meervoudige persoonlijkheid.

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

Sola Scriptura schreef:De pastorale vakundige mensen kunnen onderzoeken wat de wortel is van de symtomen.
Of het nu schitzofrenie is of een andere aandoening, lichamelijke oorzaak of demonisch.
Dan kan de juiste diagnose worden gemaakt en een goed hulpplan gemaakt worden.
Mensen kunnen occult belast zijn en plat gespoten worden om de symtomen te bestrijden.
En mensen kunnen een hersenafwijking hebben, dus geen occulte belasting, en gaan van bevrijdingsdienst naar bevrijdingsdienst, krijgen de handen opgelegd en er worden demonen ''weggejaagd'' die er niet zijn.(pastorale rampen)

Het heeft er alles mee te maken.

snap je het? :super
ik snap het, maar diegenen die jij aanduidt als "pastoraal vakkundige mensen", hebben die een volledige medische psychiatrische opleiding gehad, mét dus de bul als psychiater?? zo niet, dan kan én mag zo iemand niet eens een zgn. diagnose stellen op het gevaar af het allemaal nog veel erger te maken dan het al is. en het van bevrijdingsdienst naar bevrijdingsdienst rennende mensen, nou die kun je op de vingers van twee handen nog wel tellen, tenzij ze zó onder invloed staan van (bijvoorbeeld) dhr. Jan Zijlstra en collegea met hun zgn. genezingsdiensten...

m.a.w. je kunt wel tráchten pastoraal bezig te zijn, maar pas nadát een psychiater een diagnose gesteld heeft, en niet zélf doktertje gaan zitten spelen....

en laat alsjeblieft demonen en occultisme even terzijde wil je, want daar heb ik dus écht effe niks mee.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Sola Scriptura »

je vergeet dat de psychiatrie nog maar net bestaat. en vaak menselijke theorieen zijn. wetenschap. in de tijd van de Bijbel waren er geen psychiaters en medicijnen zoals die er nu zijn.

En zouden met de komst van de psychiaters de occulte belasting opgehouden zijn?
heeft satan ff pauze genomen?

Zaken als occulte belasting heeft met geestelijk inzicht te maken, de gave van onderscheiding of het toesten aan de Schrift. Wat heeft een psychiater hier mee te maken?:

1kor 2:

14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.


**

En wist je dat de meeste psychiaters (soms ook ''christelijke'') occulte belasting en bezetheid zoals die in de Bijbel gewoon zaken waren/ziektes waar men geen diagnose voor had?
(te lang verhaal om nu op in te gaan, maar je moest eens weten)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

Sola Scriptura schreef:je vergeet dat de psychiatrie nog maar net bestaat. en vaak menselijke theorieen zijn. wetenschap. in de tijd van de Bijbel waren er geen psychiaters en medicijnen zoals die er nu zijn.

En zouden met de komst van de psychiaters de occulte belasting opgehouden zijn?
heeft satan ff pauze genomen?

Zaken als occulte belasting heeft met geestelijk inzicht te maken, de gave van onderscheiding of het toesten aan de Schrift. Wat heeft een psychiater hier mee te maken?:

1kor 2:

14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.


**

En wist je dat de meeste psychiaters (soms ook ''christelijke'') occulte belasting en bezetheid zoals die in de Bijbel gewoon zaken waren/ziektes waar men geen diagnose voor had?
(te lang verhaal om nu op in te gaan, maar je moest eens weten)

dus veel mensen met psychiatrische aandoeningen moeten vrezen occult belast te zijn cq door de satan in de tang genomen? als dat je uitgangspunt is, dan bedank ik dr. Sola Scriptura voor zijn heldere analyse van het totale psychiatrische gebeuren..............ik zal m'n psych vragen of hij bij jou in de leer kan komen.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Kaw »

Rens, zo dom vind ik het nog niet. We weten allemaal immers dat de paus de antichrist is. ;) (insidersgrapje)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

Kaw schreef:Rens, zo dom vind ik het nog niet. We weten allemaal immers dat de paus de antichrist is. ;) (insidersgrapje)
tja, er zijn mensen die dat nog steeds denken en ook volhouden dat te beweren.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Bonny »

Sola Scriptura schreef:je vergeet dat de psychiatrie nog maar net bestaat. en vaak menselijke theorieen zijn. wetenschap. in de tijd van de Bijbel waren er geen psychiaters en medicijnen zoals die er nu zijn.

