Bekering op het sterfbed

Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Bekering op het sterfbed

Bericht door Ariene »

Wanneer we op ons sterfbed pas de strijd zo sterk ervaren is er dan niet veel
genadetijd verloren gegaan?

in mijn omgeving is pas een jonge vrouw gestorven.
Tijdens haar ziekte en sterven heeft ze mogen getuigen.
Ze sprak alleen maar goed van God. Door al haar pijn en zorgen heen moest Hij groot gemaakt worden.

Wat was de reden dat zij zo kon spreken op haar sterfbed? Zij had de Heere al voor haar ziekte leren zoeken en vinden.
daarom wil ik er zo op aandringen geen sterfbedden te "verheerlijken" (niet zo zwart wit bedoelt) maar luisteren naar de tekst uit Prediker 12
En gedenk aan uw Schepper in de dagen uwer jongelingschap, eer dat de kwade dagen komen, en de jaren naderen, van dewelke gij zeggen zult: Ik heb geen lust in dezelve.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Bekering op het sterfbed

Bericht door Wilma van den Berg »

Ariene schreef:Wanneer we op ons sterfbed pas de strijd zo sterk ervaren is er dan niet veel
genadetijd verloren gegaan?

in mijn omgeving is pas een jonge vrouw gestorven.
Tijdens haar ziekte en sterven heeft ze mogen getuigen.
Ze sprak alleen maar goed van God. Door al haar pijn en zorgen heen moest Hij groot gemaakt worden.

Wat was de reden dat zij zo kon spreken op haar sterfbed? Zij had de Heere al voor haar ziekte leren zoeken en vinden.
daarom wil ik er zo op aandringen geen sterfbedden te "verheerlijken" (niet zo zwart wit bedoelt) maar luisteren naar de tekst uit Prediker 12
En gedenk aan uw Schepper in de dagen uwer jongelingschap, eer dat de kwade dagen komen, en de jaren naderen, van dewelke gij zeggen zult: Ik heb geen lust in dezelve.

Ik mis nu de uitroeptekens....wat zou ik ze er graag achter, onder, naast (etc) willen zetten om dit met klem te benadrukken.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
chapman
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 mar 2008, 20:24

Re: Bekering op het sterfbed

Bericht door chapman »

Een mens zal eerst aan zichzelf moeten sterven, eer het sterven wordt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Bekering op het sterfbed

Bericht door Marnix »

Dat is bekend.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Bekering op het sterfbed

Bericht door freek »

chapman schreef:Een mens zal eerst aan zichzelf moeten sterven, eer het sterven wordt.
Welkom.
Gebruikersavatar
mentos
Berichten: 461
Lid geworden op: 24 okt 2007, 11:16

Re: Bekering op het sterfbed

Bericht door mentos »

freek schreef:
chapman schreef:Een mens zal eerst aan zichzelf moeten sterven, eer het sterven wordt.
Welkom.
:)
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
Plaats reactie