Parkeergeld op zondag in strijd met 4e gebod?

bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

anneloesva schreef: Dat vind ik niet zo want het licht en de auto wat je gebruikt hoeveel je daarvoor hoef je niet op zondag te betalen en betaald parkeren wel.
maar zondagsrust zit hem toch niet in het betalen op zich? want dan koop ik mijn vliegticket op zaterdag, en kan ik zondag op vakantie :) voor de benzine van je auto moet de raffinaderij ook op zondag draaien, enz, ook al betaal jij je benzine op maandag. als ik op zondag naar een kerk ga en je moet daar betaald parkeren, dan stop ik zonder enige gewetenswroeging een euro in die paal, niemand die daar verder een vinger naar uit hoeft te steken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

bazz schreef:als ik op zondag naar een kerk ga en je moet daar betaald parkeren, dan stop ik zonder enige gewetenswroeging een euro in die paal, niemand die daar verder een vinger naar uit hoeft te steken.
Klopt.
Ze kunnen de kluisjes legen wanneer ze willen en dat gebeurt meestal tijdens normale kantooruren van de parkeerbeambten, dus niet op zondag. Of het kluisje moet ontijdig vol zitten, maar dat zal niet zo vaak gebeuren, omdat het ook hun vrije dag is.

Bovendien: als je niet betaalt, moeten de parkeercontroleurs werken. :wink:
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Tiberius schreef:
bazz schreef:als ik op zondag naar een kerk ga en je moet daar betaald parkeren, dan stop ik zonder enige gewetenswroeging een euro in die paal, niemand die daar verder een vinger naar uit hoeft te steken.
Klopt.
Ze kunnen de kluisjes legen wanneer ze willen en dat gebeurt meestal tijdens normale kantooruren van de parkeerbeambten, dus niet op zondag. Of het kluisje moet ontijdig vol zitten, maar dat zal niet zo vaak gebeuren, omdat het ook hun vrije dag is.

Bovendien: als je niet betaalt, moeten de parkeercontroleurs werken. :wink:
Inderdaad, het ging er bij mij om: laat ik mensen werken voor mijn ontspanning. Geld in een parkeerautomaat is dan voor mij geen werk.

Rens schreef:
Afgewezen schreef:

BTW, is Matth. 5:3 in het Latijn interessanter dan in het Nederlands??


Misschien wel Katholieke, vastgeroeste, roots????
Nope, ik vind Latijn een erg interessante taal.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Bericht door judith »

Bonny schreef:
Tiberius schreef:
bazz schreef:als ik op zondag naar een kerk ga en je moet daar betaald parkeren, dan stop ik zonder enige gewetenswroeging een euro in die paal, niemand die daar verder een vinger naar uit hoeft te steken.
Klopt.
Ze kunnen de kluisjes legen wanneer ze willen en dat gebeurt meestal tijdens normale kantooruren van de parkeerbeambten, dus niet op zondag. Of het kluisje moet ontijdig vol zitten, maar dat zal niet zo vaak gebeuren, omdat het ook hun vrije dag is.

Bovendien: als je niet betaalt, moeten de parkeercontroleurs werken. :wink:
Inderdaad, het ging er bij mij om: laat ik mensen werken voor mijn ontspanning. Geld in een parkeerautomaat is dan voor mij geen werk.

Rens schreef:
Afgewezen schreef:

BTW, is Matth. 5:3 in het Latijn interessanter dan in het Nederlands??


Misschien wel Katholieke, vastgeroeste, roots????
Nope, ik vind Latijn een erg interessante taal.
ow..ik kan geen latijns hoor...is dat moeilijk? :| :wink:
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Niet dat ik nu zo'n kenner ben, het blijft bij enkele spreuken.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Bericht door judith »

Bonny schreef:Niet dat ik nu zo'n kenner ben, het blijft bij enkele spreuken.
okej :wink:
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:
bazz schreef:als ik op zondag naar een kerk ga en je moet daar betaald parkeren, dan stop ik zonder enige gewetenswroeging een euro in die paal, niemand die daar verder een vinger naar uit hoeft te steken.
Klopt.
Ze kunnen de kluisjes legen wanneer ze willen en dat gebeurt meestal tijdens normale kantooruren van de parkeerbeambten, dus niet op zondag. Of het kluisje moet ontijdig vol zitten, maar dat zal niet zo vaak gebeuren, omdat het ook hun vrije dag is.

Bovendien: als je niet betaalt, moeten de parkeercontroleurs werken. :wink:
Als ik op zondag naar het ziekenhuis moet en ik moet betaald parkeren, heb ik de gewoonte om mijn auto wat verder bij het ziekenhuis vandaan te zetten, zodat ik niet hoef te betalen en wat verder moet lopen. Ik heb er een wat dubbel gevoel bij om op zondag parkeergeld te betalen.
Aan de andere kant: als ik in een vreemde stad naar het ziekenhuis moet zal ik dit niet doen en gewoon parkeergeld betalen. Ik heb geen principiële argumenten, het zijn bij mij meer gevoelskwesties.

(Overigens is het niet normaal wat je in sommige plaatsen moet betalen aan parkeergeld. Pas was ik een paar uur in een ziekenhuis waar ik voor bijna €20,- parkeergeld moest betalen. Reken eens om naar guldens :roll: )
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Jo-Ann schreef:Pas was ik een paar uur in een ziekenhuis waar ik voor bijna €20,- parkeergeld moest betalen. Reken eens om naar guldens :roll: )
Je hoeft ook niet voor de hele afdeling te betalen.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Bericht door albion »

bazz schreef:.... als ik op zondag naar een kerk ga en je moet daar betaald parkeren, dan stop ik zonder enige gewetenswroeging een euro in die paal, niemand die daar verder een vinger naar uit hoeft te steken.
heb je dan hetzelfde gevoel alsof je wat in de collectezak stop: nu niet ten behoeve van de armen maar ten behoeve van de gemeente :?:

....zonder enige gewetenswroeging.
Moet dat mijn maatstaf dan ook maar zijn :?: :?:
Een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Wat voor de een niet belangrijk is kan voor de ander wel heel belangrijk zijn.(denk ik) :|
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie