel gevaccineerde jongeren die daarna toch positief testen. Ze hadden geen of zeer milde klachten. Het vaccin beschermt ook niet tegen kans op besmetting en alleen daarom is die pas ook zo'n kolder.

Kan niet zo goed tegen mensen die zich niet laten vaccineren vanwege waanvoorstellingen over het vaccin of de vermeende geringe werking daarvan.
Het is een prima vaccin alleen mijn gezondheid krijg ik uit andere Handen. Daar ben ik veilig.
Het vaccin lijkt wel degelijk gedeeltelijk te beschermen tegen besmet worden en de besmettelijkheid wat te verlagen als je toch besmet wordt. Ik denk dat het op den duur niet genoeg is voor groepsimmuniteit, maar ik kan me zeker voorstellen dat bijvoorbeeld vaccinatieplicht voor ziekenhuispersoneel dat veel te maken heeft met mensen die tijdelijk kwetsbaarder zijn een hoop levensjaren kan redden (het is een andere discussie of dat vaccinatieplicht waard is, maar ik denk dat in zo'n geval er een morele plicht is). Vandaag hebben de Zweden ook laten weten dat ze zien dat de bescherming van het (MRNA) vaccin sterk afneemt rond de zeven maanden na vaccinatie. De ouderen gaan dat nu wel merken.

Als groepsimmuniteit niet bereikt kan worden is er echt weinig winst te halen met een coronapas. Aan de andere kant is NL ook weer niet al te extreem bezig. De Italianen stellen het al verplicht voor onderwijs en in Frankrijk gaat men ook ver.

Ik kan er gewoon niet bij dat men niet eerst vaccinatie veel gemakkelijker heeft gemaakt door niet mensen kilometers te laten rijden en door bijvoorbeeld lokkertjes in te zetten (bv loterij zoals in Ohio). Daar haal je in ieder geval wel wat mensen die uit gemakzucht niet laten vaccineren mee over.

Hier in de Scandinavische landen zit het narcolepsietrauma nog wel diep bij de volksgezondheidsinstituten en is men voorzichtig met het pushen van jongeren voor vaccinatie. Voor de druk op ziekenhuizen zal dat ook niet uitmaken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: COVID-19

Bericht door Gritje »

merel schreef:
Isala schreef:
merel schreef:De coronapas zal niet lang duren.
waar baseer je dat op?
Eigenlijk nergens op, maar de overige maatregelen zijn ook tijdelijk geweest en dit als overgang naar een samenleving zonder maatregelen vind ik niet vreemd.
Maar waarom worden er dan nu 5000 BOA'S opgeleid en krijgen de gemeenten een zak met geld voor handhaving? Lijkt zo echt geen tijdelijke maatregel te worden.
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

huisman schreef: Kan niet zo goed tegen mensen die zich niet laten vaccineren vanwege waanvoorstellingen over het vaccin of de vermeende geringe werking daarvan.
Het is een prima vaccin alleen mijn gezondheid krijg ik uit andere Handen. Daar ben ik veilig.
Vind jij dat alle onbekeerden geen recht van spreken hebben als ze het vaccin niet willen nemen? Overigens krijgen we ook ongezondheid uit andere Handen.

Als je jong en/of gezond bent is er toch ook wat voor te zeggen dat je het overlaat aan je eigen immuunsysteem? Zeker als er bronnen zijn die zeggen dat natuurlijke bescherming effectiever is dan de bescherming van het vaccin? In dat opzicht is er inderdaad weinig te zeggen over de werkzaamheid van het vaccin versus het natuurlijke verloop van het virus op langere termijn.
Het beleid met de pas is wel een stap in de richting van een technocratie. Ook dat is in mijn optiek een reden om niet mee te willen doen.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Gritje schreef:
merel schreef:
Isala schreef:
merel schreef:De coronapas zal niet lang duren.
waar baseer je dat op?
Eigenlijk nergens op, maar de overige maatregelen zijn ook tijdelijk geweest en dit als overgang naar een samenleving zonder maatregelen vind ik niet vreemd.
Maar waarom worden er dan nu 5000 BOA'S opgeleid en krijgen de gemeenten een zak met geld voor handhaving? Lijkt zo echt geen tijdelijke maatregel te worden.
Hierom: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/mo ... m=20210928

Die app verdwijnt niet meer als het aan dit demissionaire kabinet ligt. En het wordt 2g/1g (Met een houdbaarheidsdatum nader vast te stellen).
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 29 sep 2021, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

DDD schreef:Het is toch duidelijk dat we in lockdown zitten? Anders was er geen coronapas nodig. Ik begrijp echt niet waarom de Minister er zo slecht in slaagt om dergelijke eenvoudige dingen zo uit te leggen dat iedereen het begrijpt. Zo ingewikkeld is de situatie niet.
Zo zachtjesaan vraag ik mij af of men het wil begrijpen...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

huisman schreef:
Kan niet zo goed tegen mensen die zich niet laten vaccineren vanwege waanvoorstellingen over het vaccin of de vermeende geringe werking daarvan.
Het is een prima vaccin alleen mijn gezondheid krijg ik uit andere Handen. Daar ben ik veilig.
Ja, maar daarvoor gebruikt Hij middelen. Artsen, medicijnen, operatie en als het niet anders kan vaccin. Daarom hebben we geen van allen kinderen aan de pokken verloren. Wat vroeger erg normaal was. Terwijl de gezondheid toch uit dezelfde handen kwam.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

https://www.nu.nl/tech/6159476/internat ... zorgd.html

Hèhè, eindelijk de serieuze problemen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/tech/6159476/internat ... zorgd.html

Hèhè, eindelijk de serieuze problemen!
Zoiets zou het einde van de coronapas wel eens kunnen betekenen. Net zo als de ramadan het einde van de avondklok was.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Gritje schreef:
merel schreef:
Isala schreef:
merel schreef:De coronapas zal niet lang duren.
waar baseer je dat op?
Eigenlijk nergens op, maar de overige maatregelen zijn ook tijdelijk geweest en dit als overgang naar een samenleving zonder maatregelen vind ik niet vreemd.
Maar waarom worden er dan nu 5000 BOA'S opgeleid en krijgen de gemeenten een zak met geld voor handhaving? Lijkt zo echt geen tijdelijke maatregel te worden.
Kunnen de 5000 boa's wel zomaar tevoorschijn getoverd worden dan? Zorgpersoneel lukt steeds maar niet, boa's wel?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Het word toch wel steeds duidelijker dat het allemaal net wat anders is als wat men zegt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

HersteldHervormd schreef: Kunnen de 5000 boa's wel zomaar tevoorschijn getoverd worden dan? Zorgpersoneel lukt steeds maar niet, boa's wel?
Kom op, je snapt het verschil tussen beide beroepen toch wel? Met alle respect voor boa's: het opleiden van een boa vergt veel minder tijd, kennis en opleiding dan zorgpersoneel. Zorgpersoneel waakt over mensenlevens en heeft daardoor veel meer opleiding, stage's etc. nodig. Een boa kan normaliter al opgeleid worden in 6 maanden.
Plaats reactie