meervoudige persoonlijkheid.

Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door aritha »

Weet iemand hoe een dubbele persoonlijkheid in zijn werk gaat?
Als je twee persoonlijkheden in je hebt..hoe gaat dat dan te werk tijdens je bekering?

Ik weet niet zo goed onder welk topic in deze vraag moet stellen.
Vandaar hier.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

Bij een meervoudige persoonlijkheid(sstoornis) zijn er meerdere persoonlijkheden in één persoon aanwezig.

Bij tijd en wijle, en ook onverwacht, neemt één van de persoonlijkheden in je het heft in handen, en ga je geheel ánders reageren dan bij een andere die in je aanwezig is. Dat kan in geval van stresssituaties zijn of door een bedreigende situatie of soms ook zonder enige aanleiding.

Meestentijds heeft één bepaalde persoonlijkheid het heft in handen, reageer je in gelijke stijl. Maar ineens neemt een ánder het heft in handen....en dat is voor je omgeving uiterst verwarrend. Je kunt nooit écht een peil op zo iemand trekken, juist omdat je niet tevoren weet hoe iemand gaat reageren.
'
één ding: het leven met zo iemand is nooit saai...........

dit was wat info van zo'n mafkees, voor zover mij dat is uitgelegd door mijn psych
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door aritha »

Maar stel dat de ene persoonlijkheid nu niet wil geloven en de andere wel?
Hoe ga je daar mee om?

Heb je ze ook een naam gegeven? Of maken ze samen één Rens?
En kan je ook met de ene persoonlijkheid de andere laten zwijgen.
Is de één sterker dan de andere?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

er is er altijd één die overheerst. neemt niet weg dat één van de anderen gaat overrulen en het roer overneemt. bij mij maken ze sámen degeen die ik ben, en heb geen namen voor elk van hen, zoals vaak wél gebeurd.

het feit dat de één wél gelooft, en de anderen niet, maakt dat je vaak te maken krijgt met situaties dat je geloof volkomen wordt overruled door hén die niet geloven.

het maakt voor mezelf de situatie uiterst verwarrend en slecht hanteerbaar: het ene moment wil ik dolgraag een prekenboek gaan lezen, waarna één van de anderen gaat overrulen, en er dus geen hout van terecht komt. je kunt niet zeggen dar het overrulen een bepaalde oorzaak heeft, het gebéúrd zonder dat je daar enige invloed op kunt uitoefenen.

dat heeft ook consequenties voor gedrag en taalgebruik, alsook het formuleren van wat je bezighoudt.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door JolandaOudshoorn »

aritha schreef:Maar stel dat de ene persoonlijkheid nu niet wil geloven en de andere wel?
Hoe ga je daar mee om?

Heb je ze ook een naam gegeven? Of maken ze samen één Rens?
En kan je ook met de ene persoonlijkheid de andere laten zwijgen.
Is de één sterker dan de andere?
Is het niet zo dat God de gehele mens vernieuwd, ook als die bestaat uit verschillende persoonlijkheden?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door aritha »

JolandaOudshoorn schreef:
aritha schreef:Maar stel dat de ene persoonlijkheid nu niet wil geloven en de andere wel?
Hoe ga je daar mee om?

Heb je ze ook een naam gegeven? Of maken ze samen één Rens?
En kan je ook met de ene persoonlijkheid de andere laten zwijgen.
Is de één sterker dan de andere?
Is het niet zo dat God de gehele mens vernieuwd, ook als die bestaat uit verschillende persoonlijkheden?
Ik zou het zo niet stellen.
Het is een psychiatrisch ziektebeeld.
God vernieuwd een mens. Maar als hij/zij byvoorbeeld psychotisch is zal hij daar ook na de bekering nog wel eens last van hebben.
Toch.
En dat geldt ook voor een defect in je persoonlijkheid. Is niet altijd te genezen. De hoeveelheid persoonlijkheden is wel terug te brengen heb ik gehoord.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door JolandaOudshoorn »

aritha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
aritha schreef:Maar stel dat de ene persoonlijkheid nu niet wil geloven en de andere wel?
Hoe ga je daar mee om?

Heb je ze ook een naam gegeven? Of maken ze samen één Rens?
En kan je ook met de ene persoonlijkheid de andere laten zwijgen.
Is de één sterker dan de andere?
Is het niet zo dat God de gehele mens vernieuwd, ook als die bestaat uit verschillende persoonlijkheden?
Ik zou het zo niet stellen.
Het is een psychiatrisch ziektebeeld.
God vernieuwd een mens. Maar als hij/zij byvoorbeeld psychotisch is zal hij daar ook na de bekering nog wel eens last van hebben.
Toch.
En dat geldt ook voor een defect in je persoonlijkheid. Is niet altijd te genezen. De hoeveelheid persoonlijkheden is wel terug te brengen heb ik gehoord.
Ik ben het mee eens dat na je bekering niet alles is opgelost, niet als je geestesziek bent en ook niet als je meerdere persoonlijkheden hebt. Toch geloof ik dat, als God de mens vernieuwd, Hij dus ook "al die persoonlijkheden" vernieuwd. Natuurlijk kan het lijken dat de ene niet geloofd en de andere wel, maar ik denk dat dit iets is wat satan gebruikt om je aan het twijfelen te maken. Hij weet ook precies wat onze zwakheden zijn en zal daar handig gebruik van maken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door aritha »

daar ben ik het mee eens, Jolanda.
Al is het wel moeilijk om verschillende personen te zijn.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Sola Scriptura »

excessen zijn er aan 2 kanten; de extreme evangelikalen/pinkster christenen, die een demoon achter elke boom zien.

Aan de andere kan de orthodoxe struisvogels, die met het hoofd in het zand en blind achter de psychiaters en hun medicijnen aan lopen.

Omdat de symtomen elkaar kunnen overlappen (occulte belasting/ lichamlijke (hersenen) aandoening) is het link. en moet er echt gescreend worden door kundige pastorale werkers.
en doorverwezen.

Zeker als er sprake is van beiden oorzaken.
Genoeg getuigenissen gehoord over pastorale rampen!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

Sola Scriptura schreef:excessen zijn er aan 2 kanten; de extreme evangelikalen/pinkster christenen, die een demoon achter elke boom zien.

Aan de andere kan de orthodoxe struisvogels, die met het hoofd in het zand en blind achter de psychiaters en hun medicijnen aan lopen.

Omdat de symtomen elkaar kunnen overlappen (occulte belasting/ lichamlijke (hersenen) aandoening) is het link. en moet er echt gescreend worden door kundige pastorale werkers.
en doorverwezen.

Zeker als er sprake is van beiden oorzaken.
Genoeg getuigenissen gehoord over pastorale rampen!
deze reactie slaat effe nérgens op! zéker niet op het gegeven an sich.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Sola Scriptura »

rens,

waarom heeft het er niks mee te maken?
moet je niet bij de wortel van het probleem beginnen als je op deze zaken in wilt gaan?

Weet iemand hoe een dubbele persoonlijkheid in zijn werk gaat?
Als je twee persoonlijkheden in je hebt..hoe gaat dat dan te werk tijdens je bekering?
dus je slaat wel wild in de lucht, maar geeft geen argument. :nonnon :OO3
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

Sola Scriptura schreef:Aan de andere kan de orthodoxe struisvogels, die met het hoofd in het zand en blind achter de psychiaters en hun medicijnen aan lopen.



Omdat de symtomen elkaar kunnen overlappen (occulte belasting/....) is het link. en moet er echt gescreend worden door kundige pastorale werkers.
en doorverwezen.
Waar slaan beide uitspraken op?? "orthodoxe struisvogels.....die blind achter psychiaters en medicijnen aanlopen" en "occulte belasting" alsook "gescreend worden door kundige pastorale werkers"

Wie lopen er blind achter medici aan? Wat kom je nu weer aansjouwen met "occulte belasting"?
En waarom moet iemand "gescreend worden door kundige pastorale werkers? (hebben zij soms ook psychiatrische geneeskunde gestudeerd?)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Sola Scriptura »

De pastorale vakundige mensen kunnen onderzoeken wat de wortel is van de symtomen.
Of het nu schitzofrenie is of een andere aandoening, lichamelijke oorzaak of demonisch.
Dan kan de juiste diagnose worden gemaakt en een goed hulpplan gemaakt worden.
Mensen kunnen occult belast zijn en plat gespoten worden om de symtomen te bestrijden.
En mensen kunnen een hersenafwijking hebben, dus geen occulte belasting, en gaan van bevrijdingsdienst naar bevrijdingsdienst, krijgen de handen opgelegd en er worden demonen ''weggejaagd'' die er niet zijn.(pastorale rampen)

Het heeft er alles mee te maken.

snap je het? :super
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door aritha »

Sola Scriptura schreef:rens,

waarom heeft het er niks mee te maken?
moet je niet bij de wortel van het probleem beginnen als je op deze zaken in wilt gaan?

Weet iemand hoe een dubbele persoonlijkheid in zijn werk gaat?
Als je twee persoonlijkheden in je hebt..hoe gaat dat dan te werk tijdens je bekering?
dus je slaat wel wild in de lucht, maar geeft geen argument. :nonnon :OO3
Dat citaat was van mij en ik heb niks gezegd over occulte belasting. Ik heb het gewoon over een psychiatrische aandoening.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Sola Scriptura »

ok dan ben je al een stap verder.
MAAR LET OP! je kan wel eens een verkeerde strijd strijden, kan voor beiden gevallen.
Plaats reactie