bericht namens martelaren

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

bericht namens martelaren

Bericht door Zita »

Tot mijn - tja, hoe zullen we het noemen? - verbazing lag vanmorgen dit bericht in mijn mailbox:
PKN-'christenen' zweren inmiddels
GEHEEL BEWUST samen met de islam!
Terwijl échte christenen worden gemarteld en vermoord door de islam wereldwijd…..,
door de vervloekte koran, als jachtakte en licence to kill………..
Hoe zullen de PKN-broedermoordenaars ontkomen aan het oordeel?
Verraders en Judassen!
U bent een schoft. Niet waard christen te heten.
Het mailtje was voorzien van gruwelijke foto's. Zijn er meer forummers die verblijd werden met deze digitale post?
Laatst gewijzigd door Zita op 24 mar 2008, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: bericht namens martelaren

Bericht door Daphne »

best kwetstend dit berichtje... :banghead ik ben me van geen kwaad bewust dat ik samen zweer met de islam... :quoi

Gister kwam ik uit de kerk en zag ik moslim mannen met koekjes en lekkernij de kerk tegenover de moskee inlopen... ik dacht, ik hoop toch echt dat deze mannen aangeraakt mogen worden en de ogen geopend mogen worden. Maar of ik nu samen zweer? Volgens mij niet! Ik vond t wel een mooi iets, ´we zijn niet bang van elkaar´ en dus nodigen we de mede gouwenaren uit om samen koffie te drinken in de hoop dat er een opening tot gesprek is en wellicht (*wat ik al schreef) de ogen geopend kunnen worden! (*zoals de emausgangers..)

Kijk... ik ben ook geen refo, maar ben ook nie bang voor jullie hoor :humhihi ::bye met elkaar van gedachte wisselen (*zonder dat je je eigen geloof verloochend als christen zijnde) lijkt me niet verkeerd.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: bericht namens martelaren

Bericht door Zita »

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Zita op 24 mar 2008, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: bericht namens martelaren

Bericht door Zita »

de meneer die het verzond, heeft aan de mailadressen te zien alleen mijn gemeente belaagd. Hij ontving intussen de reactie:
Beste ..., Ik geloof niet dat ik de eer had je te kennen voordat ik deze mail van je ontving en ik moet je zeggen, deze kennismaking is wel bijzonder. Het is toch al weer enige tijd geleden dat ik voor het laatst voor schoft werd uitgemaakt en dat ik als verrader en judas werd aangemerkt, dat is helemaal voor zover ik me herinner nog nooit voorgekomen. Dus erg aangenaam vind ik het niet en ik zit me nu te bekreunen op de vraag hoe christelijk jij doet om anderen dit soort kwalificaties toe te slingeren.
Ik denk te begrijpen dat mij deze woorden te beurt vallen omdat ik behoor bij de PKN en omdat de PKN gesprekken aangaat met islamieten in Nederland (wat overigens nu weer net iets anders is dan samenzweren..).
De veronderstelling in jouw mail is dat ik (of de PKN) daarmee martelingen, wellicht oogluikend, goedkeur, of zelfs het gedachtengoed wat tot deze martelingen en onderdrukking aanleiding geeft goedkeur. Nou, broeder, dat is niet zo.
Dit gedachtengoed van fanatieke moslimgroeperingen is volkomen onbijbels en dus verwerpelijk.
Daarnaast moet de vervolgde gemeente ons op het hart gebonden zijn.
Overigens merk ik op dat islamieten in Nederland over het algemeen deze praktijken er niet op na houden, maar zo zul je misschien zeggen: wat niet is kan nog komen, kijk maar naar sommige uitingen daarvan in de Hofstadgroep etc.
Betekent dit nu dat er om die reden geen gesprek gevoerd mag worden met Islamieten. Ik heb veel begrip voor mensen die het gedachtengoed van fanatieke moslims niet projecteren op alle moslims en ik heb respect voor mensen die vanuit het Christelijk geloof toenadering zoeken om moslims ook kennis te laten maken met het evangelie van Jezus Christus.
Ook zij zijn mensen, die verloren kunnen gaan en om hen nu al, nog voor de grote dag des Heeren, af te schrijven, dat gaat wellicht ook weer wat ver. Misschien dat God op die gesprekken tot zegenrijke vruchten geeft. Een echte uitdaging voor alle Christenen, wellicht ook voor jou. Als ik met je mee zou willen klagen, dan zou ik juist zeggen dat we hier wellicht te weinig aan doen.
Mocht ik teveel en verkeerde veronderstellingen in je mail gelegd hebben, misschien kun je je dan wat nader voorstellen en wat meer achtergronden over je tirade geven, dan komt het gesprek wellicht op een wat hoger nu dan tot nu toe.
Hij antwoordde vriendelijk:
Namens al de gemartelde en afgeslachte christenen door de islam:
Broedermoordenaars wachten een zwaarder oordeel.
Voor hén die de satanische islam omarmen, is de buitenste duisternis weggelegd.
Overigens - voor de duidelijkheid - ben ik het bepaald niet eens met de conclusies die de anti-pkn-meneer trekt. Bovendien erg verdrietig dat hij zich op de dag waarop alle christenen Christus' opstanding herdenken dergelijke haatmailtjes zit te bedenken en rond te sturen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: bericht namens martelaren

Bericht door J.C. Philpot »

Zita schreef:Tot mijn - tja, hoe zullen we het noemen? - verbazing lag vanmorgen dit bericht in mijn mailbox:
PKN-'christenen' zweren inmiddels
GEHEEL BEWUST samen met de islam!
Terwijl échte christenen worden gemarteld en vermoord door de islam wereldwijd…..,
door de vervloekte koran, als jachtakte en licence to kill………..
Hoe zullen de PKN-broedermoordenaars ontkomen aan het oordeel?
Verraders en Judassen!
U bent een schoft. Niet waard christen te heten.
Ik wens de schrijver dat dit mailtje veel ontdekkend licht toe. Als we de beerput van ons eigen hart gaan zien, spreken we niet meer zo over anderen, of zullen we na een tijd zo gesproken te hebben hier van terug komen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: bericht namens martelaren

Bericht door Jongere »

Ongelofelijk dat die man denkt rechter te moeten spelen terwijl dat voor Iemand anders weggelegd is. Zijn opdracht in deze dagen is het Paasevangelie van de daken roepen. :fi
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: bericht namens martelaren

Bericht door Mister »

Manier van schrijven komt me op de één of andere manier helaas heel bekend voor...

De beste anti-pkn-zweert-samen-met-de-islam-meneer: misschien is onderstaand versje een eye-opener? (voor mij nogal eens wél)

't Is goed in 't eigen hart te kijken,
nog even voor het slapen gaan...
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: bericht namens martelaren

Bericht door wim »

Zita schreef:Tot mijn - tja, hoe zullen we het noemen? - verbazing lag vanmorgen dit bericht in mijn mailbox:
PKN-'christenen' zweren inmiddels
GEHEEL BEWUST samen met de islam!
Terwijl échte christenen worden gemarteld en vermoord door de islam wereldwijd…..,
door de vervloekte koran, als jachtakte en licence to kill………..
Hoe zullen de PKN-broedermoordenaars ontkomen aan het oordeel?
Verraders en Judassen!
U bent een schoft. Niet waard christen te heten.
Het mailtje was voorzien van gruwelijke foto's. Zijn er meer forummers die verblijd werden met deze digitale post?
Een familielid van mij (ouderling in een PKN-gemeente) kreeg ook zo'n mailtje.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: bericht namens martelaren

Bericht door caprice »

Daphne schreef:Ik vond t wel een mooi iets, ´we zijn niet bang van elkaar´ en dus nodigen we de mede gouwenaren uit om samen koffie te drinken in de hoop dat er een opening tot gesprek is en wellicht (*wat ik al schreef) de ogen geopend kunnen worden! (*zoals de emausgangers..)
Ho even. Volgens mij is het vergelijken met de emmaüsgangers hier niet aan de orde, want die waren ontdekt aan zichzelf. In hun gemis hadden ze een Zaligmaker nodig nodig gekregen, Die hen op ging zoeken. Ze zagen er immers droevig uit, toen Jezus hen op kwam zoeken. Alles wat er gebeurd was in Jeruzalem was een raadsel, maar de Heere Jezus ging hen eerst onderwijs geven vanuit Zijn profetisch ambt voordat Hij Zicht aan hen bekend maakte, en hun ogen geopend werden. Het waren twee mannen die de Zaligmaker verwachtten. Dat kunnen we van mohammedanen niet zeggen, aangezien zij een grote vijand van genade zijn en geen Zaligmaker nodig hebben.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: bericht namens martelaren

Bericht door Daphne »

aaaaahaahaaahaaaaaaamen! Dank Caprice, maar ik denk dat je me verkeerd begreep! Ik bedoel... dat de ogen geopend mogen worden (God opende de ogen en oren van de emmausgangers). Niets meer, niet minder. Amen ;)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: bericht namens martelaren

Bericht door jvdg »

Is dit dezelfde affaire als onderstaand is vermeld?

Kerklid Vianen doet aangifte voor smaad


DO 27 mrt 2008 | 11.46
Een lid van de hervormde gemeente (PKN) in Vianen heeft woensdag aangifte gedaan van smaad.

De man heeft een haatmail gekregen vol met beledigingen en schokkende foto’s. De onbekende afzender zet zich af tegen de samenwerking van de kerk met moslims. Ook de dominees, de scriba en andere gemeenteleden ontvingen de e-mail. Het is niet duidelijk of het om een eenmansactie gaat en hoe serieus de bedreigingen moeten worden genomen

Bron: Reformatorisch Dagblad
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: bericht namens martelaren

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:Is dit dezelfde affaire als onderstaand is vermeld?

Kerklid Vianen doet aangifte voor smaad


DO 27 mrt 2008 | 11.46
Een lid van de hervormde gemeente (PKN) in Vianen heeft woensdag aangifte gedaan van smaad.

De man heeft een haatmail gekregen vol met beledigingen en schokkende foto’s. De onbekende afzender zet zich af tegen de samenwerking van de kerk met moslims. Ook de dominees, de scriba en andere gemeenteleden ontvingen de e-mail. Het is niet duidelijk of het om een eenmansactie gaat en hoe serieus de bedreigingen moeten worden genomen

Bron: Reformatorisch Dagblad
Nou, het lijkt er wel op. Ik vind het eigenlijk de man goed recht om aangifte te doen. Die mail gaat veel te ver! Maar ja, als het anoniem is..... (trouwens lekker laf, zomaar anoniem zo'n boodschap sturen. Als dit je overtuiging is, zet je je naam er toch onder!)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: bericht namens martelaren

Bericht door Kaw »

Hij heeft vast een raar kapsel.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: bericht namens martelaren

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:Hij heeft vast een raar kapsel.
:modo

:)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: bericht namens martelaren

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kaw schreef:Hij heeft vast een raar kapsel.
Afbeelding
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie