Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Origineel gepost door niels
De reden voor verplichting is alleen dat de overheid niet wil opdraven voor de kosten en dit liever laat doen door de verzekeringsmaatschappijen omdat die hier het beschikbare kapitaal voor hebben.
grote onzin, hiervoor is de stichting WAM, een voorwaarde voor vrijstelling van verzekering is participeren in deze stichting.
niels

Bericht door niels »

en dan verzeker je je niet.
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Nee, deze stichting leent je geld in geval van nood (schadeloosstelling aan derden), iets dat je uiteindelijk volledig moet terugbetalen. ik dacht eerst ook dat het een vorm van verzekeren was, maar blijkt niet zo te zijn.

overigens, ikke is wel verzekerd, en voel me er goed bij. Ik kan het wel volgen als iemand besluit het niet te doen.
niels

Bericht door niels »

nou ik snap nog steeds niet waarom mensen zich niet verzekeren.
Memory

Bericht door Memory »

Snap je dan niet dat dit een principekwestie is!!! Als men die overtuiging is toegedaan dat het verzekeren in hun optiek onaanvaardbaar is! Kun je dan daarom iemand daarop aanvallen? Toelichting op het waarom van niet verzekeren kun in de voorgaande topics lezen.
niels

Bericht door niels »

natuurlijk snap ik dat dit een principe kwestie is maar het is nogal een heel domme principe, of je moet genoeg geld hebben, of niet veel geven om je lichaam als je niet genoeg geld hebt.
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Ik zou een afwijkend principe niet gelijk willen stellen aan een dom principe. Een dom principe is m.i. een principe waar je geen enkele ondergrond voor hebt, en Memory (e.a.) heeft dat duidelijk wel. Dat die ondergrond door jou niet aanvaard wordt, doet daar niets vanaf.
niels

Bericht door niels »

Ik vind het verschijnsel principe niet dom, ik vind het dom bijv. dat als je betrokken bent geweest bij een auto ongeluk en je een geweldig groot bedrag moet betalen waardoor je kinderen niet kunnen studeren, terwijl je had dit kunnen voorkomen als je je gewoon had verzekerd.
Lorijne

Bericht door Lorijne »

De Heere gebruikt toch ook middelen?
In hoeverre je kunt zeggen dat het inenten een middel is weet ik niet. Ik ent me wel in en ik geloof dat dat goed is. Verder heb ik respect voor ieder zn mening betreffende dit onderwerp.
niels

Bericht door niels »

inenten is een middel dat zorgt dat je weerstand de bacterie herkent en vernietigt zodat je niet overlijdt.
peentje

Bericht door peentje »

Ik vind het wel verantwoord, je hoeft je toch je toch niet doodziek te laten worden, GOD heeft de middelen gegeven om te gebruiken. :laugh:
peentje

Bericht door peentje »

Met middelen bedoel ik trouwens medicijnen enz.:pling:
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben ik met je eens peen, je moet de middelen gebruiken die er zijn.
Staat volgens mij ook in de bijbel
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Staat er niet ergens in de Bijbel dat je een hek om je dak moet maken bij een plat dak?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Staat er niet ergens in de Bijbel dat de gezonden de Medicijnmeester niet van node hebben, maar die ziek zijn?

Kohlbrugge was trouwens tegen. Hij schreef aan een geloofsgenoot het volgende:
"Ik peil ten volle Uw bedenkingen (tegen pokkenvaccinatie) - kan ze plaatsen - het hart geeft zoveel gedachten op - ze hebben alle schijn van gegrondheid - ik kan er nog gewichtiger bijvoegen - gij en Uwe vrouw zullen met al dat bidden tot God in deze zaak niet verder komen - ik doorzie de grond waarop gij het vaccineren van Uw jongste kind hebt tegengehouden; die is niet uit God maar uit vleesch - niet voor of tot God, maar uit een onzuiver omgaan met Gods wet. Gij moest het zo doen, meendet gij, want anders...En hoe? Zou ik des Heeren wet overtreden? Intussen, nu het er op aan komt, twijfelt gij. Evenzo is het gegaan bij Da Costa, toen hij enen lieveling aan pokken verloor. Dan is het: nu heb ik gedaan Gods wil en wat is nu mijn loon? Ziet gij wel dat ik daarin Gods wil niet heb gedaan, maar dat die geheel anders was? Intussen, het hart werpt dan de schuld op God. Het komt hier alles aan op Uw individueel bestaan voor God. God is met het onderhouden van Zijn wet niet gediend, Hij vordert het niet van Uw handen. Wat heeft Hij ervan als gij Uw kinderen laat vaccineren of niet. Uw bedenkingen zijn die waarmee de Israelieten de afgoden dienden, menende te dienen den Heere...
aangezien het zo met U staat en God het U niet heeft geboden of verboden, zo raad ik U ongeveinsd en welgemeend, dat gij Uw kind laat inenten."
Plaats reactie