Regels door gezagsdragers (uit: Computerprobleempjes)

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Regels door gezagsdragers (uit: Computerprobleempjes)

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Marnix schreef:
Afgewezen schreef:Ik kan de nieuwste (medische) programma's van de eo niet meer bekijken op internet. Ze hebben iets veranderd blijkbaar. :banghead
Via uitzendinggemist ook niet? Daar draait het op en daar is dan allicht wat veranderd. Maar als je iets specifieker bent in wat er mis gaat kan ik je allicht wel helpen.

Bijvoorbeeld: Inde webplayer staat ergens een knopje Instellingen. Staat die op WIndows Media Player? Of op Silverlight. Als het het laatste is, heb je de laatste versie van Silverlight? Kan je hier checken:

http://www.microsoft.com/getsilverlight/
Silverlight 4 heb ik. Het rare is dat het alleen bij de laatste versies is. De oude programma's kan ik gewoon draaien.
Via Uitzendinggemist gaat het wel beter, maar dan heb je soms ook nog dat het programma steeds stokt.

@Mara, ik heb meer dan zeventien jaar in ziekenhuizen gewerkt. Ben verder ook nog ervaringsdeskundige. Maar je pikt van zo'n programma allicht wat op. ;)

@Luther, ik heb destijds mijn tv weg moeten doen om lid van de GG te kunnen worden. :)
Dat MOETEN heb ik beetje moeite mee, het gaat dan niet van jezelf uit, maar wordt opgedrongen door iemand.
Wat is dan de waarde ervan ?
Ik zou de tv opruimen als ik daar zelf last van zou krijgen, niet omdat anders ons kind niet gedoopt zou kunnen worden.
Daar heb ik hele slechte voorbeelden van gezien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Dat MOETEN heb ik beetje moeite mee, het gaat dan niet van jezelf uit, maar wordt opgedrongen door iemand.
Wat is dan de waarde ervan ?
Ik zou de tv opruimen als ik daar zelf last van zou krijgen, niet omdat anders ons kind niet gedoopt zou kunnen worden.
Daar heb ik hele slechte voorbeelden van gezien.
Ik had er ook voor kunnen kiezen géén lid te worden. :)
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Willem »

Mara schreef:Dat MOETEN heb ik beetje moeite mee, het gaat dan niet van jezelf uit, maar wordt opgedrongen door iemand.
Wat is dan de waarde ervan ?
Ik zou de tv opruimen als ik daar zelf last van zou krijgen, niet omdat anders ons kind niet gedoopt zou kunnen worden.
Daar heb ik hele slechte voorbeelden van gezien.
Deze vreemde gedachte zie ik bij vele onderwerpen en vele topics terugkomen. De gedachte dat men alleen maar wil luisteren en doen "wat de over ons gestelde machten ons voorschrijven" als we het met hun beslissingen en achtergronden eens zijn. Of het nu gaat over het gebruik van de Bijbelvertaling, over het wel of niet hebben van een TV, over het wel of niet prediken van de HC enz. enz., het doorslaggevende criterium is zo'n beetje: "Als ik me kan vinden in de redenering dan volg ik de regels en anders niet, dan heb ik er "moeite" mee.
Dus ook nu een pleidooi voor het consequent en scherpelijk prediken van de HC die toch iets geheel anders leert, a.s. zondag is het 5e gebod aan de orde van behandeling. De noodzaak om e.e.a. nog eens goed te verduidelijk is zeer noodzakelijk.
Wat voor signaal geven we af aan onze jeugd als we ze voorleven dat we alleen maar "luisteren" als we er netzo over denken en anders anarchistische trekken gaan vertonen?. En laten we wel wezen, regels naleven waar we het mee eens zijn is niet zo moeilijk. Dat is een variant op de tekstwoorden: "En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?"
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Computerprobleempjes

Bericht door refo »

Gebod op gebod. Regel op regel.
Waarom is het anarchistisch als je je eigen lijn trekt?
Dat doe je zelf ongetwijfeld ook.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Luther »

Willem schreef:
Mara schreef:Dat MOETEN heb ik beetje moeite mee, het gaat dan niet van jezelf uit, maar wordt opgedrongen door iemand.
Wat is dan de waarde ervan ?
Ik zou de tv opruimen als ik daar zelf last van zou krijgen, niet omdat anders ons kind niet gedoopt zou kunnen worden.
Daar heb ik hele slechte voorbeelden van gezien.
Deze vreemde gedachte zie ik bij vele onderwerpen en vele topics terugkomen. De gedachte dat men alleen maar wil luisteren en doen "wat de over ons gestelde machten ons voorschrijven" als we het met hun beslissingen en achtergronden eens zijn. Of het nu gaat over het gebruik van de Bijbelvertaling, over het wel of niet hebben van een TV, over het wel of niet prediken van de HC enz. enz., het doorslaggevende criterium is zo'n beetje: "Als ik me kan vinden in de redenering dan volg ik de regels en anders niet, dan heb ik er "moeite" mee.
Dus ook nu een pleidooi voor het consequent en scherpelijk prediken van de HC die toch iets geheel anders leert, a.s. zondag is het 5e gebod aan de orde van behandeling. De noodzaak om e.e.a. nog eens goed te verduidelijk is zeer noodzakelijk.
Wat voor signaal geven we af aan onze jeugd als we ze voorleven dat we alleen maar "luisteren" als we er netzo over denken en anders anarchistische trekken gaan vertonen?. En laten we wel wezen, regels naleven waar we het mee eens zijn is niet zo moeilijk. Dat is een variant op de tekstwoorden: "En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?"
En denk je nu echt dat, als je zo redeneert richting recalcitrante leden, dat ze dan zich wel laten gezeggen?
Het gaat in bovenstaande materie natuurlijk om de wijze van communiceren en daar valt hier en daar in kerkelijk Nederland nog best een slag te slaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Afgewezen »

:) :offtopic :) :offtopic :haha
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Willem »

Ongeloofelijk. De uitholling van de Refozuil van binnenuit wordt in de onderstaande postings gevisualiseerd. En als je dit opmerkt wordt er zo gekeken: :oO
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Luther »

Willem schreef:Ongeloofelijk. De uitholling van de Refozuil van binnenuit wordt in de onderstaande postings gevisualiseerd. En als je dit opmerkt wordt er zo gekeken: :oO
Wat is er aan de hand Willem?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Mara »

Terug naar de computer: je kunt de tv de deur uitdoen, want je kunt op de computer gewoon naar uitzending gemist kijken.
Dat bedoelde ik met wat is de waarde van zo'n eis ?
De dominee heeft ongetwijfeld zelf ook een computer met internet.
De computer is een fijne uitvinding, veel voordelen, behalve als ie kuren gaat vertonen.
Ondanks het uitgebreide abonnement op viruskillers, is er toch eentje naar binnengekomen :ouin
Hij is traag, valt af en toe uit, mijn man is al een paar avonden bezig om het weg te krijgen, maar tot nu toe weinig resultaat.
Gesuggereerd wordt door diverse mensen dat het door het openen van een e card kan komen.
Er circuleren ook waarschuwingsmails.
Is dat nou waar of broodje aap ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Computerprobleempjes

Bericht door refo »

Willem schreef:Ongeloofelijk. De uitholling van de Refozuil van binnenuit wordt in de onderstaande postings gevisualiseerd. En als je dit opmerkt wordt er zo gekeken: :oO
Applaus
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Marnix »

Willem schreef:
Mara schreef:Dat MOETEN heb ik beetje moeite mee, het gaat dan niet van jezelf uit, maar wordt opgedrongen door iemand.
Wat is dan de waarde ervan ?
Ik zou de tv opruimen als ik daar zelf last van zou krijgen, niet omdat anders ons kind niet gedoopt zou kunnen worden.
Daar heb ik hele slechte voorbeelden van gezien.
Deze vreemde gedachte zie ik bij vele onderwerpen en vele topics terugkomen. De gedachte dat men alleen maar wil luisteren en doen "wat de over ons gestelde machten ons voorschrijven" als we het met hun beslissingen en achtergronden eens zijn. Of het nu gaat over het gebruik van de Bijbelvertaling, over het wel of niet hebben van een TV, over het wel of niet prediken van de HC enz. enz., het doorslaggevende criterium is zo'n beetje: "Als ik me kan vinden in de redenering dan volg ik de regels en anders niet, dan heb ik er "moeite" mee.
Dus ook nu een pleidooi voor het consequent en scherpelijk prediken van de HC die toch iets geheel anders leert, a.s. zondag is het 5e gebod aan de orde van behandeling. De noodzaak om e.e.a. nog eens goed te verduidelijk is zeer noodzakelijk.
Wat voor signaal geven we af aan onze jeugd als we ze voorleven dat we alleen maar "luisteren" als we er netzo over denken en anders anarchistische trekken gaan vertonen?. En laten we wel wezen, regels naleven waar we het mee eens zijn is niet zo moeilijk. Dat is een variant op de tekstwoorden: "En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?"
Ik heb altijd geleerd dat wat mensen zeggen, zelfs als ze boven je staan, ook aan de Bijbel getoetst mag worden. En voorkomen we dat er allerlei eigen bedachte wetjes worden opgelegd door mensen waar je je aan moet houden (doen niet de Farizeeën alzo?).

Overigens heb ik het idee dat jij het met deze regel sowieso wel eens bent en dan is het makkelijk om ook met die regel in te stemmen. Ik ben benieuwd wat je zou doen als men bijvoorbeeld zou verbieden om nog langer auto te rijden, of je dan net zo makkelijk die regelgeving zou volgen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Ik heb altijd geleerd dat wat mensen zeggen, zelfs als ze boven je staan, ook aan de Bijbel getoetst mag worden. En voorkomen we dat er allerlei eigen bedachte wetjes worden opgelegd door mensen waar je je aan moet houden (doen niet de Farizeeën alzo?).
Dan heb je het verkeerd geleerd. :)
Het is zeker niet bijbels.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Computerprobleempjes

Bericht door ZWP »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:Ik heb altijd geleerd dat wat mensen zeggen, zelfs als ze boven je staan, ook aan de Bijbel getoetst mag worden. En voorkomen we dat er allerlei eigen bedachte wetjes worden opgelegd door mensen waar je je aan moet houden (doen niet de Farizeeën alzo?).
Dan heb je het verkeerd geleerd. :)
Het is zeker niet bijbels.
Wat is dan wel Bijbels? Doen wat mensen die 'boven' je staan zeggen, ook al gaat dat in tegen de Bijbel?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Tiberius »

ZWP schreef:
Tiberius schreef:
Marnix schreef:Ik heb altijd geleerd dat wat mensen zeggen, zelfs als ze boven je staan, ook aan de Bijbel getoetst mag worden. En voorkomen we dat er allerlei eigen bedachte wetjes worden opgelegd door mensen waar je je aan moet houden (doen niet de Farizeeën alzo?).
Dan heb je het verkeerd geleerd. :)
Het is zeker niet bijbels.
Wat is dan wel Bijbels? Doen wat mensen die 'boven' je staan zeggen, ook al gaat dat in tegen de Bijbel?
Nee, wat er tussenin zit.
Gehoorzamen aan hen die over je gesteld zijn, tenzij het tegen de Bijbel in gaat.
Men moet Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen. Dat leert de Bijbel. Maar ook dat we gehoorzaamheid verschuldigd zijn aan hen die over ons gesteld zijn, ook de harde heren.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
ZWP schreef:
Tiberius schreef:
Marnix schreef:Ik heb altijd geleerd dat wat mensen zeggen, zelfs als ze boven je staan, ook aan de Bijbel getoetst mag worden. En voorkomen we dat er allerlei eigen bedachte wetjes worden opgelegd door mensen waar je je aan moet houden (doen niet de Farizeeën alzo?).
Dan heb je het verkeerd geleerd. :)
Het is zeker niet bijbels.
Wat is dan wel Bijbels? Doen wat mensen die 'boven' je staan zeggen, ook al gaat dat in tegen de Bijbel?
Nee, wat er tussenin zit.
Gehoorzamen aan hen die over je gesteld zijn, tenzij het tegen de Bijbel in gaat.
Men moet Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen. Dat leert de Bijbel. Maar ook dat we gehoorzaamheid verschuldigd zijn aan hen die over ons gesteld zijn, ook de harde heren.
van computerprobleemjes zijn we inmiddels flink afgedwaald, by the way :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie