Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Wim Anker »

emigrant schreef:Een gezin in Rijssen houd zijn kind thuis van school o.a. Als reden de inenting. http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_947046
De asielzoeker zou ziekten bij zich hebben.
Als je niet wil laten inenten is dat jouw keuze. Ik hoef ook geen griepprik. Maar ga dat dan niet aanvoeren zoals in het beschreven geval. Je kiest er immers zelf voor dat wat beschikbaar is, niet te nemen.
Geen asielzoekers welkom want we zijn niet ingeënt. :nananere
Uit deze brief blijkt niet dat briefschrijver tegen inenten is.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Zita »

CvdW schreef:reactie op Curatorium:

Ik ga even niet in op de asielzoekers / vluchtelingen.
Wanneer wij afgesproken hebben met vrienden of familie en onverwachts is er bijvoorbeeld waterpokken (hetzij in ons gezin of bij de ander) dan gaan wij niet op bezoek. Dit om te voorkomen dat wij of de ander besmet worden.
De christelijke houding hierin is dat wij ons niet onnodig in gevaar moeten begeven.
Dat is inderdaad verstandig.
Ik heb alleen nog helemaal niet gehoord dat er epidemieën zijn in de asielzoekerscentra. En ook niet dat de leerlingen van de reformatorische scholen in nauw contact staan met de asielzoekers.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Luther »

Als de beslissing om niet in te enten in afhankelijkheid van de Heere is genomen, met het gebed of Hij daarover Zijn goedkeuring wil geven, dan hoeft men ook niet bang te zijn voor een asielzoekerscentrum.
Het is van tweeën één: Of we enten onze kinderen niet in en vertrouwen daarin op de Heere (en dan maakt een asielzoekerscentrum in de buurt voor ons geen verschil), of we enten onze kinderen niet in, omdat we menen dat dat hoort, of degelijk is, en dan zijn we stiekem toch bang dat die houding voor de Heere niet werkt, en nemen we vanuit die ongeloofsangst een vreemde en wat mij betreft onchristelijke houding aan t.o.v. asielzoekers.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:Als de beslissing om niet in te enten in afhankelijkheid van de Heere is genomen, met het gebed of Hij daarover Zijn goedkeuring wil geven, dan hoeft men ook niet bang te zijn voor een asielzoekerscentrum.
Het is van tweeën één: Of we enten onze kinderen niet in en vertrouwen daarin op de Heere (en dan maakt een asielzoekerscentrum in de buurt voor ons geen verschil), of we enten onze kinderen niet in, omdat we menen dat dat hoort, of degelijk is, en dan zijn we stiekem toch bang dat die houding voor de Heere niet werkt, en nemen we vanuit die ongeloofsangst een vreemde en wat mij betreft onchristelijke houding aan t.o.v. asielzoekers.
Uit deze brief blijkt niet dat briefschrijver tegen inenten is. Dat zou dat wel eerst geverifieerd moeten worden. Dus laten we de "conclusies" even opschorten.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 19 okt 2015, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

CvdW schreef: Wanneer wij afgesproken hebben met vrienden of familie en onverwachts is er bijvoorbeeld waterpokken (hetzij in ons gezin of bij de ander) dan gaan wij niet op bezoek. Dit om te voorkomen dat wij of de ander besmet worden.
De christelijke houding hierin is dat wij ons niet onnodig in gevaar moeten begeven.
Als je kleine kinderen hebt, kun je beter wel in aanraking komen met waterpokken. Want geloof me, waterpokken op volwassen leeftijd is verschrikkelijk!
Je wordt trouwens (nog) niet ingeënt voor waterpokken.
Bepaalde kinderziektes zijn helaas al besmettelijk vóór uitbraak van de ziekte.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Luther schreef:Als de beslissing om niet in te enten in afhankelijkheid van de Heere is genomen, met het gebed of Hij daarover Zijn goedkeuring wil geven, dan hoeft men ook niet bang te zijn voor een asielzoekerscentrum.
Het is van tweeën één: Of we enten onze kinderen niet in en vertrouwen daarin op de Heere (en dan maakt een asielzoekerscentrum in de buurt voor ons geen verschil), of we enten onze kinderen niet in, omdat we menen dat dat hoort, of degelijk is, en dan zijn we stiekem toch bang dat die houding voor de Heere niet werkt, en nemen we vanuit die ongeloofsangst een vreemde en wat mij betreft onchristelijke houding aan t.o.v. asielzoekers.
Uit deze brief blijkt niet dat briefschrijver tegen inenten is. Dat zou dat wel eerst geverifieerd moeten worden. Dus laten we de "conclusies" even opschorten.
Dat blijkt strikt genomen niet uit het stukje in het RD inderdaad, hoewel dat wel de strekking lijkt te zijn.
Mocht de briefschrijver zijn kinderen wél ingeënt hebben, dan is de brief nog vreemder.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Curatorium »

Luther schreef:Het is van tweeën één: Of we enten onze kinderen niet in en vertrouwen daarin op de Heere (en dan maakt een asielzoekerscentrum in de buurt voor ons geen verschil), of we enten onze kinderen niet in, omdat we menen dat dat hoort, of degelijk is, en dan zijn we stiekem toch bang dat die houding voor de Heere niet werkt, en nemen we vanuit die ongeloofsangst een vreemde en wat mij betreft onchristelijke houding aan t.o.v. asielzoekers.
Mooi gezegd!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Lassie »

CvdW schreef:reactie op Curatorium:

Ik ga even niet in op de asielzoekers / vluchtelingen.
Wanneer wij afgesproken hebben met vrienden of familie en onverwachts is er bijvoorbeeld waterpokken (hetzij in ons gezin of bij de ander) dan gaan wij niet op bezoek. Dit om te voorkomen dat wij of de ander besmet worden.
De christelijke houding hierin is dat wij ons niet onnodig in gevaar moeten begeven.
Uberhaupt zou ik niet snel met een ziek kind op bezoek gaan.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door windorgel »

Volgens mij is de briefschrijver vooral bang voor ongewenst gedrag vd asielzoekers. Misschien ingegeven door de opmerkingen van Wilders vorige week over aanrandingen etc?
Pas in de tweede plaats vraagt hij zich af hoe de gemeente omgaat met mogelijke ziektes bij asielzoekers tegenover veel niet-ingeënte Rijssenaren. Ik maak niet uit het bericht op dat hij zelf met dat tweede punt zit.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Luther »

windorgel schreef:Volgens mij is de briefschrijver vooral bang voor ongewenst gedrag vd asielzoekers. Misschien ingegeven door de opmerkingen van Wilders vorige week over aanrandingen etc?
Pas in de tweede plaats vraagt hij zich af hoe de gemeente omgaat met mogelijke ziektes bij asielzoekers tegenover veel niet-ingeënte Rijssenaren. Ik maak niet uit het bericht op dat hij zelf met dat tweede punt zit.
Allemaal angstverhalen, inderdaad opgeroepen door Wilders. En die man krijgt volgens de peilingen zo'n 37 zetels als er nu verkiezingen zouden zijn. 37!!! Dat zijn omgerekend zo'n 2,5 miljoen stemgerechtigde Nederlanders. Men is collectief in angst gebracht. Er zijn hier in de buurt ook zo'n 400 vluchtelingen gehuisvest, prima lui, de meesten met vreselijke verhalen. En kinderen die niks hebben. Laten die 2.500.000 Nederlanders eens gaan kijken in zo'n opvang en dat vergelijken met de hysterie die Wilders nu op gang wil brengen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Zita »

Luther schreef:
windorgel schreef:Volgens mij is de briefschrijver vooral bang voor ongewenst gedrag vd asielzoekers. Misschien ingegeven door de opmerkingen van Wilders vorige week over aanrandingen etc?
Pas in de tweede plaats vraagt hij zich af hoe de gemeente omgaat met mogelijke ziektes bij asielzoekers tegenover veel niet-ingeënte Rijssenaren. Ik maak niet uit het bericht op dat hij zelf met dat tweede punt zit.
Allemaal angstverhalen, inderdaad opgeroepen door Wilders. En die man krijgt volgens de peilingen zo'n 37 zetels als er nu verkiezingen zouden zijn. 37!!! Dat zijn omgerekend zo'n 2,5 miljoen stemgerechtigde Nederlanders. Men is collectief in angst gebracht. Er zijn hier in de buurt ook zo'n 400 vluchtelingen gehuisvest, prima lui, de meesten met vreselijke verhalen. En kinderen die niks hebben. Laten die 2.500.000 Nederlanders eens gaan kijken in zo'n opvang en dat vergelijken met de hysterie die Wilders nu op gang wil brengen.
Deze discussie mag vervolgd worden in het topic over vluchtelingen. Hier graag verder over vaccinatie.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:
emigrant schreef:Een gezin in Rijssen houd zijn kind thuis van school o.a. Als reden de inenting. http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_947046
De asielzoeker zou ziekten bij zich hebben.
Als je niet wil laten inenten is dat jouw keuze. Ik hoef ook geen griepprik. Maar ga dat dan niet aanvoeren zoals in het beschreven geval. Je kiest er immers zelf voor dat wat beschikbaar is, niet te nemen.
Geen asielzoekers welkom want we zijn niet ingeënt. :nananere
Uit deze brief blijkt niet dat briefschrijver tegen inenten is.
En er staat ook niet dat dit het enige argument is. Het stuk in het RD begint met de opmerking dat hij het onveilig vindt; ik maak daaruit niet op dat hij het dan over gezondheidsrisico's heeft, daar gaat het pas later over.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door merel »

Ik begreep uit de berichtgeving dat voorheen alle asielzoekers uit Syrië naar het AZC in Ter Apel gebracht moesten worden ivm een mogelijk poliouitbraak. Polio schijnt in Syrië momenteel weer te heersen. In Ter Apel neemt/nam men monsters van het rioolwater om te kijken of het virus aanwezig is.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Rijssen »

Even ter info , ken de jongen persoonlijk en hij is helemaal niet gelovig, afgelopen maandag nog met hem gesproken.
Ben het ook niet eens met z'n keuze maar ieder is vrij om te doen wat hij wil.
Media suggereert veels te veel, hij geeft in de brief z'n zorg aan.
En hij verteld nergens dat hij of z'n kind niet ingeent is.
Plaats reactie