Broeken voor meisjes?

Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Lapressa »

JolandaOudshoorn schreef:
Gijs83 schreef:Daarom hoeven we toch niet met de heersende cultuur mee te doen :quoi Waarom zijn broeken 'in' gekomen? Ik denk dat niet-kerkelijke mensen ermee begonnen en dat kerkelijke mensen het meer en meer overnemen. Is dat geen hellend vlak?
meisjes gaan naar school, vrouwen gaan stemmen, vrouwen werken, vrouwen hebben leidinggevende positties in het zakenleven, vrouwen studeren.... allemaal anders en toch zo geaccepteerd. Maar vrouwen in een broek???????
natuurlijk, want zonder de vrouwen zou de SGP maar 1 zetel hebben. Dat is puur hoe het ze zelf uit komt of er in meegegaan wordt of niet.
De mannen zien het minste nut in de broek voor de vrouw en die zijn vaak het hardst tegen.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

Gijs83 schreef:Daarom hoeven we toch niet met de heersende cultuur mee te doen :quoi Waarom zijn broeken 'in' gekomen? Ik denk dat niet-kerkelijke mensen ermee begonnen en dat kerkelijke mensen het meer en meer overnemen. Is dat geen hellend vlak?
nee.
Zie wikipedia:

Een hellend vlak is een bijzondere vorm van een scheepslift waarbij de liftbakken niet alleen een verticale maar ook een horizontale beweging maken. Er bestaan zowel "droge" als "natte" hellende vlakken. Bij de eerste liggen de boten met de kiel droog op een onderstel, bij de laatste worden de boten in een met water gevulde bak getransporteerd of opgestuwd in een met water gevulde geul, de zogenaamde "waterhelling".

Kan niet echt een overeenkomst vinden :)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Lapressa »

:humhihi
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Klopt, het is wel wat kort door de bocht. Maar mijn vriendin doet als ze gaat fietsen wel een broek aan, omdat ze met een rok fietsen niks vindt. Dus die zou inderdaad ook wel aan een fiets met stang kunnen :)
Je kan ook de "knijper"adviseren. :haha
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Klopt, het is wel wat kort door de bocht. Maar mijn vriendin doet als ze gaat fietsen wel een broek aan, omdat ze met een rok fietsen niks vindt. Dus die zou inderdaad ook wel aan een fiets met stang kunnen :)
Je kan ook de "knijper"adviseren. :haha
Ja leuk! Van die druifjes aan je rok!!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Lapressa »

Dat lijkt mij nog elendiger zitten. Broek zit het beste en bij lange afstanden ook een echte fietsbroek.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Gijs83 »

Ariene schreef:
Gijs83 schreef:Daarom hoeven we toch niet met de heersende cultuur mee te doen :quoi Waarom zijn broeken 'in' gekomen? Ik denk dat niet-kerkelijke mensen ermee begonnen en dat kerkelijke mensen het meer en meer overnemen. Is dat geen hellend vlak?
nee.
Zie wikipedia:

Een hellend vlak is een bijzondere vorm van een scheepslift waarbij de liftbakken niet alleen een verticale maar ook een horizontale beweging maken. Er bestaan zowel "droge" als "natte" hellende vlakken. Bij de eerste liggen de boten met de kiel droog op een onderstel, bij de laatste worden de boten in een met water gevulde bak getransporteerd of opgestuwd in een met water gevulde geul, de zogenaamde "waterhelling".

Kan niet echt een overeenkomst vinden :)
:haha niet zo letterlijk nemen. Heb je ook wel eens van het woord 'vervlakking' gehoord dan? Dat staat in nauw verband met wat ik 'hellend vlak' noem.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Gijs83 »

Ariene schreef:
Gijs83 schreef:Daarom hoeven we toch niet met de heersende cultuur mee te doen :quoi Waarom zijn broeken 'in' gekomen? Ik denk dat niet-kerkelijke mensen ermee begonnen en dat kerkelijke mensen het meer en meer overnemen. Is dat geen hellend vlak?
Gijs, ik heb een vraagje...

Je bent man naar ik aanneem, waarom trek jij je dit onderwerp zo aan?
Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet zo. Ik geef gewoon m'n mening erover!
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

Ik ken de uitdrukking wel hoor Gijs ;)

Bij ons zijn ze vooral bang voor die eerste stap op het hellend vlak...
Alleen is het probleem dat de angst dan gaat regeren en dat is jammer.

Jij schrijft dat niet kerkelijke mensen er mee begonnen zijn en daarom moeten we het niet doen.

Er wordt te weinig beseft dat de hoeren begonnen met de panty's
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door albion »

ik vraag me af waar het spreekwoord vandaan komt: 'Zij heeft de broek aan'.
en hoe oud is dat spreekwoord al???
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

albion schreef:ik vraag me af waar het spreekwoord vandaan komt: 'Zij heeft de broek aan'.
en hoe oud is dat spreekwoord al???
Zo oud als de bijbel??
Zij draagt het kleed des mans.

Zij heeft de broek aan.
Zij is de baas in huis.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Gian »

Gen. 3:21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.
:lock
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Ariene »

Gian schreef:
Gen. 3:21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.
:lock
Oeps, nu blijkt aan het eind nog dat de mannen dus behoorlijk fout zitten... :oO

Verder eens met Gian :lock
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Bert Mulder »

'k zie me toch niet met een rok an....

:nonnon
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Broeken voor meisjes?

Bericht door Jongere »

En met deze mooie conclusie van Bert lijkt het me inderdaad goed om de opnieuw begonnen rotonde weer even te stoppen!
Gesloten