En zouden met de komst van de psychiaters de occulte belasting opgehouden zijn?
heeft satan ff pauze genomen?

Zaken als occulte belasting heeft met geestelijk inzicht te maken, de gave van onderscheiding of het toesten aan de Schrift. Wat heeft een psychiater hier mee te maken?:

1kor 2:

14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.


**

En wist je dat de meeste psychiaters (soms ook ''christelijke'') occulte belasting en bezetheid zoals die in de Bijbel gewoon zaken waren/ziektes waar men geen diagnose voor had?
(te lang verhaal om nu op in te gaan, maar je moest eens weten)
Wat Rens bedoelt, is dat je iedere psychiatrische patient impliciet als een bezetene neerzet. Dat lijkt me ook weer niet de juiste pastorale houding...
The Groom's still waiting at the altar
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door Rens »

Iemand die niet een psychiatrische bul heeft, en ik dénk zomaar dat dat voor iedereen hier geldt........die weet totáál niet waar hij/zij het over heeft, ze tasten als blinden in het rond in een wereld die ze alleen kennen van "horen zeggen dat het bestaat".

Maar iemands persoonlijke ervaringen in die schimmige wereld, waarmee ik me dus heel kwetsbaar opstel, worden vrijwel als "niet ter zake doende" aan de kant geschoven, en gaat men vrolijk op de toer van demonen en wat er meer in hun straatje past.

Het is een stoornis, desgewenst een geestesziekte zo het iemand beter uitkomt.

Maarrrrrrrrrr

Het is een keihard, en oh zo moeilijk, gegeven, waarmee iemand met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis moet leven, dag in dag uit, niet wetende wat het volgende uur/de volgende minuut zal brengen........die op een gegeven moment ophoudt zich zorgen te maken over de volgende moment, laat staan over het volgende uur/de volgende dag.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: meervoudige persoonlijkheid.

Bericht door JolandaOudshoorn »

Sola Scriptura schreef:je vergeet dat de psychiatrie nog maar net bestaat. en vaak menselijke theorieen zijn. wetenschap. in de tijd van de Bijbel waren er geen psychiaters en medicijnen zoals die er nu zijn.

En zouden met de komst van de psychiaters de occulte belasting opgehouden zijn?
heeft satan ff pauze genomen?

Zaken als occulte belasting heeft met geestelijk inzicht te maken, de gave van onderscheiding of het toesten aan de Schrift. Wat heeft een psychiater hier mee te maken?:

1kor 2:

14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.


**

En wist je dat de meeste psychiaters (soms ook ''christelijke'') occulte belasting en bezetheid zoals die in de Bijbel gewoon zaken waren/ziektes waar men geen diagnose voor had?
(te lang verhaal om nu op in te gaan, maar je moest eens weten)
Ik denk dat jij heel wat dingen door elkaar haal Sols S. Ten eerste haal jij geest en ziel door elkaar. Een mens bestaat nl niet uit maar uit 3 onderdelen. Het klassieke Griekse mensbeeld verteld ons : lichaam en ziel. Bijbels gezien kan je beter een 3-deling maken van geest, lichaam en ziel. De ziel omhelst hier dus alle emoties, gevoelens etc. De geest is van God. Iemand die dus geestelijk dood is, heeft geen geest maar is dus alleen vleselijk.
Psychiatrie/psychologie gaat veel verder terug dan jij denkt. In feite waren de Grieken in de oudheid daar al mee bezig. Dat de laatste jaren er mee over bekend is, komt door verschillende doorbraken in de wetenschap. Bedenk, ook de medische wereld is een stuk vooruit gegaan, sinds die doorbaken.
Verder, veel psychische ziektes zijn biologisch te verklaren. Het gaat dan ook niet alleen meer om theorien maar om feiten die nagerekend en getoetst kunnen worden op een wetenschappelijk manier.

Tenslotte: Satan heeft geen pauze gehouden. Occulte belasting en gebondenheid bestaat nog steeds. Soms kan zich dat uiten in symptomen die lijken op psychische ziekten, soms ook op heel ander gebied. Dus psychisch ziek zijn betekend dus niet dat je bezeten bent! (overigens, Gods kinderen kunnen niet bezeten zijn, maar wel gebonden)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie