Wat mij opvalt...

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door Joannah »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
BJD schreef:In vergelijking met andere landen hebben wij zeker geen klagen..
We hebben het inderdaad heerlijk knusjes zo met elkaar. :)
Dat is het, val ik helemaal bij! Dominee merkte het ook eens op: We hebben er een gezellige godsdienst van gemaakt.
Dat dringt zo moeilijk tot ons door, maar dat is in feite waar de haper ligt; de ersnt en de is weg, en dan willen we nog wel eens elkaar de maat nemen, en lijken bezorgd voor het zielenheil van onze naaste... Toch, ik mis iets, ik mis de liefde. Dat was bij de oude kinderen van God (sorry!) zo anders... zo teer... zo bewogen.... en dat mis ik het meest van alles... En weet je, dan hoeven niet de ander de maat te nemen, maar bij een beetje kennis van eigen hart heb je daar wel genoeg aan.
Oude mensen zijn meestal milder dan jonge. Ik denk dat je daarmee in de war bent.

En die gezellige godsdienst: wie is daar de oorzaak van?

Andere goden dienen we niet.
We maken geen gesneden beelden.
We vloeken niet.
Doen geen boodschappen op zondag
We eren wie over ons gesteld zijn
We stelen niet
We scheiden niet
We hebben nog nooit iemand vermoord
We liegen nooit
Begeren, nou ja, dat is lastiger, maar dat verdringen we zonodig.

Kortom: wat ontbreekt ons nog? Ja, over de boze buitenwereld, daar is genoeg over te klagen. Maar gelukkig! WIJ hebben daar nog oog voor!
Dus als God ergens te vinden is, dan wel bij ons.
Of juist niet, voor de rechtvaardigen kwam Jezus nl.niet, die hebben Hem niet nodig.
knip-knap niet op de persoon spelen. vr. gr. Helma
Laatst gewijzigd door helma op 23 mar 2010, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door Desiree »

Het valt me op dat de ernst van vele kansels wijkt.
Het valt me op dat er zeer weinig zondenbesef meer is...
Het valt me op dat -vrees mocht ons aangrijpen- het lijkt of God de rechtvaardige thuishaalt voor
het grote oordeel...


Sorry, ik doe het toch... ik zal thuis alles nog eens lezen... wellicht begrijp ik je dan beter...
Maar het kan echt nog.. de Heere leren kennen, ook voor jou, voor mij... ik denk dat dát wel de liefde is die je mist.. elkaars voeten willen wassen, buigen voor elkaar... maar als je naar jezelf kijkt, (helaas doe ik dat zo weinig) dan blijf je echt bij jezelf.. maar ja, het is zo fijn, als een ander ook de Heere leert kennen.... het is het mooiste cadeau wat een mens kan krijgen in dit leven na zelf ook de Heere in zijn hart te hebben wonen... En ieder christen wil dat zo graag, als op dat moment de liefde van Christus in zijn/haar hart is. Dan alleen, want wij zelf zijn maar hoogmoedige mensen... dat blijkt, het wordt nooit wat met ons... maar daarom is het evangelie zo mooi en zo heel erg kostbaar. Het is een oordeel, dat de liefde van velen zal verkoelen.. het staat in de Bijbel. Het is heel erg verdrietig... maar het is nog genadetijd!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door helma »

ik heb hier wat postings weggehaald.
Het heeft geen zin om zonden met elkaar te vergelijken en te beoordelen op erg-erger-ergst.
Ook hoeft niet in elk topic een of andere misstand uit de Roomse kerk erbij gehaald te worden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door Luther »

helma schreef:
Ook hoeft niet in elk topic een of andere misstand uit de Roomse kerk erbij gehaald te worden.
Hèhè, eindelijk!
Dank je, Helma!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door huisman »

Desiree schreef:Het valt me op dat de ernst van vele kansels wijkt.
Het valt me op dat er zeer weinig zondenbesef meer is...
Het valt me op dat -vrees mocht ons aangrijpen- het lijkt of God de rechtvaardige thuishaalt voor
het grote oordeel...


Sorry, ik doe het toch... ik zal thuis alles nog eens lezen... wellicht begrijp ik je dan beter...
Maar het kan echt nog.. de Heere leren kennen, ook voor jou, voor mij... ik denk dat dát wel de liefde is die je mist.. elkaars voeten willen wassen, buigen voor elkaar... maar als je naar jezelf kijkt, (helaas doe ik dat zo weinig) dan blijf je echt bij jezelf.. maar ja, het is zo fijn, als een ander ook de Heere leert kennen.... het is het mooiste cadeau wat een mens kan krijgen in dit leven na zelf ook de Heere in zijn hart te hebben wonen... En ieder christen wil dat zo graag, als op dat moment de liefde van Christus in zijn/haar hart is. Dan alleen, want wij zelf zijn maar hoogmoedige mensen... dat blijkt, het wordt nooit wat met ons... maar daarom is het evangelie zo mooi en zo heel erg kostbaar. Het is een oordeel, dat de liefde van velen zal verkoelen.. het staat in de Bijbel. Het is heel erg verdrietig... maar het is nog genadetijd!
Vooral het citaat van DIA hierboven schijnt een tijdloos karakter te hebben, ook de nadere reformatoren uiten dezelfde klachten.In de kerkelijke strijd rond 1834 dezelfde klachten,tijdens het ontstaan van de Ger Gem in 1907 dezelfde klachten,
tijdens de scheuring van 1953 dezelfde klachten, als je de Saambinders van het begin tot 2010 zou onderzoeken dezelfde klachten. Waarom....Wij leven buiten het paradijs, Maar Christus is ook vandaag en morgen die ene Naam waardoor wij moeten zalig worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Dat is het, val ik helemaal bij! Dominee merkte het ook eens op: We hebben er een gezellige godsdienst van gemaakt.
Dat dringt zo moeilijk tot ons door, maar dat is in feite waar de haper ligt; de ersnt en de is weg, en dan willen we nog wel eens elkaar de maat nemen, en lijken bezorgd voor het zielenheil van onze naaste... Toch, ik mis iets, ik mis de liefde. Dat was bij de oude kinderen van God (sorry!) zo anders... zo teer... zo bewogen.... en dat mis ik het meest van alles... En weet je, dan hoeven niet de ander de maat te nemen, maar bij een beetje kennis van eigen hart heb je daar wel genoeg aan.
Oude mensen zijn meestal milder dan jonge. Ik denk dat je daarmee in de war bent.

En die gezellige godsdienst: wie is daar de oorzaak van?

Andere goden dienen we niet.
We maken geen gesneden beelden.
We vloeken niet.
Doen geen boodschappen op zondag
We eren wie over ons gesteld zijn
We stelen niet
We scheiden niet
We hebben nog nooit iemand vermoord
We liegen nooit
Begeren, nou ja, dat is lastiger, maar dat verdringen we zonodig.

Kortom: wat ontbreekt ons nog? Ja, over de boze buitenwereld, daar is genoeg over te klagen. Maar gelukkig! WIJ hebben daar nog oog voor!
Dus als God ergens te vinden is, dan wel bij ons.

Méén je dat echt? Ik zou denken dat een beetje kennis van jezelf wel wat anders openbaart...
Het doet me trouwens denken aan die man die daar eens voor in de tempel stond te "bidden"...
Dezelfde taal bijna...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
Dat is het, val ik helemaal bij! Dominee merkte het ook eens op: We hebben er een gezellige godsdienst van gemaakt.
Dat dringt zo moeilijk tot ons door, maar dat is in feite waar de haper ligt; de ersnt en de is weg, en dan willen we nog wel eens elkaar de maat nemen, en lijken bezorgd voor het zielenheil van onze naaste... Toch, ik mis iets, ik mis de liefde. Dat was bij de oude kinderen van God (sorry!) zo anders... zo teer... zo bewogen.... en dat mis ik het meest van alles... En weet je, dan hoeven niet de ander de maat te nemen, maar bij een beetje kennis van eigen hart heb je daar wel genoeg aan.
Oude mensen zijn meestal milder dan jonge. Ik denk dat je daarmee in de war bent.

En die gezellige godsdienst: wie is daar de oorzaak van?

Andere goden dienen we niet.
We maken geen gesneden beelden.
We vloeken niet.
Doen geen boodschappen op zondag
We eren wie over ons gesteld zijn
We stelen niet
We scheiden niet
We hebben nog nooit iemand vermoord
We liegen nooit
Begeren, nou ja, dat is lastiger, maar dat verdringen we zonodig.

Kortom: wat ontbreekt ons nog? Ja, over de boze buitenwereld, daar is genoeg over te klagen. Maar gelukkig! WIJ hebben daar nog oog voor!
Dus als God ergens te vinden is, dan wel bij ons.

Méén je dat echt? Ik zou denken dat een beetje kennis van jezelf wel wat anders openbaart...
Het doet me trouwens denken aan die man die daar eens voor in de tempel stond te "bidden"...
Dezelfde taal bijna...
je hebt de pointe gemist, vriend
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door JolandaOudshoorn »

.. dat DIA nog niet is ingegaan op mijn postings ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door -DIA- »

memento schreef:Wat mij opvalt, is dat somber en naargeestig doen door velen als teken van rechtzinnigheid gezien wordt. Terwijl de Bijbel ons leert: Zelfs al ga ik door een dal van doodsschaduwen, ik zal niet vrezen, want U bent met mij...

Wat mij opvalt, is dat de prediking die gewoon Gods Woord uitlegt en toepast, door velen als ongeestelijk gezien wordt. Men heeft liever een prediking waarin men allemaal bekende klanken hoort, dan gewoon een prediking die gaat over wat God in een betreffend tekstgedeelte zegt.

Er is veel mis in NL. Het zal waar wezen. Zolang Gods Woord nog gepredikt wordt (dat is: uitleggen wat er staat!), wat is er dan reden tot somberen? God is en blijft dezelfde. Ik ken nog wel gemeenten waar Gods Woord gewoon gepredikt wordt, zonder schema's, en waar het vrucht draagt onder oud en jong. Als het in iemands gemeente of kerkgenootschap donker is, dan ligt het niet aan God. Laten we maar eerlijk de vraag stellen: Wordt het Woord nog gepreekt? Of staan mensenwoorden centraal?
Hier weer een misverstand. Heb je ooit een mens gezien die meer blijdschap proefde als juist een kind van God? Dat is een blijdschap de de wereld niet kent. Ook niet ziet vaak,omdat die ook niets verstaat dat het zalig is om te treuren. Wat zouden we goed mee zijn om eens een plekje in het stof aan de voeten van Jezus te mogen krijgen.
Mijn opa werd in zijn woonplaats vroeger al nooit begrepen als hij zei: Het is beter om naar een begrafenis te gaan dan om naar een bruiloft te gaan... Daarin had hij de Schrift wel mee. maar niet de mensen.
Geloof me, als er één mens is die weet wat blijdschap is, dan is het een kind van God. Ook zal ziet de wereld meewarig op zo iemand neer, dat het lijkt dat ie altijd maar droevig is, en overal 'tegen' is...
Gij hebt mijn in het hart meer vreugde gegeven, dan anderen smaken in een tijd als zij, door aards geluk verheven, bij koren en most wellustig leven, in hun overvloed verblijd.
Dit is wat de wereld niet begrijpt. Wat de godsdienst ook niet begrijpt. Dat is ECHT geen naargeestigheid hoor! Weet je wat naargeestig is? Dat we dit niet meer verstaan en niet missen, en daarom er ook geen gemis meer gevoeld wordt. Velen zijn rijk en verrijkt geworden, en beleven genoegen in hun 'godsdienst'.

Een bijbelgedeelte moet practisch en bevindelijk verklaard worden. Gebeurt dat niet, dan komen er dwalingen. Sluipen langzaan in, zodat de gemeenten het over het algemeen gesproken niet merken.... Dat mogen we ook wel als een oordeel aanmerken, dat alles maar doorgaat, dat God ons niet meer tegenkomt. Misschien (ik weet dat het niet naar de mens is) willen we dat ook niet, want om op je plek gezet te worden kan zo pijnlijk zijn voor het vlees.
Veel mensen in onze kringen zijn inderdaad zo vertrouwd geworden met bepaalde klanken en uitdrukkingen. Soms vrees ik wel eens dat die erbij gezegd moeten worden om wat gewicht in de schaal te leggen. Nee, het zit hem niet in die vaste termen of uitdrukkingen. Wat anders is dat die wel het leven en de bevinding van de Kerk zo treffend kunnen verwoorden. Maar nogmaals, als je alleen op geijkte termen af gaat zou je best makkelijk het spoor bijster kunnen worden.
Het Woord Gods is geestelijk, en kan alleen geestelijk verstaan worden. Ons verstand, onze ratio gaat dit te boven. En het ongelukkige is dat we tegenwoordig alles willen kunnen verklaren met ons verstand. (Denk ook aan het topic van vorige week, wat een ongeestelijk gehakketak).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door -DIA- »

refo schreef:De zonde is nooit beteugeld geweest. Nu niet, vroeger niet en heel vroeger niet. Nooit. de wereld verandert niet, want dat kan ze ook niet.
Hooguit worden er andere zonden gedaan.
En is het zichtbaarder.
Dat is waar... Maar naar de tijd van het einde nadert zal wel de ongerechtigheid vermeerderd worden, de liefde van velen zal verkouden, en je kent deze teksten van de Waarheid toch ook wel?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door -DIA- »

JolandaOudshoorn schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
BJD schreef:In vergelijking met andere landen hebben wij zeker geen klagen..
We hebben het inderdaad heerlijk knusjes zo met elkaar. :)
Dat is het, val ik helemaal bij! Dominee merkte het ook eens op: We hebben er een gezellige godsdienst van gemaakt.
Dat dringt zo moeilijk tot ons door, maar dat is in feite waar de haper ligt; de ersnt en de is weg, en dan willen we nog wel eens elkaar de maat nemen, en lijken bezorgd voor het zielenheil van onze naaste... Toch, ik mis iets, ik mis de liefde. Dat was bij de oude kinderen van God (sorry!) zo anders... zo teer... zo bewogen.... en dat mis ik het meest van alles... En weet je, dan hoeven niet de ander de maat te nemen, maar bij een beetje kennis van eigen hart heb je daar wel genoeg aan.
Er is een gebrek aan liefde, dat zal ik niet ontkennen. Maar onder Gods kinderen is die liefde er nog wel! Ik ervaar die zo vaak! Anderzijds, het ligt ook aan je eigen opstelling. Als jij zelf nooit liefde geeft, of beter gezegd, de Liefde Gods uitstraalt, verwacht dan ook niet die Liefde.
Ja dat is waar, maar ook in dezen leven we in een erg donkere tijd. Gods volk moet vaak met een geloten mond en een veroordeeld hart over de wereld gaan. En dan hoeft de ander hen ook niet te vertellen dat de schuld bij hun ligt, dacht je wel? Als het recht ligt zeker niet. Dan moeten we onzelf wel veroordelen dat we niet zijn wat we behoorden te zijn. Zout dat smakeloos wordt geeft geen smaak, dat is wel duidelijk, en daar worden de wereldlingen ook niet jaloers op. Zie je de ellende van de tijd waarin we met elkaar leven? Er zijn er nog die dit weten, maar er is ook geslacht dat Jozef niet gekend heeft, en die zullen dit niet zo vatten.
Er zijn er nog wel, die het uitroepen: Och, dat mijn hoofd water ware, om te bewenen de breuke der dochter mijns volks, maar je zal die wel niet op de hoeken van de straat zien, en die (ja dat heb ik meer gezegd, sorry) zullen zeker ook niet op internet te vinden zijn... (Moet dus ook hier weer bij mezelf beginnen.) Maar DAT is wel een volk waar je jaloers op kan en mag zijn. Het zijn wel de kurken waar ons land nog op drijft. Laten we dat niet uit het oog verliezen.

Toch is de liefde niet geweken. Nee. Al is het wel een tijd van schaarste. Wie die liefde van Boven ooit gesmaakt heeft weet er iets van wat dit is. Dat is niet met mensenwoorden onder woorden te brengen. Soms hoor je het nog van de kansel, dat een predikant zegt: Hier zijn mensenwoorden te arm, hier gaan de woorden ontbreken, hier kan ik niet verder. Maar ook hier zien we toenemend het woord liefde gebruikt voor iets wat meer op natuurlijke liefde lijkt dan dat het lijkt op een kennen van de liefde uit God.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:Toch is de liefde niet geweken. Nee. Al is het wel een tijd van schaarste. Wie die liefde van Boven ooit gesmaakt heeft weet er iets van wat dit is. Dat is niet met mensenwoorden onder woorden te brengen. Soms hoor je het nog van de kansel, dat een predikant zegt: Hier zijn mensenwoorden te arm, hier gaan de woorden ontbreken, hier kan ik niet verder. Maar ook hier zien we toenemend het woord liefde gebruikt voor iets wat meer op natuurlijke liefde lijkt dan dat het lijkt op een kennen van de liefde uit God.
Als dat zo is, moet je je dan niet eens afvragen of je dan wel in de juiste kerk zit?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
-DIA- schreef:Toch is de liefde niet geweken. Nee. Al is het wel een tijd van schaarste. Wie die liefde van Boven ooit gesmaakt heeft weet er iets van wat dit is. Dat is niet met mensenwoorden onder woorden te brengen. Soms hoor je het nog van de kansel, dat een predikant zegt: Hier zijn mensenwoorden te arm, hier gaan de woorden ontbreken, hier kan ik niet verder. Maar ook hier zien we toenemend het woord liefde gebruikt voor iets wat meer op natuurlijke liefde lijkt dan dat het lijkt op een kennen van de liefde uit God.
Als dat zo is, moet je je dan niet eens afvragen of je dan wel in de juiste kerk zit?
Ja? Over het algemeen is Gods volk anders niet zo van die bezittende klasse, die het maar uit hun verstzakje kunnen halen.
Zo zeiden de ouden het al. En dat geloof ik ook. God geeft zijn volk niet te veel en niet te weinig. Ook verspilt God Zijn genade niet. Dit zijn toch dingen die niet dagelijks gebeuren. Jaloers worden op een bezittende klasse is ook niet zo aantrekkelijk. Of toch wel???
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door memento »

-DIA- schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Toch is de liefde niet geweken. Nee. Al is het wel een tijd van schaarste. Wie die liefde van Boven ooit gesmaakt heeft weet er iets van wat dit is. Dat is niet met mensenwoorden onder woorden te brengen. Soms hoor je het nog van de kansel, dat een predikant zegt: Hier zijn mensenwoorden te arm, hier gaan de woorden ontbreken, hier kan ik niet verder. Maar ook hier zien we toenemend het woord liefde gebruikt voor iets wat meer op natuurlijke liefde lijkt dan dat het lijkt op een kennen van de liefde uit God.
Als dat zo is, moet je je dan niet eens afvragen of je dan wel in de juiste kerk zit?
Ja? Over het algemeen is Gods volk anders niet zo van die bezittende klasse, die het maar uit hun verstzakje kunnen halen.
Zo zeiden de ouden het al. En dat geloof ik ook. God geeft zijn volk niet te veel en niet te weinig. Ook verspilt God Zijn genade niet. Dit zijn toch dingen die niet dagelijks gebeuren. Jaloers worden op een bezittende klasse is ook niet zo aantrekkelijk. Of toch wel???
Als je in een goede kerk zit, wordt gewoon het Woord gepredikt. Gewoon uitgelegd wat er staat. Als dat, om wat voor reden ook, niet gebeurt, is het een valse kerk. Wat voor vrome of bevindelijke argumenten men ook aanvoert. Gebeurt dat wel, dan is daar het levende Woord, wat kracht doet...
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat mij opvalt...

Bericht door -DIA- »

memento schreef:
-DIA- schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Toch is de liefde niet geweken. Nee. Al is het wel een tijd van schaarste. Wie die liefde van Boven ooit gesmaakt heeft weet er iets van wat dit is. Dat is niet met mensenwoorden onder woorden te brengen. Soms hoor je het nog van de kansel, dat een predikant zegt: Hier zijn mensenwoorden te arm, hier gaan de woorden ontbreken, hier kan ik niet verder. Maar ook hier zien we toenemend het woord liefde gebruikt voor iets wat meer op natuurlijke liefde lijkt dan dat het lijkt op een kennen van de liefde uit God.
Als dat zo is, moet je je dan niet eens afvragen of je dan wel in de juiste kerk zit?
Ja? Over het algemeen is Gods volk anders niet zo van die bezittende klasse, die het maar uit hun verstzakje kunnen halen.
Zo zeiden de ouden het al. En dat geloof ik ook. God geeft zijn volk niet te veel en niet te weinig. Ook verspilt God Zijn genade niet. Dit zijn toch dingen die niet dagelijks gebeuren. Jaloers worden op een bezittende klasse is ook niet zo aantrekkelijk. Of toch wel???
Als je in een goede kerk zit, wordt gewoon het Woord gepredikt. Gewoon uitgelegd wat er staat. Als dat, om wat voor reden ook, niet gebeurt, is het een valse kerk. Wat voor vrome of bevindelijke argumenten men ook aanvoert. Gebeurt dat wel, dan is daar het levende Woord, wat kracht doet...
Mee eens, maar vergeet niet dat in een preek ook een toepassing hoort. Het gevaar van het naar-je-toe-uitleggen is anders heel groot. Of zijn we tegenwoordig zo wijs dat we allen onze toepassing zelf maar moeten maken, elk op zijn/haar manier? Ik dacht dat we dan op de verkeerde weg zijn, oftewel in de verkeerde kerk zitten... om eens met jouw woorden te spreken, dan wordt het misschien iets duidelijker?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gesloten