Wat is er mis met leggings?

mathilde
Berichten: 382
Lid geworden op: 29 mar 2008, 21:19

Wat is er mis met leggings?

Bericht door mathilde »

(Misschien is hier al iets over gezegd, maar die zoekfunctie werkt bij mij nooit)
Vandaag werd ik door een conciërge op school aangesproken omdat ik een legging aanhad, wat volgens hem absoluut verboden was. Nu houd ik me altijd aan de schoolregels, en voor ik die legging aantrok heb ik voor de zekerheid het hele boek met regels doorgelezen, maar er is absoluut niets over te vinden.
Ik vroeg dan ook naar de argumenten van die conciërge. Zijn argument: 'Vroeger hadden alleen jongens het dus het mag niet'. Zo ken ik er nog een paar! Panty's, die soms wel een kenmerk lijken te zijn van echte refo's :S komen bij hoeren vandaan.
Maar goed, hij leek kwaad te worden, dus ik liep weer weg en kwam een andere leraar tegen waar ik goed contact mee heb. Ik vroeg hem wat de argumenten van de school eventueel konden zijn.
Zijn argument: rokken worden korter zodra iemand een legging aantrekt. Oké, dit klopt opzich wel, maar ik had toch echt een heel gewone spijkerrok aan, tot over de knie, die ik al vaak zat zonder legging aan heb gehad, dus ook dat argument ging m.i. voor mij niet op.
Een vriendin kwam met het argument dat een legging eigenlijk een korte broek is. Ooit weleens een jongen met een witte legging met kant zien lopen? :S Het is echt geen korte broek, want niemand loopt er mee over straat zonder er een rok overheen te doen; het is eerder een afgeknipte maillot.
Kortom: ik heb nog niet één goed argument gehoord waarom ik geen legging zou mogen dragen. Jullie wel? Wat is er mis met een legging?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Josephus »

Zéér boeiend onderwerp. :D

Maar om een antwoord op je vraag te geven: alles. Er zijn voor mij weinig wansmakelijker kledingstukken dan leggings. Dat men er tegenwoordig vaak een rokje of jurkje overheen trekt, maakt het hooguit iets minder erg. Mijn principiële bezwaren zijn dus van esthetische aard (en daarnaast uiterst subjectief). ;)

Overigens, als die conciërge beweert dat vroeger alleen jongens met een legging liepen, ben ik toch wel benieuwd hoe oud de beste man is...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door freek »

Moet je aan Dr. Op 't Hof vragen.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Kaw »

Mensen die zich druk maken over een legging onder een normale rok... Die hebben een saai leven.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door BJD »

Kaw schreef:Mensen die zich druk maken over een legging onder een normale rok... Die hebben een saai leven.
Of hebben wet op wet, regel op regel, :cry
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Josephus »

Kaw schreef:Mensen die zich druk maken over een legging onder een normale rok... Die hebben een saai leven.
:D
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door jvdg »

Ik ben het geheel met Josephus eens dat leggings een afschuwelijk, ja zelfs afstotelijk kledingstuk is. :modo

En, zéker gedragen onder een rok, kan ik er ook nix mannelijks aan ontdekken, laat staan dat het een korte broek is. Hoe krijg je het verzonnen.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Kaw »

jvdg schreef:Ik ben het geheel met Josephus eens dat leggings een afschuwelijk, ja zelfs afstotelijk kledingstuk is. :modo
Zoals altijd ligt dat toch echt aan de drager ;)

Maar goed, ik ga me hier niet meer druk maken, want anders verklap ik mijn saaie leven ;)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door vlinder »

Men neme een witte panty. (dat mag)
Met knippe er een centimeter of 20 af, hecht het mooi af met kant (dat mag niet is legging)

Sja mijn moeder had zelfs gevraagd of de school erin de nieuwsbrief iets van wilde zeggen. (ze hebben het nog gedaan ook.....ik begrijp het ook niet hoor... :nonnon Mijn ouders vinden het een broek....Ik heb zoiets van: mijn zusjes moeten een eindje naar school fietsen in een rok, dan is een legging eronder toch zedelijk? Daarnaast heb je er een rok overheen dus kun je het niet scharen onder mannenkleding.... :baille :paladin
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Gian »

Legging = onderbroek met lange pijpen.
Vreemd dat dat ook al niet goed is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:Overigens, als die conciërge beweert dat vroeger alleen jongens met een legging liepen, ben ik toch wel benieuwd hoe oud de beste man is...
AfbeeldingAfbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Josephus »

jvdg schreef:En, zéker gedragen onder een rok, kan ik er ook nix mannelijks aan ontdekken, laat staan dat het een korte broek is. Hoe krijg je het verzonnen.
Het heeft voor mij weinig met de discussie vrouwen- en mannenkleding te maken (ik heb niets tegen broekdragende vrouwen). Dus voor alle duidelijkheid: ik ben niet tegen de legging op zich, maar tegen de manier waarop hij gedragen wordt. Als ik wielren of skeeler heb ik er ook meestal een aan, net zoals ik op wintersport wel eens lang ondergoed draag. Ik beschouw het dus als functionele kleding, zowel voor mannen als voor vrouwen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Marnix »

Functioneel omdat je benen niet koud worden en als het een keer hard waait heb je nog een extra laag :D

Een mooi legging onder een rok (let wel, niet zo'n dik lelijk ding uit de jaren 50 kan best mooi zijn vind ik... en het is dus praktisch.

Dat mensen er over gaan zeuren omdat het een beetje op een broek lijkt is diep triest... je zal maar zo aan eigen wetjes en regeltjes vastzitten....

ff gegoogled, zoiets vind ik best aardig:

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door Kaw »

Marnix, de jurk is rond de 5 centimeter te kort. Hij komt niet tot de knie. En er zit een scheur bovenin.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat is er mis met leggings?

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:Marnix, de jurk is rond de 5 centimeter te kort.
Daarvoor dient die legging als compensatie.
:yahoo
Gesloten