Materialisme

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Materialisme

Bericht door refo »

Het meer van Genève is groter dan je denkt. Je kunt er in zwemmen en niets van Genève bespeuren. Zelfs niet bij helder weer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18721
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Materialisme

Bericht door helma »

vlinder schreef:
helma schreef:
Bart schreef:. Maar dankomt het ....de uitstapjes en eten en drinken !!! zeker in Rome moet je dan op een 200 euro per dag rekenen en dan doe je niet eens gek
:oO :oO
hoeveel mensen in Zimbabwe kunnen daar een dag van eten????
Dat kunnen ze ook van een weekje Genève met 10 kinderen... ;)

ik dacht dat Bart onderstaand berichtje had geschreven, daarom reageerde ik zo (maar zie nu dus dat ik Bart en Henry als een en dezelfde persoon heb aangezien :?
henry30 schreef:
Pakjesavond, kadootjes... Waar komt dat eigenlijk allemaal vandaan. Ik geef toe ik doe er ook aan mee, maar hoe zo moet je eigenlijk met allerlei feestdagen iets aan elkaar geven? Vaak gaat het nergens over, krijg je iets waarvan je denkt: leuk, maar zelf had ik het niet gekocht (kijk naar de overvolle rommelmarkten bij allerlei kerkelijke gemeenten) en uiteindelijk gaat het meer over de pakjes dan over de aanleiding tot de pakjes. Wie heeft het op sint nicolaas over die heilige man? Wie heeft het met kerst, tijdens het eten van een vette karbonade en met een nieuwe cd naast je bord, ineens over het grote heilsfeit? Als je jarig ben ook: kadootjes!! Je zit eerst een half uur na te denken wat je nou eens op je verlanglijst zet, zodanig dat je niet allerlei pulp krijgt en als je jarig ben zijn die kadoos superbelangrijk (??). Die cd of dat boek is niet helamaal wat je bedoelt, maar goed, het zij zo. Over een jaar kom je het tegen in de stand van "troep ten bate van de zending" ofzo. Echt, dat heen en weer gepomp van al die goederen, dat is puur commercie vereren en rotzooi kweken, geld rondpompen waar ze in zimbabwe een week van kunnen eten. Let wel: ik ben echt niet tegen gezelligheid of zo, maar laten we niet gaan klagen over recessie ofzo als we bovenstaande ongebreideld in stand houden.
Zo, de toon is gezet!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Materialisme

Bericht door vlinder »

Oké. Dan kan ik je reactie beter plaatsen... :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Materialisme

Bericht door Bart »

Met iedere post probeert Bart mensen op de kast te jagen.
zeer flauwe opmerking en dit is aboluut niet waar
met deze opmerking voel ik me behoorlijk in me wiek geschoten Refo!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Materialisme

Bericht door albion »

Bart schreef:
Met iedere post probeert Bart mensen op de kast te jagen.
zeer flauwe opmerking en dit is aboluut niet waar
met deze opmerking voel ik me behoorlijk in me wiek geschoten Refo!
Relativeer dat maar een beetje. Het hangt er vanaf wie wat zegt :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Materialisme

Bericht door Bart »

kijk ik ben alleenstaand en heb dus geen extra gezinskosten op vakantie en inderdaad ik ga niet in een caravan zitten en ja iedere dag uit eten. Ik ben nu 5 keer in Rome geweest en laat niemand mij nou vertellen dat het niet duur is want dat is het wel

Ik durf geen prijzen te zeggen maar ik lieg absoluut niet en mag mijn vakantie mischien wat duurder zijn ? daar spaar ik voor en sla net zo makkelijk een jaar over om het jaar daarop wel on luxe op vakantie te kunnen gaan

(zit me gewoonweg druk te maken zeg..... dat is niet goed voor me
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Materialisme

Bericht door vlinder »

Bart schreef:kijk ik ben alleenstaand en heb dus geen extra gezinskosten op vakantie en inderdaad ik ga niet in een caravan zitten en ja iedere dag uit eten. Ik ben nu 5 keer in Rome geweest en laat niemand mij nou vertellen dat het niet duur is want dat is het wel

Ik durf geen prijzen te zeggen maar ik lieg absoluut niet en mag mijn vakantie mischien wat duurder zijn ? daar spaar ik voor en sla net zo makkelijk een jaar over om het jaar daarop wel on luxe op vakantie te kunnen gaan

(zit me gewoonweg druk te maken zeg..... dat is niet goed voor me
Natuurlijk mag je vakantie wat duurder zijn, maar als je hier bedragen post, moet je er van uit gaan dat daar op gereageerd wordt. Daar is het toch een discussieforum voor? En als ik aangeef dat ik het echt heel erg duur vind wat jij bijv. per nacht uit geeft, en daar prijzen bij noem hoe het wel zuinig kan, kun je daar toch ook weer op een normale manier op reageren?
En sja, dat jij niet in een caravan wilt kan. Maar dan moet je niet raar kijken als de prijzen van een vakantie de pan uit reizen. ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Materialisme

Bericht door Bureaucraat »

helma schreef:
Bart schreef:. Maar dankomt het ....de uitstapjes en eten en drinken !!! zeker in Rome moet je dan op een 200 euro per dag rekenen en dan doe je niet eens gek
hoeveel mensen in Zimbabwe kunnen daar een dag van eten????

Niet echt een relevante opmerking. Dat mensen in Zimbabwe honger hebben ligt aan Mugabe, niet aan Bart omdat hij € 200,00 per dag uitgeeft op vakantie.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18721
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Materialisme

Bericht door helma »

Bureaucraat schreef:
helma schreef:
Bart schreef:. Maar dankomt het ....de uitstapjes en eten en drinken !!! zeker in Rome moet je dan op een 200 euro per dag rekenen en dan doe je niet eens gek
hoeveel mensen in Zimbabwe kunnen daar een dag van eten????

Niet echt een relevante opmerking. Dat mensen in Zimbabwe honger hebben ligt aan Mugabe, niet aan Bart omdat hij € 200,00 per dag uitgeeft op vakantie.

en jij leest maar halve topics merk ik
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Materialisme

Bericht door Bureaucraat »

Nee, ik heb het hele topic doorgelezen.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Materialisme

Bericht door ChristenConservatief »

Onze gezindte gaat aan materialisme ten onder. Al die onzin zoals de Wegwijsbeurs en Naar Buyten heeft niets met de reformatorische leer te maken. Het is gewoon de wereld met een reformatorisch sausje.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Materialisme

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:Onze gezindte gaat aan materialisme ten onder. Al die onzin zoals de Wegwijsbeurs en Naar Buyten heeft niets met de reformatorische leer te maken. Het is gewoon de wereld met een reformatorisch sausje.
Het is net alsof ik ds. R. van de Kamp (HHK Barneveld) hoor. Hij zei hetzelfde in het laatste nummer van 'In Contact' van de SGP-jongeren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Materialisme

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
ChristenConservatief schreef:Onze gezindte gaat aan materialisme ten onder. Al die onzin zoals de Wegwijsbeurs en Naar Buyten heeft niets met de reformatorische leer te maken. Het is gewoon de wereld met een reformatorisch sausje.
Het is net alsof ik ds. R. van de Kamp (HHK Barneveld) hoor. Hij zei hetzelfde in het laatste nummer van 'In Contact' van de SGP-jongeren.
Daar was ik het ook al niet mee eens. :)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Materialisme

Bericht door henriët »

ChristenConservatief schreef:Onze gezindte gaat aan materialisme ten onder. Al die onzin zoals de Wegwijsbeurs en Naar Buyten heeft niets met de reformatorische leer te maken. Het is gewoon de wereld met een reformatorisch sausje.
Dit is zo ontzettend makkelijk geredeneerd.
Het is juist fijn dat er binnen de reformatorische gezindte evenementen plaatsvinden waar je nog naar toe kunt.

Afgelopen wegwijs heb ik zo n ontzettend fijne en goede dag gehad. 'Gewoon'in een stand van een stichting, mensen ontmoeten en met elkaar spreken over de Heere en Zijn werk. En dat heeft dan niets met de reformatorische leer te maken? Ik vraag me af waarom niet. De wereld met een reformatorisch sausje.. vind ik zo'n goedkope manier van spreken over bijv de wegwijs.
Natuurlijk staan daar ook ondernemers die winst willen maken, maar dat is handel, niks mis mee toch. Daarnaast zijn er zat 'beursvoordeelacties'. Super toch!
En denk eens aan de vele goede boeken/ cd s die te koop worden aangeboden.
En je zult maar op zoek zijn naar een trouwjurk.. alle gelegenheid om daar een ideetje op te doen.
En als je verkering hebt/ verloofd bent, is het heerlijk toeren over de beursvloer, kun je samen kijken welke stijl je mooi vindt.
Enzovoorts...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Materialisme

Bericht door BoCo »

Hoera! We gaan de cirkel weer in. Ben benieuwd welke auto's, kerkgebouwen en huizen nu weer te groot zijn, welke kleding, vakantie's en auto's te duur...
Dan gaan we toch gewoon naar de Huishoudbeurs, 9 maanden beurs, Autorai of what else, in ieder geval zonder saus.
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Plaats reactie