vloeken

wat denk je ? je hoort iemand vloeken zou je er wat van zeggen?

ja
4
11%
nee
5
14%
hangt er van af wie
28
76%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar
Moni
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 mei 2005, 14:40
Locatie: Zuid Holland

Re: vloeken

Bericht door Moni »

Vloeken is inderdaad vaak een uiting van pijn of iets krachtig willen zeggen... Ik vind het het heel triest dat het zo vaak gebeurd. Onbewust doen heel veel mensen het, vooral de verbasterde vloeken.
Iets ervan zeggen als mensen vloeken is iets wat ik heel moeilijk vind. Bij sommige maak je het dan alleen maar erger. Ik heb een poos gehad dat we in het zwembad telkens bij een man in de buurt waren die vloekte om de douche aan te doen. De douche gaat aan op beweging voor een sensor en hij zei dan altijd eerst een vloek en prompt ging dan de douche vaak nog aan ook. De manier waarop hij het deed was vreselijk. Ik heb er niets van gezegd, maar blikken kunnen ook genoeg zeggen soms. Het is echt zo'n persoon die het juist nog erger zou gaan doen als je er wat van zegt.....
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: vloeken

Bericht door Rens »

Moni schreef:Vloeken is inderdaad vaak een uiting van pijn of iets krachtig willen zeggen... Ik vind het het heel triest dat het zo vaak gebeurd. Onbewust doen heel veel mensen het, vooral de verbasterde vloeken......
Vroeger ging ik als een bootwerker tekeer..........maar alweer héél wat jaren heb ik er een rem op weten te zetten. Knal ik met een scheenbeen, tenen of hoofd tegen iets aan, dan zeg ik niks, en het gekke is, dat ik dan ook niks dénk....hooguit komt er een hartgrondig: pfffffffffffffffffffffffffffff uit.

Sla ik op duim of vingers dan wil het gebeuren dat tegen mezelf loop te foeteren dat ik een zák ben, is er niet genoeg ruimte náást, de herrie etc etc etc.

Dat was vroeger wel gehéél anders moet ik tot m'n schande zeggen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Moni
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 mei 2005, 14:40
Locatie: Zuid Holland

Re: vloeken

Bericht door Moni »

Rens schreef:
Moni schreef:Vloeken is inderdaad vaak een uiting van pijn of iets krachtig willen zeggen... Ik vind het het heel triest dat het zo vaak gebeurd. Onbewust doen heel veel mensen het, vooral de verbasterde vloeken......
Vroeger ging ik als een bootwerker tekeer..........maar alweer héél wat jaren heb ik er een rem op weten te zetten. Knal ik met een scheenbeen, tenen of hoofd tegen iets aan, dan zeg ik niks, en het gekke is, dat ik dan ook niks dénk....hooguit komt er een hartgrondig: pfffffffffffffffffffffffffffff uit.

Sla ik op duim of vingers dan wil het gebeuren dat tegen mezelf loop te foeteren dat ik een zák ben, is er niet genoeg ruimte náást, de herrie etc etc etc.

Dat was vroeger wel gehéél anders moet ik tot m'n schande zeggen.
Kijk, dat bewijst wel dat het ook zonder vloeken kan!! :super
Als ik iets stoot of iets kapot laat vallen zeg ik vaak niets of: Ooooh.....
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: vloeken

Bericht door cosmo »

Wat is eigenlijk precies vloeken? De Van Dale geeft het volgende:

vloe·ken (onovergankelijk werkwoord; vloekte, heeft gevloekt)
1 godslasterende woorden spreken, krachttermen gebruiken

las·te·ren (overgankelijk werkwoord; lasterde, heeft gelasterd; lasteraar)
1 liegend kwaadspreken

kracht·term (dem)
1 woord waarmee een emotie of stemming krachtig uitgedrukt wordt
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: vloeken

Bericht door Erasmiaan »

Rens schreef:
Sla ik op duim of vingers dan wil het gebeuren dat tegen mezelf loop te foeteren dat ik een zák ben, is er niet genoeg ruimte náást, de herrie etc etc etc.
:yahoo :yahoo :haha :haha :D ::lol :tas :mdr :lol +1:D :insulte :yahoo
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: vloeken

Bericht door BJD »

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 46e0eb33c0

In een uitzending van de EO (Simsek voor de verandering) neemt Kew Jaliens (een prof-voetballer, International van Oranje en basisspeler van het onlangs kampioen geworden AZ)
duidelijk stelling tegen het vloeken.

De Bond tegen het vloeken moet maar eens met hem gaan praten. Hij krijgt denk ik meer voor elkaar dan honderd stationposters.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: vloeken

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Letstalk
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 nov 2008, 11:44
Locatie: een eilandbewoner

Re: vloeken

Bericht door Letstalk »

Ik heb een kennis die vroeger ook erg vloekte. Inmiddels doet ze het niet meer. Ze zegt daarover: 'Het is puur een gebrek aan woorden'.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Plaats reactie