Televisie bezit

Ja ik bezit televisie

Peiling eindigde op 27 okt 2007, 18:35

ja
27
39%
nee
43
61%
 
Totaal aantal stemmen: 70

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Televisie bezit

Bericht door MarthaMartha »

Ariene schreef: P.S. Martha, dat lezen was niet voor jou bedoelt hoor, maar voor je voorganger
oké, ja wat die schreef snapte ik ook niet.
Jouw verhaal is duidelijk. Sta ik achter!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Televisie bezit

Bericht door Rens »

Ik héb sinds kort (weer) een tv, na jaren zonder te hebben gedaan, maar hij staat maar zelden aan........er is bijna niks te beleven.....hooguit kijk ik, zoals vroeger, nog wel naar de kennisquiz "Twee voor 12", en dan tracht ik m'n algemene kennis te meten met de kandidaten, net zoals bij "Per seconde wijzer"........"Met het mes op tafel" is niet veel aan, veel te makkelijk.....

ik mis doorgaans zelfs het journaal, want dan ben ik met de krant in de weer, of één van de tijdschriften (GezinsGids/Terdege/GK/Om Sions Wil/Oude Paden/OudVaders/KN), zo tussendoor "wip" ik even naar de slaapkamer waar m'n PC-gebeuren staat om wat te forummen, om vervolgens weer wat op te pakken............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Televisie bezit

Bericht door Ariene »

Ik heb even dit topic naar boven gehaald voor het volgende;

Het huis Anubis is momenteel dé hit in nederland.

Ik heb van de serie één keer een stukje gezien en is bij ons direct naar de zwarte lijst gegaan.
Het staat bol van occulte zaken en de sfeer is gewoonweg niet positief.
Huis van Anubis = Huis des doods

Nu hoor ik om mij heen veel kinderen (uit de ref. wereld) die dit gewoon kijken.
Ook worden de kaartjes die gratis bij de BP verstrekt worden gewoon mee naar school genomen.

Nu lees ik net dat de film Anubis en het pad der zeven zonden een prijs heeft gewonnen omdat er al 100.000 kijkers geweest zijn.

Ik maak me zorgen over alle jeugd die dit kijkt en hierdoor beinvloed wordt, maar vooral ook over onze jeugd die dit blijkbaar ook meekrijgt.

Is dit van ouders nu onkunde of is het laksheid?
Hoe kunnen we hier ook binnen onze kringen mee omgaan?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Televisie bezit

Bericht door albion »

Ariene schreef:Ik heb even dit topic naar boven gehaald voor het volgende;

Het huis Anubis is momenteel dé hit in nederland.

Ik heb van de serie één keer een stukje gezien en is bij ons direct naar de zwarte lijst gegaan.
Het staat bol van occulte zaken en de sfeer is gewoonweg niet positief.
Huis van Anubis = Huis des doods

Nu hoor ik om mij heen veel kinderen (uit de ref. wereld) die dit gewoon kijken.
Ook worden de kaartjes die gratis bij de BP verstrekt worden gewoon mee naar school genomen.

Nu lees ik net dat de film Anubis en het pad der zeven zonden een prijs heeft gewonnen omdat er al 100.000 kijkers geweest zijn.

Ik maak me zorgen over alle jeugd die dit kijkt en hierdoor beinvloed wordt, maar vooral ook over onze jeugd die dit blijkbaar ook meekrijgt.

Is dit van ouders nu onkunde of is het laksheid?
Hoe kunnen we hier ook binnen onze kringen mee omgaan?

Het is erg verontrustend. Ze zijn niet geïnteresseerd in een normale DVD. Ik laat nu bewust alleen documentaires zien (voor SO's). De DVD's die ik heb zijn allemaal te zien (geweest) in het Omniversum, dus ze zijn echt mooi. Maar te weinig actie. Sommige stukken vinden ze wel mooi.

En de jeugd is gehaaid. De ouders weten (denk ik) de helft niet van wat er afspeelt (en ik spreek echt uit ervaring!).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Re: Televisie bezit

Bericht door Rochus »

Bijbel en Onderwijs schreef:Het huis van Anubis
2008-09-10
Het huis van Anubis

‘Het Huis van Anubis’ vertelt de belevenissen van acht jongeren die op een oud internaat onder leiding van conciërge Victor, samenwonen. Centraal staat het huis waarin de jongeren wonen: een huis met een geheime geschiedenis. Er gebeuren vreemde dingen. De jongeren proberen achter de geheimen van het huis te komen. Zo vinden ze de graal (= een beker waaraan krachten worden toegeschreven), die vloek brengt. Als de graal wordt geopend, lijkt het erop dat de vloek begint te werken. Ook schijnen er geesten op de zolder te dwalen. De jongeren hebben eens geesten opgeroepen, die Trudie (huisvrouw in de serie) d.m.v van verschillende rituelen probeerde uit te drijven. In de serie wil zij gaan deelnemen aan een cursus paranormale begaafdheid. Verschillende jongeren worden geconfronteerd met onverklaarbare zaken: stemmen horen, schimmen zien, nachtmerries beleven. In één van de afleveringen wordt een waarzegger uitgenodigd om de toekomst te voorspellen. Rituelen worden uitgevoerd en spreuken uitgesproken, dit alles om de duistere geheimen rond ‘Het huis van Anubis’ te onthullen en te voorkomen dat de vloek gaat werken, zodat nog meer slachtoffers gemaakt worden. Deze serie is elke werkdag om 18.50 uur te zien op Nickelodeon.

Elke week volgen zo’n 400.000 jeugdigen de serie. Daarmee is ‘Het Huis Anubis’ van Studio 100 een van de best bekeken jeugdseries van de Nederlandse televisie. De mysterieuze jeugdserie kwam in oktober 2007 jaar als winnaar van de Gouden Stuiver uit de bus. Eerder won zij in de Kids Choice Awards 2007 twee awards: één voor beste tv-ster en één voor beste tv-serie. Ook werd de serie genomineerd voor de Gouden Roos en sleepte ‘Het Huis Anubis’ de Cinekid Kinderkast Prijs in de wacht. Het bordspel ‘Het Huis Anubis’, waarvan al meer dan 80.000 exemplaren zijn verkocht, is uitgeroepen tot Speelgoed van het jaar 2007. Verder zijn er van de drie boeken die tot op heden uitgebracht zijn, al meer dan 200.000 exemplaren verkocht en heeft de game van ‘Het Huis Anubis’ meer dan 150.000 unieke gamers. De game loopt qua verhaal parallel aan de serie op tv. Elke week komt er weer een level bij en kunnen de kinderen verder spelen om uiteindelijk in week 12 het spel uit te spelen en kans te maken op een grote hoofdprijs.

De bioscoopfilm zat al langer in de planning, maar komt er nu definitief. De titel is: “Het huis van Anubis en het Pad der 7 Zonden.” De bewoners van ‘Het Huis Anubis’ gaan op schoolreisje. Hun tripje wordt echter bruut verstoord door iets onverklaarbaars. Ze komen in een spookdorp terecht waar ze op een oude legende stuiten. Wat betekent de toegangspoort tot het pad der zeven zonden en kan iedereen zijn zonde overwinnen en doorgaan tot het bittere eind? De film zal vanaf 8 oktober te zien zijn.

De serie was oorspronkelijk bedoeld voor kinderen vanaf 6 jaar. Tijdens de opnamen liep het echter “uit de hand”. De serie werd voor sommigen té spannend. Zij is nu eigenlijk bedoeld voor kinderen/jongeren van 10 à 14 jaar. Maar ondertussen zijn de kinderen van 6 t/m 9 jaar net zo goed vaste kijkers van de serie geworden, doordat ze oorspronkelijk immers wel bedoeld is voor kinderen vanaf 6 jaar.

De personages hebben allemaal een ander karakter, zodat de kinderen zich gemakkelijk kunnen herkennen in één van de 8 voorgestelde figuren. Daar komt bij dat het mensen van vlees en bloed zijn (en geen tekenfilmfiguren), wat het identificeren vergemakkelijkt. Volgens de makers heeft dit voor kijkers extra aantrekkingskracht. Maar wat gebeurt er als kinderen zich identificeren met personen die zich bezig houden met het bovennatuurlijke, spreuken uitspreken,geesten oproepen, rituelen uitvoeren en onverklaarbare en mysterieuze dingen meemaken?

Op de fansite kun je interviews lezen met personen van de serie. Op de vraag of zij zelf wel eens iets mysterieus hebben meegemaakt, vertelt Vrenelie van Helbergen (Patricia in de serie) hoe ze vorig jaar voor de grap met vriendinnen tijdens een schoolreisje naar een waarzegster ging. Op de vraag van de waarzegster of ze ergens pijn had, antwoordde ze, dat ze hoofdpijn had. De waarzegster gaf aan, dat ze haar er vanaf kon helpen. Zodra Vrenelie met haar vriendinnen buiten stond, was de hoofdpijn verdwenen. Zelf zei ze: “Het was een rare en grappige situatie, ik snapte er niets van, maar ik was er wel superblij mee.” Vincent Banic (Mick in de serie) heeft eens met vrienden geesten d.m.v. glaasje draaien opgeroepen. De arm van één van zijn vrienden begon toen te trillen en het zweet droop er van af. Ze lieten het glas van schrik los en op het papier dat op de grond lag, was iets geschreven. Dit zijn nog maar enkele voorbeelden, waaruit blijkt dat de personen zich ook in het echte leven niet kritisch tegenover deze zaken opstellen. Waarom zouden kinderen dat dan wel doen?

Het is een serie die ongekend populair is bij kinderen, jongeren en volwassenen. Kinderen worden door de serie, the game, artikelen rondom ‘Het huis van Anubis’ en diverse sites gestimuleerd om zich te verdiepen in duistere zaken. Zo worden er ook verschillende boeken op de fansite aangeprezen. Boeken die kinderen aanmoedigen om zich te verdiepen in onverklaarbare zaken en bovennatuurlijke verschijningen. Een voorbeeld is het boek “Is daar iets” van John Touwnsend. Een boek dat verschillende verklaringen geeft over paranomale gebeurtenissen en de lezer oproept om de wereld te verkennen buiten de wetenschap om. En dat is precies het gevaar van deze hele hype: kinderen en jongeren nieuwsgierig maken naar bovennatuurlijke en onverklaarbare zaken en hen vertrouwd maken met occulte praktijken. Eén van de eigenaars van de serie geeft aan, dat ze een serie wilden maken die aardig, eigentijds, positief, onschuldig en tijdloos zou zijn, zonder seks, drugs en schelden. Veel ouders laten zich mede hierdoor ook positief uit over deze serie. Helaas beseffen zij niet, dat deze hype vol bovennatuurlijke en paranormale zaken wel eens veel ernstigere gevolgen kan hebben voor het kind dan zij beseffen en dat het dus helemaal niet zo positief en onschuldig is, als het zich voordoet.
http://www.bijbelenonderwijs.nl
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Televisie bezit

Bericht door helma »

en wat is die highschool musical voor iets?
ook volop in de belangstelling op t ogenblik...


hier hebben ze anubis stiekum gekeken via internet; op een of andere manier trekt het ze wel aan
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Televisie bezit

Bericht door Ariene »

helma schreef:en wat is die highschool musical voor iets?
ook volop in de belangstelling op t ogenblik...


hier hebben ze anubis stiekum gekeken via internet; op een of andere manier trekt het ze wel aan
Ik weet niet wat je met die highschool musical bedoeld?

Dat Anubis trekt is w.s. net het probleem.
Het mystieke trekt toch, je moet dus goed kunnen onderbouwen waarom je niet wil dat je kinderen dit kijken.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie