Zijn we klaar met homofilie?

Gebruikersavatar
joepie
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door joepie »

Toch heb ik een "oom" gehad die het wel heeft gedaan.
En laten we eerlijk zijn: wie heeft zijn heterorelatie nooit verkeerde verlangens? Wie kan zeggen dat hij een zuiver geweten heeft?
Laten we niet vergeten dat er staat: wie een vrouw aanziet om haar te begeren pleegt reeds overspel.
Ik kan me niet voorstellen dat er heteromannen zijn die nog nooit naar een vrouw hebben gekeken waarbij ze seksueel geprikkeld raakten terwijl ze al wel een relatie hadden.
Of in de dromen erover gedroomd?
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door Afgewezen »

joepie schreef:Toch heb ik een "oom" gehad die het wel heeft gedaan.
En laten we eerlijk zijn: wie heeft zijn heterorelatie nooit verkeerde verlangens? Wie kan zeggen dat hij een zuiver geweten heeft?
Laten we niet vergeten dat er staat: wie een vrouw aanziet om haar te begeren pleegt reeds overspel.
Ik kan me niet voorstellen dat er heteromannen zijn die nog nooit naar een vrouw hebben gekeken waarbij ze seksueel geprikkeld raakten terwijl ze al wel een relatie hadden.
Of in de dromen erover gedroomd?
Zeker, maar wat wil je daar in het kader van deze discussie mee zeggen? Dat we maar niet moeten veroordelen? Zoiets? Maar dan is er geen gesprek meer mogelijk. Dan kun je ook nooit meer iets zeggen. Want je gaat allemaal de fout in.
Gebruikersavatar
joepie
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door joepie »

Dat je niet zo snel moet zeggen dat het niet mogelijk is. Want wie zijn wij om te zeggen dat twee mannen die in oprechte ootmoed voor God zich kunnen verantwoorden er toch voor kiezen om bij elkaar te wonen. En zo voor elkaar enige vreugde in het leven te zijn. Zonder dat ze daar seksueel een relatie hebben of willen.
Want ik heb gezien en meegemaakt dat het blijkbaar wel mogelijk is.

En dat zijn ze echt wel eens in zonde gevallen door meer naar elkaar te verlangen dan dat God wilde. Dat verlangen was opzich al verkeerd. (zo zagen zij het) En dat maakte het soms moeilijk.
En is een levenslange worsteling.
Maar ze gingen daarmee naar God en vroegen Hem om vergeving en kracht.

Daarom noemde ik het voorbeeld van getrouwd en seksueel geprikkeld worden door een schone dame.
Ook daarvoor zal die persoon vergeving moeten vragen bij God.
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door Afgewezen »

joepie schreef:Dat je niet zo snel moet zeggen dat het niet mogelijk is. Want wie zijn wij om te zeggen dat twee mannen die in oprechte ootmoed voor God zich kunnen verantwoorden er toch voor kiezen om bij elkaar te wonen. En zo voor elkaar enige vreugde in het leven te zijn. Zonder dat ze daar seksueel een relatie hebben of willen.
Want ik heb gezien en meegemaakt dat het blijkbaar wel mogelijk is.
Ik denk dat het een onmogelijke constructie is. Want 'het verlangen naar' is al zonde. Dus je koestert dan als het ware de zonde die in je hart leeft.
Joepie schreef:En dat zijn ze echt wel eens in zonde gevallen door meer naar elkaar te verlangen dan dat God wilde. Dat verlangen was opzich al verkeerd. (zo zagen zij het) En dat maakte het soms moeilijk.
En is een levenslange worsteling.
Precies. Het kan niet.
Joepie schreef:Maar ze gingen daarmee naar God en vroegen Hem om vergeving en kracht.
Ja, maar dat werkt zo niet natuurlijk.
Joepie schreef:Daarom noemde ik het voorbeeld van getrouwd en seksueel geprikkeld worden door een schone dame.
Ook daarvoor zal die persoon vergeving moeten vragen bij God.
O ja, ik kan ook nog wel wat voorbeelden noemen. Maar de ene zonde wist de andere niet uit.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33310
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door Tiberius »

joepie schreef:Maar ze gingen daarmee naar God en vroegen Hem om vergeving en kracht.
Hoe kan je nou bidden "Leid ons niet in verzoeking" en jezelf in een voortdurende verzoeking begeven?
joepie schreef:Daarom noemde ik het voorbeeld van getrouwd en seksueel geprikkeld worden door een schone dame.
Ook daarvoor zal die persoon vergeving moeten vragen bij God.
Daar is hij weer, de aloude wegwistruc: omdat niemand zondeloos is, moeten we de zonden van anderen ook maar niet aanwijzen.
Gebruikersavatar
joepie
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door joepie »

Ohw, nee, zo bedoel ik het zeker niet.
Maar ik krijg hier nogal het gevoel dat sommige zich verheven voelen boven anderen omdat ze hetero zijn.
En dat lijkt me niet kloppen.

Want er staat nog steeds: wie zonder zonde is werpe de eerste steen. En als je dat wegpoetsen vind dan moet je dat Jezus zelf verwijten.

Maar ik heb een dik geschreven epistel door desbetreffende oom, waarin hij zijn worsteling beschrijft en hoe ze daar mee zijn omgegaan.
Zou het haast iedereen wel willen aanraden om eens te lezen.
Maar zo stellig zeggen: dus het kan niet, zo stellig kan ik niet zijn.
Want dan kan er heel veel niet, wat we bij heterostellen heel gewoon vinden.

Zoals: samen in één kamer, samen op vakantie om maar iets te noemen.
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33310
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door Tiberius »

joepie schreef:Maar ik krijg hier nogal het gevoel dat sommige zich verheven voelen boven anderen omdat ze hetero zijn.
En dat lijkt me niet kloppen.
Nee, dat klopt ook niet. Dat is ook niet de insteek, althans niet van mij.
Het punt waar ik op hamer is om de zonde zonde te blijven noemen.

Het gaat er mij niet om om stenen te werpen, maar om ethisch richting te bepalen.
joepie schreef:Want dan kan er heel veel niet, wat we bij heterostellen heel gewoon vinden.

Zoals: samen in één kamer, samen op vakantie om maar iets te noemen.
Waarom zou dat niet kunnen als je in alle eer en deugd getrouwd ben?
Bij ongetrouwde heterostellen vind ik dat samen op vakantie gaan overigens ook niet kunnen; laat stil staan heel gewoon.
Gebruikersavatar
Jean le Fontain
Berichten: 688
Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
Locatie: Neveldijk
Contacteer:

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door Jean le Fontain »

denkertje21 schreef:
Bloempje28 schreef: Als God het prima had gevonden dat mannen zouden samenwonen zonder gemeenschap maar in homo-liefde dan waren hier vast voorbeelden van de Bijbel geweest. Als jij ze in de Bijbel kan vinden, wil ik het wel weten.
God vond het kennelijk niet nodig om dit in Zijn Woord te noemen, noch positief, noch negatief.
Op 7 plaatsen worden uitspattingen genoemd die wijzen op seks tussen twee mannen. Overigens wordt er over vrouwen met vrouwen überhaupt niet gesproken.
Over liefde tussen twee mannen gaat het nergens.
Maar op hoeveel plaatsen wordt er wel niet gesproken over heteroseksuele uitspattingen?
Dit is echt onzin, of zo je wilt een drogreden! Gods Woord spreekt gezaghebbend op dit punt.

> edit, de argumenten zijn inmiddels al weer diverse keren gewisseld; ik ga ze niet herhalen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33310
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Zijn we klaar met homofilie?

Bericht door Tiberius »

Jean le Fontain schreef:> edit, de argumenten zijn inmiddels al weer diverse keren gewisseld; ik ga ze niet herhalen.
Klopt, de rotonde is bijna versleten.
Tijd voor een slotje.
Gesloten