Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door freek »

Jongere schreef:
cosmo schreef:Als je alle ontwikkelingen buiten wilt houden, dan moet je je aansluiten bij de Amish. Dan heb je geen last van technologische ontwikkelingen.
Ik hoorde pas een lezing van Prof. Griffioen. Hij vertelde dat zijn zoon er bewust voor heeft gekozen geen mobieltje en geen pc te nemen. Daar heb ik wel respect voor. Wij doen wel heel snel alsof we niet meer zonder bepaalde dingen zouden kunnen. Het is wel een keuze die je een ander leven geeft.
Eerlijk gezegd heb ik daar niet bijzonder veel respect voor. Dat mobieltje kun je inderdaad nog wel missen, maar een PC heb je gewoon nodig tegenwoordig. Natuurlijk kunnen we zonder, maar waarom zou je jezelf van bepaalde gemakken onthouden? Als ik mijn studie bijvoorbeeld zonder PC had moeten doen, had me dat vele malen meer tijd gekost. En had ik echt geen tijd gehad voor de vrijwillige nevenactiviteiten die ik momenteel verricht.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Afgewezen »

Van een gewone telefoon kun je ook slaaf worden. Terwijl je die echt kunt laten rinkelen, als je ff geen zin of tijd hebt.
Helemaal irritant is het, wanneer je op visite bent, de telefoon gaat, en de gastheer of gastvrouw gaat gezellig een half uurtje zitten telefoneren.
Grrrrr! :banghead
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door JaCa »

Ooooow....ik ben zooo enorm geschrokken van mijn rekening van de afgelopen maand :cry :oO :oO :oO :nonnon ::please

bijkomend probleem, een paar keer had mn broertje em verdonkeremaand...ik weet dus niet wat hij allemaal heeft uitgespookt :barbare

My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Wilma van den Berg »

JaCa schreef:Ooooow....ik ben zooo enorm geschrokken van mijn rekening van de afgelopen maand :cry :oO :oO :oO :nonnon ::please

bijkomend probleem, een paar keer had mn broertje em verdonkeremaand...ik weet dus niet wat hij allemaal heeft uitgespookt :barbare
Tsja, alles heeft zo zijn voor-en nadelen :) :slurp
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:
Hen schreef:Geen mobiele telefoon?
Dat is toch ondenkbaar in deze tijd?
nee hoor, heel gemakkelijk om er geen te hebben...
ik hoef nooit te denken aan opladen, meenemen, beltegoed, etc......
Hen schreef:Wat doe je als je onderweg ineens pech krijgt
naar een praatpaal lopen (of het dichtsbijzijnde huis zonder hond)
Hen schreef:of je wordt lastig gevallen.


heel hard gillen, slaan, schoppen, etc....
Hen schreef:Dan ben je nooit snel genoeg om iemand te waarschuwen.
lastigvallers wachten echt niet tot je klaar bent met iemand waarschuwen......
Hen schreef:Alhoewel ik vindt t knap hoor. Maar moet er zelf niet aan denken.
heerlijk is het, gewoon niet altijd bereikbaar zijn.........
Ik ben het ten volle met MM eens.
Ècht alleen te kunnen zijn, zonder mensen die geen rekening met je houden, en je ongevraagd overal tot op de WC lastig vallen.
En dat geldt ook voor de gewone telefoon, storen als je aan het eten bent of bijbel lezen of bidden.

Die apparaten zijn vaak zo onverbiddelijk.

Natuurlijk weet ik dat je apparaten uit kunt schakelen, maar de praktijk leert anders.
Ik heb geen vaste telefoon. En als de telefoon gaat en ik heb er geen tijd voor of ben met belangrijker dingen bezig, dan duw ik het gesprek gewoon weg. Als er visite is hou ik het gewoon heel kort... enzovoorts. De praktijk leert me dat het prima gaat.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door cosmo »

Voor degenen die een mobiel willen met daarop enkel de functie om te bellen, moet eens naar Israël gaan. Daar verkopen ze koshere telefoons, waar enkel mee gebeld kan worden.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:Voor degenen die een mobiel willen met daarop enkel de functie om te bellen, moet eens naar Israël gaan. Daar verkopen ze koshere telefoons, waar enkel mee gebeld kan worden.
Mijn wens daarheen te gaan wordt hierdoor versterkt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:
cosmo schreef:Voor degenen die een mobiel willen met daarop enkel de functie om te bellen, moet eens naar Israël gaan. Daar verkopen ze koshere telefoons, waar enkel mee gebeld kan worden.
Mijn wens daarheen te gaan wordt hierdoor versterkt.
Ook zonder koshere mobieltjes is het een rijke ervaring om daar te zijn, Jan! Echt een aanrader, voor wie het zich kan veroorloven.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:
jvdg schreef:
cosmo schreef:Voor degenen die een mobiel willen met daarop enkel de functie om te bellen, moet eens naar Israël gaan. Daar verkopen ze koshere telefoons, waar enkel mee gebeld kan worden.
Mijn wens daarheen te gaan wordt hierdoor versterkt.
Ook zonder koshere mobieltjes is het een rijke ervaring om daar te zijn, Jan! Echt een aanrader, voor wie het zich kan veroorloven.
Dat geloof ik.
We kunnen het ons tegenwoordig veroorloven.

Zo duur is het immers niet meer?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mobieltje een gesel geworden? Over bezinningsmoeheid...

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:Dat geloof ik.
We kunnen het ons tegenwoordig veroorloven.

Zo duur is het immers niet meer?
Nou, wat let je?
't Is zo verrijkend!
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie