weer-legging

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: weer-legging

Bericht door Marnix »

Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
Vind ik ook. Dat is ook veel leuker en interessanter.

Maar goed, feit is dat het in de praktijk voor veel mannen moeilijk is. Das net als:

Ik vind dat vrouwen maar eens wat meer van techniek / computers etc. moeten gaan snappen en voetbal meer gaan waarderen. :D

In de praktijk werkt het gewoon niet zo :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: weer-legging

Bericht door jakobmarin »

Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
Goed idee! Als de vrouwen dan wat minder aanleiding geven op andere plaatsen dan de ogen/het gezicht te kijken, doen we er allebei wat voor!!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: weer-legging

Bericht door henriët »

Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
wat een wijs woord!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: weer-legging

Bericht door Lassie »

Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
heel wijs.

Maar (zoals ik al eerder had aangegeven) is dat als Docent zijnde best lastig. Dan kun je ze niet eens aankijken omdat ze een TE korte rok aan hebben en met hun benen wijd zitten om zo de docent uit te lokken. :mad :mad
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: weer-legging

Bericht door zusterelly »

deze discussie doet mij denken aan
Adam: De vrouw die Gij bij mij gegeven hebt, die heeft mij van dien boom gegeven, en ik heb gegeten.
Eva:De slang heeft mij bedrogen en ik heb gegeten.
Ik voel in mij ook zo heel vreselijk de gedachte iedere keer in mij opkomen: ja wel lekker makkelijk van die mannen, zij hebben problemen met "blote benen" van vrouwen en ipv daar zelf mee in het reine te komen moeten de vrouwen de oplossing geven door bedekte kleding te dragen.
Wat is het toch makkelijk om de schuld bij een ander te leggen....( wat ikzelf dus ook doe!) Ik vind het echt een strijd om hierin elkaar tot steun te zijn en liefdevol met elkaar om te gaan. Elkaar daarin en in heel veel andere dingen/zaken te dienen.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: weer-legging

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:
Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
heel wijs.

Maar (zoals ik al eerder had aangegeven) is dat als Docent zijnde best lastig. Dan kun je ze niet eens aankijken omdat ze een TE korte rok aan hebben en met hun benen wijd zitten om zo de docent uit te lokken. :mad :mad
ehm...we hebben het hier over KINDEREN????
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: weer-legging

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:
Lassie schreef:
Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
heel wijs.

Maar (zoals ik al eerder had aangegeven) is dat als Docent zijnde best lastig. Dan kun je ze niet eens aankijken omdat ze een TE korte rok aan hebben en met hun benen wijd zitten om zo de docent uit te lokken. :mad :mad
ehm...we hebben het hier over KINDEREN????
Wel eens voor een klas gestaan met meiden van 15, 16, 17? :oO
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: weer-legging

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Lassie schreef: ehm...we hebben het hier over KINDEREN????
Wel eens voor een klas gestaan met meiden van 15, 16, 17? :oO
Tja....maar toch, als je zelf een 30 + bent...
Ik kan me er eerlijk ge zegd niets bij voorstellen, maar goed, ik ben een vrouw ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: weer-legging

Bericht door Lassie »

wat ik al eens eerder heb verteld.... als mannelijk docent kun je haast de meiden van die leeftijd niet eens normaal aanspreken over hun kledingstijl, je wordt dan al snel als sexist beschouwd. (mijn vader houdt liever z'n mond dicht dan dat hij meiden daarop aanspreekt)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: weer-legging

Bericht door albion »

Marnix schreef:
Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
Vind ik ook. Dat is ook veel leuker en interessanter.

Maar goed, feit is dat het in de praktijk voor veel mannen moeilijk is. Das net als:

Ik vind dat vrouwen maar eens wat meer van techniek / computers etc. moeten gaan snappen en voetbal meer gaan waarderen. :D

In de praktijk werkt het gewoon niet zo :D

oh nee?? er waren toch maar 4 meiden die de tweede prijs gehaald hebben in een race met een zonneboot, die ze zelf ontworpen hebben. Alleen de kale boot kregen ze van school (HAVO/VWO'rs) dus....

en ze waren de eerste ploeg van de school die zover gekomen zijn, terwijl in vorige jaren het allemaal jongens waren en niet verder kwamen dan de 4e prijs.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: weer-legging

Bericht door Marnix »

zusterelly schreef:deze discussie doet mij denken aan
Adam: De vrouw die Gij bij mij gegeven hebt, die heeft mij van dien boom gegeven, en ik heb gegeten.
Eva:De slang heeft mij bedrogen en ik heb gegeten.
Ik voel in mij ook zo heel vreselijk de gedachte iedere keer in mij opkomen: ja wel lekker makkelijk van die mannen, zij hebben problemen met "blote benen" van vrouwen en ipv daar zelf mee in het reine te komen moeten de vrouwen de oplossing geven door bedekte kleding te dragen.
Wat is het toch makkelijk om de schuld bij een ander te leggen....( wat ikzelf dus ook doe!) Ik vind het echt een strijd om hierin elkaar tot steun te zijn en liefdevol met elkaar om te gaan. Elkaar daarin en in heel veel andere dingen/zaken te dienen.
Zoals ik al stelde, problemen met blote benen worden vaak ook door de cultuur gecreeerd. Tegen een paar blote benen moet je kunnen, anders kan je niet eens meer over straat lopen. Die benen lijken me het probleem niet zo. Overigens, in bepaalde culturen zijn blote borsten zelfs geen probleem, dus je kan je wel afvragen in hoeverre we deze problemen zelf creeeren. Ik vind dus ten dele dat je inderdaad van mannen mag vragen dat ze daar zelf mee in het reine komen... ipv alles maar te bedekken... want komen ze dan een niet-refo tegen, dan zitten ze toch weer met dit probleem. Ik zie zoveel meer niet-christenen dan christenen in mijn leven. Die hebben ook vaak geen lange rokken aan... Als mijn hoofd daar al van op hol slaat heb ik een groot probleem.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: weer-legging

Bericht door Daphne »

jakobmarin schreef:
Margriet schreef:Weet je, ik vind dat mannen maar eens wat meer vrouwen moeten aankijken,
in plaats van bekijken!
Goed idee! Als de vrouwen dan wat minder aanleiding geven op andere plaatsen dan de ogen/het gezicht te kijken, doen we er allebei wat voor!!
Jakob, wat een seksuele frustratie moeten jullie mannen dan hebben. Wat ik al eerder schreef, jullie lijken wel moslims... :nonnon
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: weer-legging

Bericht door Marnix »

wat heeft dat met frustratie te maken?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: weer-legging

Bericht door henriët »

Goeiemikkie zeg, eigenlijk word ik hier gewoon niet goed van, waar hebben we het over,
vrouwen kleed je netjes en mannen maak het jezelf niet zo moeilijk ofzo, wees nuchter!!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: weer-legging

Bericht door Sola Scriptura »

christelijke vrouwen moeten geen aanstoot geven.
punt einde discussie.

en mannen moeten hun oog uit rukken (niet 2de keer kijken of blijven staren)

t komt van 2 kanten.
Gesloten