Refo wijst pil minder af

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Refo wijst pil minder af

Bericht door Lassie »

JolandaOudshoorn schreef:
Hen schreef:Ik zie zelf ook geen verschillen tussen de anti conceptie methode die de NFP aanbied.

Je bent in beide gevallen bezig een geboorte te plannen.
Dus waarom jezelf en je partner kwellen door geen gemeenschap met elkaar te hebben op momenten dat je daar samen naar verlangt, omdat je ( nog) geen kinderen wilt?

Ik vindt dat je gerust de pil of het condoom mag gebruiken om een zwangerschap uit te stellen.
Ik vind het ook meer een vraag WAAROM je een zwangerschap uit wil stellen.
miss. omdat je nog niet toe bent aan kinderen? je die verlangens nog niet heb? (om maar met een voorbeeld te komen)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Refo wijst pil minder af

Bericht door Marnix »

Of omdat je net klaar bent met je studie en je daar nog wel iets mee wil doen? Ik kan me voorstellen dat als je net aan het werk bent, je niet gelijk zwanger thuis wil gaan zitten bijvoorbeeld. Er zijn genoeg redenen te bedenken... de vraag is dus of dat geldige redenen zijn... Of dat je opdracht is: Geen smoesjes, gewoon kinderen baren, dat moet de hoogste prioriteit hebben.
Dat zijn louter individuele redenen.
En als je wel kinderen wil zijn je redenen niet individueel? Dan doe je dat omdat het nou eenmaal zo hoort en moet? Lijkt me geen goede insteek dan. Als je er zo tegenaan kijkt heb je gelijk een goede reden om te wachten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Refo wijst pil minder af

Bericht door helma »

Marnix schreef: ...... (zwanger) thuis wil gaan zitten.....



thuisblijfmoeders zitten altijd....



:paladin
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Refo wijst pil minder af

Bericht door Marnix »

Haha, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat je dan gelijk een paar maanden met zwangerschapsverlof bent... voor je weer eens aan het werk kan ben je dan wel een heleboel maanden verder :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Refo wijst pil minder af

Bericht door Lassie »

kinderen ontvangen is een hele verantwoordelijke taak, vooral de opvoeding. Er komt echt heel wat kijken.
Plaats reactie