Kerk en fiscus

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Kerk en fiscus

Bericht door memento »

Ach, refo, je kan het mooi brengen. Maar ik denk dat je er noch een belastingcontroleur, noch de Heere God mee overtuigen kan...

Belastingen omlaag, daar ben ik helemaal voor. Maar dat is iets wat politiek opgelost moet worden (overheid efficiënter, overheid minder nutteloos uitgeven, harder aanpakken belastingontduikers, afschaffen PGB, etc), niet door op eigen houtje tegen Gods Woord in de belasting te ontduiken. Hoe je t ook wendt of keert: dat is gewoon zonde.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kerk en fiscus

Bericht door Luther »

memento schreef:Ach, refo, je kan het mooi brengen. Maar ik denk dat je er noch een belastingcontroleur, noch de Heere God mee overtuigen kan...

Belastingen omlaag, daar ben ik helemaal voor. Maar dat is iets wat politiek opgelost moet worden (overheid efficiënter, overheid minder nutteloos uitgeven, harder aanpakken belastingontduikers, afschaffen PGB, etc), niet door op eigen houtje tegen Gods Woord in de belasting te ontduiken. Hoe je t ook wendt of keert: dat is gewoon zonde.
Eens!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Kerk en fiscus

Bericht door coupe soleil »

Luther schreef: Daarbij komt dat we hier op aarde moeten wonen als niets bezittende... In die zin zou je naar een zo hoog mogelijke belastingdruk moeten verlangen.
Jaja, slaap lekker verder :slurp .
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Kerk en fiscus

Bericht door coupe soleil »

@ refo: ik vind je verhaal wel goed bedacht en zelfs grappig. Maar het komt er in feite gewoon op neer dat je in ene te duur huis woont als je geen geld voor onderhoud kan overhouden.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerk en fiscus

Bericht door Orchidee »

coupe soleil schreef:@ refo: ik vind je verhaal wel goed bedacht en zelfs grappig. Maar het komt er in feite gewoon op neer dat je in ene te duur huis woont als je geen geld voor onderhoud kan overhouden.
Die zijn er procents gewijs meer dan je lief is :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie