Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:Ik heb wel zo'n ding, maar die staat altiijd uit.
Ik kan hem in werking stellen, zelfs opnemen, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om bij het fileleed de Bokma op tijd koud te laten zetten.

Het andere kunstje wat ik beheers is het apparaat weer uitzetten.
hi, ben je al verder dan ik...............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Rens »

je kunt zo'n ding maar beter voor de fun hebben dan uit noodzaak....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door JolandaOudshoorn »

JaCa schreef:Ik vraag me soms wel eens af...wat we met een uberdeluxe mobiel moeten....
Zelf vind ik het ook gaaf...zeker die ene die ik op het oog had/heb :D....alleen soms denk ik wel eens...waarom gaan wij als christenen net zo hard met de materialistische rivier mee, terwijl we afgezonderd zijn.
Een sober leven :fi :nonnon
Dat is nu echt iets waar je een bewuste keuze in kan maken: een eenvoudige mobiel, zonder opsmuk! Ik heb zelf ook een mobield, waar ik alleen maar mee bel en soms sms. Tevens fungeert hij als wekker, maar dan heb je er alles meegehad. Een mobiel is vooral praktisch en als je er geen eentje nodig hebt, gewoon niet (aan laten) schaffen!
Misschien off-topic, maar wat denken jullie van mpr3 of mp4 spelers voor kinderen???
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:
JaCa schreef:Ik vraag me soms wel eens af...wat we met een uberdeluxe mobiel moeten....
Zelf vind ik het ook gaaf...zeker die ene die ik op het oog had/heb :D....alleen soms denk ik wel eens...waarom gaan wij als christenen net zo hard met de materialistische rivier mee, terwijl we afgezonderd zijn.
Een sober leven :fi :nonnon
Dat is nu echt iets waar je een bewuste keuze in kan maken: een eenvoudige mobiel, zonder opsmuk! Ik heb zelf ook een mobield, waar ik alleen maar mee bel en soms sms. Tevens fungeert hij als wekker, maar dan heb je er alles meegehad. Een mobiel is vooral praktisch en als je er geen eentje nodig hebt, gewoon niet (aan laten) schaffen!
Misschien off-topic, maar wat denken jullie van mpr3 of mp4 spelers voor kinderen???
Nou ja, uberluxe... mijn mobiel is denk ik wel uberluxe. Maar ik snap niet precies wat er mis mee is. Ik gebruik hem voor bellen en sms-en, voor e-mail, (vooral werk), internet (vooral prive), als agenda (eindelijk hou ik een goede agenda bij), als wekker, als foto- en filmcamera.

Of je een mobiel nodig hebt is iets waar je over kan discussieren... maar als er iets met mijn ouders gebeurt ben ik altijd bereikbaar, als er iets ernstigs met mij gebeurt kan ik altijd gelijk bellen etc.

Wat mp3-spelers betreft, lijkt me op zich niets mis mee. Als kind mag je toch op zich muziek luisteren? Hou gewoon in de gaten wat ze luisteren (doen ze thuis vast ook wel). Ik was altijd erg blij met mijn walkman/discman/mp3-speler :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door cosmo »

Als je alle ontwikkelingen buiten wilt houden, dan moet je je aansluiten bij de Amish. Dan heb je geen last van technologische ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Sola Scriptura »

Op een gegeven moment moet je wel, zie; computer/internet voor school.
Al zal dat ook over het merkteken worden gezegd in Openbaringen, hmmmm

Waar is de grens? Toets alles en behoudt het goede is het motto denk ik. :OO3
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Nou ja, uberluxe... mijn mobiel is denk ik wel uberluxe. Maar ik snap niet precies wat er mis mee is. Ik gebruik hem voor bellen en sms-en, voor e-mail, (vooral werk), internet (vooral prive), als agenda (eindelijk hou ik een goede agenda bij), als wekker, als foto- en filmcamera.
Heb jij geen giga probleem als het apparaat het opgeeft?

Of heb je een goed BU systeem?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Marnix »

Niet echt, overigens is de telefoon van mijn werk. Als hij kapot gaat kan ik een andere (nieuw of gebruikt) krijgen. Zou mijn werk stoppen, dan kan ik een nieuwe kopen. Geld is dus mijn Backup-systeem :)

Ik kan overigens sommige dingen wel missen hoor, zoals internet en email, de camera, de wekker. De agenda is superhandig en wil ik graag houden, de Bijbel altijd bij je is ook super.... dus blijft dat en bellen / sms-en over. Valt wel mee dus.

Zo ziet hij er trouwens uit:

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hen
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2008, 10:21

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Hen »

Geen mobiele telefoon?
Dat is toch ondenkbaar in deze tijd?
Wat doe je als je onderweg ineens pech krijgt of je wordt lastig gevallen.
Dan ben je nooit snel genoeg om iemand te waarschuwen.

Alhoewel ik vindt t knap hoor.
Maar moet er zelf niet aan denken.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Jongere »

cosmo schreef:Als je alle ontwikkelingen buiten wilt houden, dan moet je je aansluiten bij de Amish. Dan heb je geen last van technologische ontwikkelingen.
Ik hoorde pas een lezing van Prof. Griffioen. Hij vertelde dat zijn zoon er bewust voor heeft gekozen geen mobieltje en geen pc te nemen. Daar heb ik wel respect voor. Wij doen wel heel snel alsof we niet meer zonder bepaalde dingen zouden kunnen. Het is wel een keuze die je een ander leven geeft.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Marnix »

Ja, maar of ik dat andere leven zo positief zou vinden. Via mijn computers heb ik veel contact met mensen die ik anders veel minder zou spreken. Mijn opa en oma, mijn broer in Istanbul, ouders, familie, vrienden... daarnaast is forummen heel leerzaam en kan je de computer ook voor allerlei andere educatieve (naast ontspannende) dingen gebruiken.

Telefoon is ook erg handig als je mensen wil spreken of mensen jou willen spreken, als je snel iemand moet bereiken, je vertraging hebt met de trein als je naar je werk gaat... of een afspraak hebt ofzo... Ik zou wel zonder kunnen maar gezien alle voordelen zou ik het helemaal niet willen.... het is niet nodig en hoeft niet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door MarthaMartha »

Hen schreef:Geen mobiele telefoon?
Dat is toch ondenkbaar in deze tijd?
nee hoor, heel gemakkelijk om er geen te hebben...
ik hoef nooit te denken aan opladen, meenemen, beltegoed, etc......
Hen schreef:Wat doe je als je onderweg ineens pech krijgt
naar een praatpaal lopen (of het dichtsbijzijnde huis zonder hond)
Hen schreef:of je wordt lastig gevallen.


heel hard gillen, slaan, schoppen, etc....
Hen schreef:Dan ben je nooit snel genoeg om iemand te waarschuwen.
lastigvallers wachten echt niet tot je klaar bent met iemand waarschuwen......
Hen schreef:Alhoewel ik vindt t knap hoor. Maar moet er zelf niet aan denken.
heerlijk is het, gewoon niet altijd bereikbaar zijn.........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:
Hen schreef:Geen mobiele telefoon?
Dat is toch ondenkbaar in deze tijd?
nee hoor, heel gemakkelijk om er geen te hebben...
ik hoef nooit te denken aan opladen, meenemen, beltegoed, etc......
Hen schreef:Wat doe je als je onderweg ineens pech krijgt
naar een praatpaal lopen (of het dichtsbijzijnde huis zonder hond)
Hen schreef:of je wordt lastig gevallen.


heel hard gillen, slaan, schoppen, etc....
Hen schreef:Dan ben je nooit snel genoeg om iemand te waarschuwen.
lastigvallers wachten echt niet tot je klaar bent met iemand waarschuwen......
Hen schreef:Alhoewel ik vindt t knap hoor. Maar moet er zelf niet aan denken.
heerlijk is het, gewoon niet altijd bereikbaar zijn.........
Ik ben het ten volle met MM eens.
Ècht alleen te kunnen zijn, zonder mensen die geen rekening met je houden, en je ongevraagd overal tot op de WC lastig vallen.
En dat geldt ook voor de gewone telefoon, storen als je aan het eten bent of bijbel lezen of bidden.

Die apparaten zijn vaak zo onverbiddelijk.

Natuurlijk weet ik dat je apparaten uit kunt schakelen, maar de praktijk leert anders.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Marco »

Mobiele telefoon geeft ook een stukje rust: Het is meer geaccepteerd, een inkomend gesprek weg te drukken (dan doet de voicemail z'n werk) dan bij vaste telefoons. 't Is maar net, hoe je het bekijkt.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door cosmo »

Jongere schreef: Ik hoorde pas een lezing van Prof. Griffioen. Hij vertelde dat zijn zoon er bewust voor heeft gekozen geen mobieltje en geen pc te nemen. Daar heb ik wel respect voor. Wij doen wel heel snel alsof we niet meer zonder bepaalde dingen zouden kunnen. Het is wel een keuze die je een ander leven geeft.
Ik heb niet per definitie respect voor die keuze. Is het slecht om gebruik te maken van moderne technologie? Het is maar net wat je ermee doet. Overigens ben ik genoodzaakt beiden te hebben vanwege mijn werk, niet dat ik dat erg vind overigens. Het kwade zit in de mens, niet in de technologie, maar dat is in dit topic slechts summier besproken.

Zoals wellicht al duidelijk is ben ik niet een persoon die pleit voor het beperkt beschikbaar stellen van technologie, maar ik zie meer in (geestelijke) opvoeding van de gebruikers.
Plaats reactie