Je Gothic kleden terwijl je christen bent!

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

kleuren hebben weldegelijk invloed op de mens. Ik heb een tijd alleen donkere kleding gedragen (Dacht het mooi te vinden) maar eigenlijk voelde ik me als ik 'helemaal in het zwart' liep (En niet in t refozwart :%) zwaar ongelukkig :% Niet door mn kleding (want die vond ik oke) maar als je een sombere stemming hebt, en je draagt sombere kleding en draait sombere muziek... zit je wel in een circeltje... die neerwaards is! Ik moet er niet meer aan denken om geheel in t zwart te lopen (oke, zo'n enkel keertje doe ik t wel!) omdat IK er niet gelukkig van wordt!

Lang leve de kleurtjes! :)

Heb regelmatig discussies met mensen (ouders van kinderen) die deze **klikklik** kleding dragen. Mijn stelling en standpunt is... mensen die zich geheel in zwart hullen en met doodskoppies op t shirts lopen voelen zich ongelukkig en proberen hun verdriet en ongelukkige gevoel aan deze style te binden. Door ook muziek te draaien die over begravenissen, dood en duivels gaan...
De meest angstaanjagende teksten komen door de stereotorens heen, de meest enge afbeeldingen vind je op de kamers... de meest enge (song)teksten schrijven ze. In de ban van de duivel...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Mensen die zich als gothic voordoen menen dat het leven helemaal niet zo mooi is als de meeste mensen denken. En ze hebben vaak nog gelijk ook.
Daarom kijken ze wat somber, en kleden ze zich vaak in het zwart.
Gothic christenen bestaan ook, en er is volgens mij niks mis mee.
De ''oudjes in het zwart'' uit onze/jou kerk zijn precies hetzelfde, alleen zullen ze zich niet zo noemen.
Vandaar dat sommige kerkelijke bladen hun naam in Gothische letter voeren....
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Oorspronkelijk gepost door Gian
Mensen die zich als gothic voordoen menen dat het leven helemaal niet zo mooi is als de meeste mensen denken. En ze hebben vaak nog gelijk ook.
Daarom kijken ze wat somber, en kleden ze zich vaak in het zwart.
Gothic christenen bestaan ook, en er is volgens mij niks mis mee.
De ''oudjes in het zwart'' uit onze/jou kerk zijn precies hetzelfde, alleen zullen ze zich niet zo noemen.
Vandaar dat sommige kerkelijke bladen hun naam in Gothische letter voeren....
Hé, nou je't zegt! :D
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
... maar als je een sombere stemming hebt, en je draagt sombere kleding en draait sombere muziek... zit je wel in een circeltje... die neerwaards is! ...

Mijn stelling en standpunt is... mensen die zich geheel in zwart hullen en met doodskoppies op t shirts lopen voelen zich ongelukkig en proberen hun verdriet en ongelukkige gevoel aan deze style te binden. Door ook muziek te draaien die over begravenissen, dood en duivels gaan...
De meest angstaanjagende teksten komen door de stereotorens heen, de meest enge afbeeldingen vind je op de kamers... de meest enge (song)teksten schrijven ze. In de ban van de duivel...
Bravo, k wou net t ongeveer t zelfde zeggen, maar je was me voor :eur
groter dan de Helper is de nood toch niet....
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door myster
Oorspronkelijk gepost door Daphne
... maar als je een sombere stemming hebt, en je draagt sombere kleding en draait sombere muziek... zit je wel in een circeltje... die neerwaards is! ...

Mijn stelling en standpunt is... mensen die zich geheel in zwart hullen en met doodskoppies op t shirts lopen voelen zich ongelukkig en proberen hun verdriet en ongelukkige gevoel aan deze style te binden. Door ook muziek te draaien die over begravenissen, dood en duivels gaan...
De meest angstaanjagende teksten komen door de stereotorens heen, de meest enge afbeeldingen vind je op de kamers... de meest enge (song)teksten schrijven ze. In de ban van de duivel...
Bravo, k wou net t ongeveer t zelfde zeggen, maar je was me voor :eur
Heb je ze wel eens gesproken? zullen ze dat zelf ook zeggen dat ze ongelukkig zijn?
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door myster
Oorspronkelijk gepost door Daphne
... maar als je een sombere stemming hebt, en je draagt sombere kleding en draait sombere muziek... zit je wel in een circeltje... die neerwaards is! ...

Mijn stelling en standpunt is... mensen die zich geheel in zwart hullen en met doodskoppies op t shirts lopen voelen zich ongelukkig en proberen hun verdriet en ongelukkige gevoel aan deze style te binden. Door ook muziek te draaien die over begravenissen, dood en duivels gaan...
De meest angstaanjagende teksten komen door de stereotorens heen, de meest enge afbeeldingen vind je op de kamers... de meest enge (song)teksten schrijven ze. In de ban van de duivel...
Bravo, k wou net t ongeveer t zelfde zeggen, maar je was me voor :eur
Heb je ze wel eens gesproken? zullen ze dat zelf ook zeggen dat ze ongelukkig zijn?
Tja, dat vind ik altijd merkwaardig. Twee medestudenten zijn ook gothic, maar ik kan ze echt niet zwartgallig of somber noemen, het zijn juist 2 heel vrolijke, opgeruimde gasten. Nou kan het natuurlijk zo wezen dat ze zich vrolijk voordoen, maar het niet zijn...
Ik griezel altijd als ik die hoofden en teksten op hun t-shirts zie, en kan dat nooit rijmen met hoe ze verder zijn.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Heb je ze wel eens gesproken? zullen ze dat zelf ook zeggen dat ze ongelukkig zijn?
Bij hen is pure ontkenning! (Daphne zal wel gek zijn :%) Maar Miscanthus, ik weet nie of je die meiden wel es goed heb bekeken... maar mascara die geheel (expres) uitloopt tot bijna de mondhoek (wat een traan moet voorstellen) kan ik t me niet voorstellen dat je dit uit pure vreugde opsmeert... :t:t:t Maar nogmaals... dit is zoals ík denk over hen... heb meer medelijden met ze dan dat ik toejuich dat ze over hun begravenis zingen... maargoed...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Oorspronkelijk gepost door myster
Oorspronkelijk gepost door Daphne
... maar als je een sombere stemming hebt, en je draagt sombere kleding en draait sombere muziek... zit je wel in een circeltje... die neerwaards is! ...

Mijn stelling en standpunt is... mensen die zich geheel in zwart hullen en met doodskoppies op t shirts lopen voelen zich ongelukkig en proberen hun verdriet en ongelukkige gevoel aan deze style te binden. Door ook muziek te draaien die over begravenissen, dood en duivels gaan...
De meest angstaanjagende teksten komen door de stereotorens heen, de meest enge afbeeldingen vind je op de kamers... de meest enge (song)teksten schrijven ze. In de ban van de duivel...
Bravo, k wou net t ongeveer t zelfde zeggen, maar je was me voor :eur
Doodskopjes is idd jammer.... Gian legt de oorspronkelijke gedachte overigens goed uit, maar bij de meesten zit dat er helemaal niet (meer?) achter en is het meer het groepsimago dat samenhangt met muzieksmaak en het een beetje "lak aan de maatschappij hebben"

Daphne, als je de teksten van Evanescenes en WIthin Temptation goed bekijkt zul je er veel christelijke invloeden in terugvinden... best mooie teksten soms, als je ze als christen vanuit dat perspectief bekijkt.

Wat denk je bijvoorbeeld van Bring me to life van Evanescence of Deceiver of fools van Within Temptation? Als je ze na wil lezen, ze zijn vast wel ergens online te vinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie