Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Lassie »

Ik wil best mee werken. Alleen hoe?

Hier waarschijnlijk ook de mazelen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door huisman »

Lassie schreef:Ik wil best mee werken. Alleen hoe?

Hier waarschijnlijk ook de mazelen.
Idd als je op Vlinders link klikt ben je gelijk klaar gezien het bericht : Bedankt voor uw deelname aan het onderzoek!

Op de NPV site kan ik de enquête niet vinden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Lassie »

Ja, die kreeg ik ook. Dat was dan wel een hele snelle enquete.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door FlyingEagle »

Vlinder heeft haar eigen enquête link gebruikt, die is niet voor iedereen. Ik klikte erop en toen was ze halverwege :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door refo »

Op de homepage verschijnt deze in een pop-up venster. Misschien moet je je popupblocker uitzetten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door huisman »

refo schreef:Op de homepage verschijnt deze in een pop-up venster. Misschien moet je je popupblocker uitzetten.
Thanks, ik heb hem nu.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Lassie »

hmm tsja ik ben een vrouw. Wie helpt mij?
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Hendrik de 3de »

Lassie schreef:hmm tsja ik ben een vrouw. Wie helpt mij?
GGD Gelderland heeft nu ook een enquete erover.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Lassie »

Het is gelukt. :super
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

Mara schreef: De mazelen zijn in Noord Amerika en Canada inmiddels uitgeroeid en komen daar niet meer voor.

Mazelen uit biblebelt verspreid naar Canada
Redactie wetenschap

BILTHOVEN.Een uitbraak van de mazelen in de Canadese provincie Alberta is overgewaaid vanuit Nederland. Dat meldde de Canadese krant Globe and Mail eerder deze week.

In de omgeving van Lethbridge zijn 28 bevestigde gevallen van mazelen, aldus Vivian Suttorp, die als arts is verbonden aan de gezondheidsdienst van ZuidAlberta.

Het werkelijke aantal zieken ligt veel hoger omdat niet alle gevallen bekend zijn. Als een kind mazelen doormaakt zonder complicaties raadplegen ouders meestal geen arts en wordt het ziektegeval niet gemeld bij de gezondheidsautoriteiten. De uitbraak begon op 18 oktober, nadat een leerling van de Coaldale Christian School in Coaldale het virus opliep tijdens een bezoek aan Nederland.

Een aantal van de patiënten is vanwege complicaties in het ziekenhuis behandeld. De regio waarin zij wonen kent een lage vaccinatiegraad. Slechts ongeveer de helft van de bewoners is ingeent tegen mazelen, aldus Suttorp.

In september was er ook sprake van een mazelenuitbraak in en rond Vancouver. Daar werd mazelen vastgesteld bij twaalf patiënten. Bij deze uitbraak was er geen relatie met de Nederlandse mazelenepidemie. In veel Europese landen en ook in de VS komen de laatste jaren uitbraken van mazelen voor.

In Nederland werden sinds vorige week donderdag 78 nieuwe gevallen van mazelen gemeld bij het RIVM. Het totaalaantal gemelde gevallen komt daarmee sinds 1 mei uit op 2304. Zes patiënten moesten de afgelopen week in het ziekenhuis worden opgenomen.

© Reformatorisch Dagblad | Pagina 3 | 14 november 2013

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door DDD »

Ik begrijp toch eerlijk gezegd niet dat iemand zo'n risico durft te lopen. Er moet wel iets heel belangrijks geweest zijn om naar Nederland te komen zonder veiligheidsmaatregelen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

DDD schreef:Ik begrijp toch eerlijk gezegd niet dat iemand zo'n risico durft te lopen. Er moet wel iets heel belangrijks geweest zijn om naar Nederland te komen zonder veiligheidsmaatregelen.
Zal wel schooluitwisseling geweest zijn denk ik.
Net zoals VLC onlangs ook in Engeland is geweest.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

helma schreef:
DDD schreef:Ik begrijp toch eerlijk gezegd niet dat iemand zo'n risico durft te lopen. Er moet wel iets heel belangrijks geweest zijn om naar Nederland te komen zonder veiligheidsmaatregelen.
Zal wel schooluitwisseling geweest zijn denk ik.
Net zoals VLC onlangs ook in Engeland is geweest.
Op het nieuws zeiden ze vanmorgen dat de jongen niet wist dat hij besmet was en gewoon dus naar school, kerk en sportclub was gegaan, toen hij terug in Canada was.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door eilander »

Mara schreef:
helma schreef:
DDD schreef:Ik begrijp toch eerlijk gezegd niet dat iemand zo'n risico durft te lopen. Er moet wel iets heel belangrijks geweest zijn om naar Nederland te komen zonder veiligheidsmaatregelen.
Zal wel schooluitwisseling geweest zijn denk ik.
Net zoals VLC onlangs ook in Engeland is geweest.
Op het nieuws zeiden ze vanmorgen dat de jongen niet wist dat hij besmet was en gewoon dus naar school, kerk en sportclub was gegaan, toen hij terug in Canada was.
In de brief van de GGD die we destijds thuis kregen, stond ook dat het geen enkele zin heeft om thuis te blijven: als een kind er niet ziek van is, kan het gewoon naar school. Al vier dagen vóór je iets merkt of ziet, ben je namelijk al besmettelijk (volgens die brief).

Ik vind het trouwens best lastig om te bepalen wat wel of niet verantwoord of verstandig is. Enerzijds jezelf en anderen niet in gevaar brengen. Anderzijds - (juist) als je de keus maakt om om principiële redenen niet in te enten - de wetenschap dat niet buiten Gods voorzienigheid om gaat. Vanuit die wetenschap kun je niet, en hoef je ook niet het contact met iedereen te vermijden.
Maar concrete gevallen vind ik lastig.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
helma schreef:
DDD schreef:Ik begrijp toch eerlijk gezegd niet dat iemand zo'n risico durft te lopen. Er moet wel iets heel belangrijks geweest zijn om naar Nederland te komen zonder veiligheidsmaatregelen.
Zal wel schooluitwisseling geweest zijn denk ik.
Net zoals VLC onlangs ook in Engeland is geweest.
Op het nieuws zeiden ze vanmorgen dat de jongen niet wist dat hij besmet was en gewoon dus naar school, kerk en sportclub was gegaan, toen hij terug in Canada was.
In de brief van de GGD die we destijds thuis kregen, stond ook dat het geen enkele zin heeft om thuis te blijven: als een kind er niet ziek van is, kan het gewoon naar school. Al vier dagen vóór je iets merkt of ziet, ben je namelijk al besmettelijk (volgens die brief).

Ik vind het trouwens best lastig om te bepalen wat wel of niet verantwoord of verstandig is. Enerzijds jezelf en anderen niet in gevaar brengen. Anderzijds - (juist) als je de keus maakt om om principiële redenen niet in te enten - de wetenschap dat niet buiten Gods voorzienigheid om gaat. Vanuit die wetenschap kun je niet, en hoef je ook niet het contact met iedereen te vermijden.
Maar concrete gevallen vind ik lastig.
Als ik weet dat er ergens een besmettelijke ernstige ziekte is, ga ik er met mijn kinderen niet heen.
Als je een geliefde in het ziekenhuis hebt liggen, die een besmettelijke ziekte heeft, zijn de regels van het ziekenhuis dat je jezelf moet beschermen met een speciale jas, masker, handschoenen.
En dan niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen, de kwetsbaren.
We weten natuurlijk niets over de betreffende jongen. Misschien was hij niet in een huis waar de mazelen toen al waren uitgebroken.
Je kunt het ook oplopen elders, als iemand je aanhoest in een winkel o.i.d.
De jongen heeft ook met mensen in een vliegtuig gezeten. We weten niet of die allemaal waren ingeënt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie