Broeken voor meisjes?

Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

Is dit wellicht iets? :haha

Afbeelding

Heel degelijk met een mooi wit overhemd :super
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door MarthaMartha »

Ariene schreef:Is dit wellicht iets? :haha

Afbeelding

Heel degelijk met een mooi wit overhemd :super
he, ik kan de afbeelding niet zien.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

Hij staat bij mij zelfs in jou Quote...?

Wellicht komt hij niet door je filter?? :fouet
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door MarthaMartha »

Ariene schreef:Hij staat bij mij zelfs in jou Quote...?

Wellicht komt hij niet door je filter?? :fouet
zou kunnen, ik ben op het werk.....
(zal vanavond thuis eens kijken)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door henriët »

ber10e schreef:Ik heb er zelf 2 redenen voor (naast die bijbeltekst):
- je moet niet wereldgelijkvormig worden
- en in een broek is alles afgetekent, en als je (een fatsoenlijk) rokje draagt is dat niet zo.
-je kunt er in een broek minder gelijkvormig uitzien dan in een rok..
hoe zit dat dan?
- er zijn ook 'fatsoenlijke'broeken net als 'fatsoenlijke'rokken.. hoe zit dat dan?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Marnix »

MariaW schreef:
refo schreef:
ber10e schreef:Ik heb er zelf 2 redenen voor (naast die bijbeltekst):
- je moet niet wereldgelijkvormig worden
- en in een broek is alles afgetekent, en als je (een fatsoenlijk) rokje draagt is dat niet zo.
En hoe zit dat bij de heren?
dan vind ik dat een broek ook wel vanalles aftekent.
Ja maar vrouwen kijken daar zogenaamd niet naar en mannen wel :)

Overigens, dat het "zo afgetekend" is is geen probleem. Kleren zijn er om het lichaam te bedekken maar niet om ieder idee dat er nog wat onder zit te voorkomen. Je mag aan een vrouw nog wel kunnen zien dat het een vrouw is... het is volgens de tekst juist niet de bedoeling dat dat onderscheid vervaagt. Maar goed, als je het niet prettig vindt dat in een broek de contouren en rondingen zichtbaar zijn is dat een goede persoonlijke reden, maar natuurlijk geen goede algemene reden :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door MarthaMartha »

Ariene schreef:Is dit wellicht iets? :haha

Afbeelding

Heel degelijk met een mooi wit overhemd :super
whahahahahahaaaa.....
(jaja, thuis kan ik hem wel zien....)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door helma »

8| :deg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33305
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Tiberius »

'Vrouwenfiets kan worden afgeschaft'

van onze redactie binnenland

UTRECHT - De damesfiets kan worden afgeschaft. Dat schrijft de Nederlandse Fietsersbond in het nieuwste nummer van haar blad VogelVrije Fietser . ,,Veel vrouwen weten niet meer wat de boven- en onderkant van een rok is. Ze dragen er nooit een.'' De lage instap is onnodig geworden.
Bovendien, zegt Kees Bakker van de Fietsersbond, fietst een fiets met stang beter. ,,Het traditionele herenframe is stijver en lichter dan een damesframe met lage instap. Als je als vrouw soepel en lenig bent, kun je daar net zo goed op rijden. Een lage instap is handig als je wat ouder wordt. Of als je met kinderen fietst, want dan kan je die beenzwaai niet maken. Maar dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.''


Rijwielmaker Groenewegen uit Utrecht heeft het altijd al gezegd: ,,Neem nou een fiets met stang! Vrouwen zijn vaak toch al banger uitgevallen dan mannen en als een fiets met een lage instap eerder zwabbert, voelt dat onveilig en durven ze niet meer zo hard.'' Groenewegen kan die stelling bewijzen aan de hand van zijn reparaties: ,,Bij vrouwen slijten de remmen het hardst. Bij mannen de ketting en het tandwiel.''

De fiets-zonder-stang zal zijn liefhebbers blijven trekken: reformatorische vrouwen en traditioneel geklede moslims (ook mannen!) bijvoorbeeld. ,,Mannelijke studenten en opoefietsen gaan al decennia goed samen.''

Uit het artikel blijkt verder dat vrouwen beter op de portemonnee letten bij de aanschaf van een fiets. ,,Zevenhonderd tot elfhonderd euro, dan houdt het meestal wel op.'', zegt fietsenmaker Groenewegen. En vrouwen kiezen vrolijker kleuren. Groenewegen: ,,Als we een roze frame met groene balletjes hebben, kiezen ze roze met groene balletjes.''

bron: http://www.nd.nl
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Marnix »

Nou, dan ben ik toch een stuk zuiniger als het om een fiets gaat :) 700-1100 euro, ongelofelijk. Ik heb voor 200 euro zoiets gekocht:

Afbeelding

Zolang je maar niet alles nieuw wil hebben :) Er zijn genoeg fietsen in Nederland :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

,,Veel vrouwen weten niet meer wat de boven- en onderkant van een rok is. Ze dragen er nooit een.'' De lage instap is onnodig geworden.
Ik vind dit wel wat kortzichtig. Naar mijn idee worden er juist weer meer rokken gedragen dan zo'n 5-10 jaar terug
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Marnix »

Klopt, het is wel wat kort door de bocht. Maar mijn vriendin doet als ze gaat fietsen wel een broek aan, omdat ze met een rok fietsen niks vindt. Dus die zou inderdaad ook wel aan een fiets met stang kunnen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:Klopt, het is wel wat kort door de bocht. Maar mijn vriendin doet als ze gaat fietsen wel een broek aan, omdat ze met een rok fietsen niks vindt. Dus die zou inderdaad ook wel aan een fiets met stang kunnen :)
Kan heel goed hoor fietsen met een rok! Zelfs in de zorg werken met rok kan! Een dominee vroeg zich eens waarom het in het ene ziekenhuis wel kan en in het andere niet.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

Gijs83 schreef:
Marnix schreef:Klopt, het is wel wat kort door de bocht. Maar mijn vriendin doet als ze gaat fietsen wel een broek aan, omdat ze met een rok fietsen niks vindt. Dus die zou inderdaad ook wel aan een fiets met stang kunnen :)
Kan heel goed hoor fietsen met een rok! Zelfs in de zorg werken met rok kan! Een dominee vroeg zich eens waarom het in het ene ziekenhuis wel kan en in het andere niet.
Zo Gijs, ervaring??
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door BJD »

Gijs83 schreef:
Marnix schreef:Klopt, het is wel wat kort door de bocht. Maar mijn vriendin doet als ze gaat fietsen wel een broek aan, omdat ze met een rok fietsen niks vindt. Dus die zou inderdaad ook wel aan een fiets met stang kunnen :)
Kan heel goed hoor fietsen met een rok! Zelfs in de zorg werken met rok kan! Een dominee vroeg zich eens waarom het in het ene ziekenhuis wel kan en in het andere niet.
En als een dominee dat zegt... dan zal het wel waar zijn.. :nonnon
Gesloten