Onderzoek: "seks voor het huwelijk nauwelijks probleem&

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Onderzoek: "seks voor het huwelijk nauwelijks probleem&

Bericht door refo »

vlinder schreef:.... We hebben ons geld hard genoeg nodig om het lang op te kunnen potten.
....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Onderzoek: "seks voor het huwelijk nauwelijks probleem&

Bericht door Tiberius »

On topic maar weer, aub.

Verdere financiele correspondentie kan via PB.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Onderzoek: "seks voor het huwelijk nauwelijks probleem&

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:On topic maar weer, aub.

Verdere financiele correspondentie kan via PB.

:tas
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Re:

Bericht door Gijs83 »

vlinder schreef:
Mister schreef:Exact, maar huren lijkt in onze vriendenkring toch als iets 'minders' beschouwd. Kopen lijkt te horen, tja, dan moet er ook veel gespaard worden voor een inrichting die dan niet van Ikea mag zijn... :jongle
Hoe herkenbaar! Toen wij een flatje kregen toegewezen deden mijn ouders er ook wat neerbuigend over. Vanmiddag vroeg mijn oma nog: en kijken jullie al uit naar een ander huis, ze keek heel verbaasd toen ik zei: nee hoor!
Ook collega's van mij hebben het over prijzen van hun inboedel waarvan je ogen zo groot worden als schoteltjes....Als ik dan het salaris bekijk en reken wat tienden zijn, twijfel ik of alles wordt opgegeven en als 10-den wordt afgestaan.

Laat ons lekker in onze flat sparen, anderen hebben wel prachtige meubels, maar over 10 jaar zien ze er hetzelfde uit!
Een flatje, ja dat heeft bij ons ook het imago van: daar ga toch niet wonen, maar in het 'westen' schijnt dat heel normaal te zijn vanwege de hoge huur en/of grondprijzen maar afijn dit is: :offtopic
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Onderzoek: "seks voor het huwelijk nauwelijks probleem&

Bericht door jvdg »

Hoe krijgen we het voor elkaar om van de inhoud van de topictitel te verzanden in huisvestingsvraagstukken.

Gaarne weer on-topic.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Onderzoek: "seks voor het huwelijk nauwelijks probleem&

Bericht door refo »

Zo vreemd is dat niet. Geen huis, geen huwelijk. Geen huwelijk, dus lang verkering. Lang verkering maakt het topic probleem groter. Dus dure huizen zorgen op den duur dat ook onze gezindte op dat punt rekkelijker wordt. Of was ze dat al?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Re:

Bericht door memento »

Gijs83 schreef:
vlinder schreef:
Mister schreef:Exact, maar huren lijkt in onze vriendenkring toch als iets 'minders' beschouwd. Kopen lijkt te horen, tja, dan moet er ook veel gespaard worden voor een inrichting die dan niet van Ikea mag zijn... :jongle
Hoe herkenbaar! Toen wij een flatje kregen toegewezen deden mijn ouders er ook wat neerbuigend over. Vanmiddag vroeg mijn oma nog: en kijken jullie al uit naar een ander huis, ze keek heel verbaasd toen ik zei: nee hoor!
Ook collega's van mij hebben het over prijzen van hun inboedel waarvan je ogen zo groot worden als schoteltjes....Als ik dan het salaris bekijk en reken wat tienden zijn, twijfel ik of alles wordt opgegeven en als 10-den wordt afgestaan.

Laat ons lekker in onze flat sparen, anderen hebben wel prachtige meubels, maar over 10 jaar zien ze er hetzelfde uit!
Een flatje, ja dat heeft bij ons ook het imago van: daar ga toch niet wonen, maar in het 'westen' schijnt dat heel normaal te zijn vanwege de hoge huur en/of grondprijzen maar afijn dit is: :offtopic
Ook buiten het 'westen' zijn huizen onbetaalbaar, voor starters die op een verantwoorde manier een hypotheek willen nemen. De regering heeft het maximale verantwoorde bedrag voor een hypotheek gesteld op 4,5 x het jaar salaris.

Voor een huis van 2 ton (en dat is voor veel huizen erg aan de lage kant) heb je dus een jaar-inkomen van 45.000 euro nodig, oftewel, een maandinkomen van 3.700 EUR. Ik ken weinig starters die zo rijk bedeeld zijn, zeker als je het inkomen van de vrouw niet meerekent, omdat je de mogelijkheid voor kinderen openhoudt.

Maargoed, in onze kringen steunen we dat imago van "daar ga je toch niet wonen" maar al te graag, zodat vele jongeren onnodig lang wachten met trouwen, en als ze trouwen zich onbewust in grote schulden steken. Ik ken helaas genoeg voorbeelden van jong-getrouwden die elke maand met moeite rondkomen (lees: tekort komen), gewoon omdat ze persé een huis met dure meubels wilde kopen. Een christen is geroepen om verantwoord met zn geld om te gaan, en van je kinderen/omgeving te verwachten dat ze een onverantwoord hoge hypotheek nemen, om anders stiekum of zelfs openlijk op hen neer te kijken, is m.i. een christen onwaardig.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Re:

Bericht door wim »

memento schreef:Voor een huis van 2 ton (en dat is voor veel huizen erg aan de lage kant) heb je dus een jaar-inkomen van 45.000 euro nodig, oftewel, een maandinkomen van 3.700 EUR. Ik ken weinig starters die zo rijk bedeeld zijn, zeker als je het inkomen van de vrouw niet meerekent, omdat je de mogelijkheid voor kinderen openhoudt.
Ook in het westen zijn er genoeg beginnershuizen voor (ruim) onder de 1,5 ton te krijgen. Met een bruto maandinkomen van rond de 2500 euro (vakantiegeld meegerekend) kun je dan al een huis kopen. :offtopic
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Re:

Bericht door memento »

wim schreef:
memento schreef:Voor een huis van 2 ton (en dat is voor veel huizen erg aan de lage kant) heb je dus een jaar-inkomen van 45.000 euro nodig, oftewel, een maandinkomen van 3.700 EUR. Ik ken weinig starters die zo rijk bedeeld zijn, zeker als je het inkomen van de vrouw niet meerekent, omdat je de mogelijkheid voor kinderen openhoudt.
Ook in het westen zijn er genoeg beginnershuizen voor (ruim) onder de 1,5 ton te krijgen. Met een bruto maandinkomen van rond de 2500 euro (vakantiegeld meegerekend) kun je dan al een huis kopen.
2500 EUR/maand op 1 salaris redden veel starters ook nog steeds niet. En helaas wordt in gebieden waar flatjes minderwaardig zijn, ook neergekeken op zulke goedkope kleine huisjes...

En ik acht het niet off-topic, simpelweg omdat erg lange verkeringen m.i. één van de hoofdproblemen is, die aanleiding geven to sex voor t huwelijk.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Re:

Bericht door Tiberius »

wim schreef:
memento schreef:Voor een huis van 2 ton (en dat is voor veel huizen erg aan de lage kant) heb je dus een jaar-inkomen van 45.000 euro nodig, oftewel, een maandinkomen van 3.700 EUR. Ik ken weinig starters die zo rijk bedeeld zijn, zeker als je het inkomen van de vrouw niet meerekent, omdat je de mogelijkheid voor kinderen openhoudt.
Ook in het westen zijn er genoeg beginnershuizen voor (ruim) onder de 1,5 ton te krijgen. Met een bruto maandinkomen van rond de 2500 euro (vakantiegeld meegerekend) kun je dan al een huis kopen. :offtopic
Een huis onder de 1,5 ton gaat in de randstad nauwelijks lukken hoor.
Of je moet er eerst drie jaar dag en nacht aan de slag vanwege het achterstallige onderhoud.
En het is precies wat Memento zegt: die huisjes worden ook als minderwaardig beschouwd.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Re:

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:
wim schreef:
memento schreef:Voor een huis van 2 ton (en dat is voor veel huizen erg aan de lage kant) heb je dus een jaar-inkomen van 45.000 euro nodig, oftewel, een maandinkomen van 3.700 EUR. Ik ken weinig starters die zo rijk bedeeld zijn, zeker als je het inkomen van de vrouw niet meerekent, omdat je de mogelijkheid voor kinderen openhoudt.
Ook in het westen zijn er genoeg beginnershuizen voor (ruim) onder de 1,5 ton te krijgen. Met een bruto maandinkomen van rond de 2500 euro (vakantiegeld meegerekend) kun je dan al een huis kopen. :offtopic
Een huis onder de 1,5 ton gaat in de randstad nauwelijks lukken hoor.
Of je moet er eerst drie jaar dag en nacht aan de slag vanwege het achterstallige onderhoud.
En het is precies wat Memento zegt: die huisjes worden ook als minderwaardig beschouwd.
wat zal het druk worden op t platteland met jonge stellen :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Re:

Bericht door memento »

henriët schreef: wat zal het druk worden op t platteland met jonge stellen :haha
Platteland is vaak ook duur. Als ik kijk in bijvoorbeeld omgeving Barneveld; dan zijn de huizen daar minstends 1/3e duurder dan de Randstad (Barendrecht, Ambacht, Ridderkerk).
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Re:

Bericht door henriët »

memento schreef:
henriët schreef: wat zal het druk worden op t platteland met jonge stellen :haha
Platteland is vaak ook duur. Als ik kijk in bijvoorbeeld omgeving Barneveld; dan zijn de huizen daar minstends 1/3e duurder dan de Randstad (Barendrecht, Ambacht, Ridderkerk).
dan kijk je naar de verkeerde plaatsen.... waarom de blik zo op de veluwe gericht...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Re:

Bericht door jan03 »

henriët schreef:
memento schreef:
henriët schreef: wat zal het druk worden op t platteland met jonge stellen :haha
Platteland is vaak ook duur. Als ik kijk in bijvoorbeeld omgeving Barneveld; dan zijn de huizen daar minstends 1/3e duurder dan de Randstad (Barendrecht, Ambacht, Ridderkerk).
dan kijk je naar de verkeerde plaatsen.... waarom de blik zo op de veluwe gericht...
:haha :haha

Laat maar zo, henriët. Des te rustiger blijft het bij ons!
Hen
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2008, 10:21

Re: Re:

Bericht door Hen »

Sorry hoor maar waar gaat dit over............

Wat een geleuter over huizenprijzen.
Dat heeft toch niets met sex voor het huwelijk te maken?
Plaats reactie