Mindfulness en christen-zijn

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Mindfulness en christen-zijn

Bericht door vogeltje »

Valt dit te combineren? Een cursus mindfulness, om te leren ontspannen of te ontstressen.


Zie hieronder voor een korte uiteenzetting
Mindfulness is een meditatietechniek en levensvisie die je leert bewuster in het leven te staan en wel vandaag te leven; niet gisteren of morgen. Hierdoor verlaagt het stressniveau en leef je meer ontspannen. En weet je wat er verder nog zo fijn aan is? Mindfulness kun je leren!
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door henriët »

meen dat dit komt vanuit het boedhisme..
dus ja, wat denk je zelf..

Als je behoefte hebt aan ontstressing en aan ontspanning, zou je beter naar een fysiotherapeut kunnen gaan, die je ademhalingstechnieken aanleert.. zodat je rustig leert ademen en daardoor ontspant.
Wat eigenlijk een van de beste adviezen is, om tot rust te komen.. ga de natuur in!

wikepedia:
Mindfulness is een uitdrukking die afkomstig is uit het angelsaksisch taalgebruik. De oorsprong ligt in het Boeddhisme. Het is een onderdeel van het zogenaamde achtvoudige pad (in Pali en Sanskriet: samādhi). Het werd oorspronkelijk aangeduid met sati in Pali of als smṛti in Sanskriet. Het wordt al duizenden jaren toegepast door aanhangers van allerlei vormen van Boeddhisme. Voornamelijk in het Verre Oosten. Het bestaat uit meditatie en yoga.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door vogeltje »

henriët schreef:meen dat dit komt vanuit het boedhisme..
dus ja, wat denk je zelf..

Als je behoefte hebt aan ontstressing en aan ontspanning, zou je beter naar een fysiotherapeut kunnen gaan, die je ademhalingstechnieken aanleert.. zodat je rustig leert ademen en daardoor ontspant.
Wat eigenlijk een van de beste adviezen is, om tot rust te komen.. ga de natuur in!
Het gaat niet om me zelf. ( * ik ben een ontstresst personage * ) Ik wil graag mijn mening onderbouwen.
Waarom geen reiki voor een christen?
Kun je niet iets goeds uit mindfulness halen als christen?

Ik oriënteer me op een doordacht antwoord. Binnenkort moet ik vertellen aan iemand, die niks meer heeft met het christelijk geloof, waarom ik me niet in reiki en mindfulness wil storten. :sweat
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door henriët »

vogeltje schreef:
henriët schreef:meen dat dit komt vanuit het boedhisme..
dus ja, wat denk je zelf..

Als je behoefte hebt aan ontstressing en aan ontspanning, zou je beter naar een fysiotherapeut kunnen gaan, die je ademhalingstechnieken aanleert.. zodat je rustig leert ademen en daardoor ontspant.
Wat eigenlijk een van de beste adviezen is, om tot rust te komen.. ga de natuur in!
Het gaat niet om me zelf. ( * ik ben een ontstresst personage * ) Ik wil graag mijn mening onderbouwen.
Waarom geen reiki voor een christen?
Kun je niet iets goeds uit mindfulness halen als christen?

Ik oriënteer me op een doordacht antwoord. Binnenkort moet ik vertellen aan iemand, die niks meer heeft met het christelijk geloof, waarom ik me niet in reiki en mindfulness wil storten. :sweat
ah ok, ja, dat ligt wel even heel wat moeilijker dan, het waarom..
ik kan je daar zo een twee drie geen adviezen in geven, ik heb t nog nooit bij de hand gehad zeg maar.
Wellicht dat je eea kunt vinden in het boekje Duivels dichtbij?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door Joannah »

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door vogeltje »

Dank je wel, ik heb zeker wat aan die site! Super dat je meezocht.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door Joannah »

vogeltje schreef:Dank je wel, ik heb zeker wat aan die site! Super dat je meezocht.
Graag gedaan, er staan veel mooie en ware dingen op deze site. begrijpelijk en goed onderlegd geschreven.Ik heb er zelf erg ook heel veel aan.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door albion »

Joannah schreef:
vogeltje schreef:Dank je wel, ik heb zeker wat aan die site! Super dat je meezocht.
Graag gedaan, er staan veel mooie en ware dingen op deze site. begrijpelijk en goed onderlegd geschreven.Ik heb er zelf erg ook heel veel aan.
:super
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mindfulness en christen-zijn

Bericht door Marnix »

vogeltje schreef:Valt dit te combineren? Een cursus mindfulness, om te leren ontspannen of te ontstressen.


Zie hieronder voor een korte uiteenzetting
Mindfulness is een meditatietechniek en levensvisie die je leert bewuster in het leven te staan en wel vandaag te leven; niet gisteren of morgen. Hierdoor verlaagt het stressniveau en leef je meer ontspannen. En weet je wat er verder nog zo fijn aan is? Mindfulness kun je leren!
Wat houdt de meditatietechniek precies in? Over de middelen kan ik zonder dat te weten niet veel zeggen. Over het doel wel. De Bijbel leert twee zaken:

1. Ietwat ontspannen vandaag te leven (weest in geen ding bezorgd, maak je geen zorgen voor de dag van morgen, we weten niet eens of we dan nog leven... God zorgt immers voor ons)
2. Vooruit kijken naar de toekomst. Deze wereld is niet ons thuis, God heeft iets beters voor ons voorzien, de volmaaktheid.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie