Respect voor begraafplaats ver te zoeken

Lambertus

Respect voor begraafplaats ver te zoeken

Bericht door Lambertus »

Af en toe vraag ik me wel eens af of die ambtenaren wel helemaal goed zijn

In Diemen staan 2 kerken een RK kerk en PKN kerk en daartussen stond vroeger de RK basisschool Die basisschool is weg en dus lag er tussen de 2 kerken een stuk grond vrij

Wat denk je wat de gemeente doet men gaat er een trapveldje en een speeltuin aanleggen!! Aangrenzend aan de RK begraafplaats!! Dus als er een begravenis is is de kans groot dat je geconfronteerd wordt met joelende en spelende kinderen!!

Moraal van het verhaal ....zo zie je maar dat er met Christenen weinig tot geen rekening gehouden wordt Ik heb een brief naar de gemente gestuurd maar geen antwoord gekregen

Wat ik me afvraag ...zijn er geen wetten die dergelijke dingen verbieden ? Ik vind het te gek voor woorden

Wordt leuk opde Zondag in de zomer tijdens de mis ...gillende kinderen

zie
http://www.diemen.nl/webimages/nieuws/t ... kleur2.jpg

boven de RK kerk en daarbij de begraafplaats en links de PKN kerk
:stu
limosa

Bericht door limosa »

Bart,

Je zou eens moeten kijken wat er in het bestemminsgplan staat, dan weet je of je (juridisch gezien) ergens op kan baseren. Er zijn geen duidelijke landelijke regels hiervoor, althans voor afstand tot begraafplaats. Voor afstand tot kerk weet ik het niet. Wel kun je van de gemeente verwachten dat zij de rust en privacy op een begraafplaats niet in gevaar brengt. Vroeger was een muur daarom verplicht, dat is niet meer zo in de nieuwe Wet op de Lijkbezorging. Ik zie op de tekening wel een groenstrook langs de speelplaats, of er al een muur is weet ik niet.

Ik zou bezien of de twee kerken samen een bezwaar kunnen indienen. Ze hebben beide last van de speelplaats op zondag. Tenzij alle kinderen dan in de kerk zitten maar dat zal niet.

Voor de begraafplaats zou ik als je bezwaar wil maken als argumenten noemen de rust en privacy op de begraafplaats. Denk aan wettelijke termijnen bij bezwaar maken in een periode van ter visie leggen van een plan. Als je brief te laat binnenkomt wordt die niet behandeld.
Adorote

Bericht door Adorote »

In dit land zijn ze van alles los - ----dus tja.......
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Eerst stond er een school? Dan lijkt me dat men al jaren 'last' had van spelende en joelende kinderen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Refo

Op zondag is de school dicht en een speel kwartier is nog niet een hele dag Bovendien was het een RK school die verbonden was met de st Petrus Banden dus er werd wel rekening mee gehouden

En voetballen mochten we daar niet

Maar je hebt inderdaad wel een punt !
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Limosa

sinds de Dominee vertrokken is uit de Bethlehem kerk is de samenwerking tussen deze 2 kerken er niet echt op vooruit gegaan

Wel jammer dat die Dominee weg is ik mocht hem graag horen......jaja ik als RK kende hem redelijk ! :)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Limosa

sinds de Dominee vertrokken is uit de Bethlehem kerk is de samenwerking tussen deze 2 kerken er niet echt op vooruit gegaan

Wel jammer dat die Dominee weg is ik mocht hem graag horen......jaja ik als RK kende hem redelijk ! :)
tja, daar heb ik geen inzicht in. is het niet zo dat een gezamenlijk probleem een band schept? en zo niet, dan ieder voor zich toch . . .
Lambertus

Bericht door Lambertus »

weet je ...ze zijn al begonnen en voor de meest stomme dingen wordt er uitgebreid in het plaatselijke suffertje geschreven maar nu dus ff niet

valt me nog mee dat er geen autosloopbedrijf naast de kerk geplaats wordt :!
limosa

Bericht door limosa »

als ze al begonnen zijn zonder inspraak-mogelijkheid zou ik zeker naar de gemeente stappen
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ja ...met hele kleine lettertjes staat er ergens geschreven was er een besloten vergaderingetje

het meest verbazende vind ik dat het kerkbestuur ook van niets wist

het terein was voormalig katholiek grondbezit maar is symbolisch voor 1 gulden verkocht !! Dat hadden we niet moeten doen dus !!!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Respect voor begraafplaats ver te zoeken

Bericht door Mara »

Wat een akelig bericht lees ik op Telegraaf.nl:
Een weduwnaar uit Alkmaar spant een kort geding aan tegen de gemeente om te voorkomen dat er vanaf vrijdagavond wordt gedanst op het graf van zijn overleden vrouw.

,Ondergedompeld in hun eigen aureool van emoties gaan zes dansers een zinloze strijd aan met de dood", zo wordt de dansshow ronkend aangekondigd. ,,Met de begraafplaats als decor leidt Q61 Cemetery langzaam tot een lange zachte schreeuw, in een oneindig desolate maar hoopvolle voorstelling."

De weduwnaar gruwt van de gedachte en m.i. terecht.
Zou het zin hebben voor deze man of kan hij dit beter laten gaan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: respect voor begraafplaats ver te zoeken

Bericht door Mannetje »

Zelfs als de slagingskans klein is, zou ik het als man zijnde toch proberen. Jouw geliefde ligt daar begraven, dan is dat toch niet de plaats voor één of andere bizarre kunstuiting. Daarvoor kunnen ze ook wel een kunstkerkhof maken.
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: respect voor begraafplaats ver te zoeken

Bericht door Orchidee »

:oO Bizar!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: respect voor begraafplaats ver te zoeken

Bericht door Ad Anker »

Lees dan ook geen telegraaf. Wat heeft het voor zin deze onzin te delen hier. En jaja, ik kan er voor kiezen dit niet te lezen.
Plaats reactie