(staats)loterij

Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: (staats)loterij

Bericht door Wet en Evangelie »

DDD schreef:Ik lees net dat dit muisje nog een droevig staartje heeft. Heel merkwaardig. Het vervelende is dat een rechter hier moeilijk wat aan kan doen omdat een beroep op geloofsovertuiging toch zwaar weegt. Ook al is het flauwekul, zoals in dit geval.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2577223 ... klas-staan
Kun je dit "droevig staartje" uitleggen, ik snap het niet. En wat is er "flauwekul"?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: (staats)loterij

Bericht door windorgel »

Deze docent schetst een zeer eenzijdig beeld. Wat verzwegen wordt is dat de docenten van de leerlingen die een theatervoorstelling hebben gegeven in het kader van een schoolopdracht daar ook op aangesproken zijn. Overigens was die voorstelling nog van geheel andere orde dan de plannen van docent in kwestie.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: (staats)loterij

Bericht door DDD »

Het zou flauwekul zijn dat een docent zoiets om godsdienstige redenen niet mag, terwijl leerlingen dat wel mogen in het kader van hun opleiding.

Maar goed. Als de docenten van de desbetreffende leerlingen daar -om wat voor reden dan ook- ook op zijn aangesproken, dan is het inderdaad een ander verhaal. Ik blijf het raar vinden, maar daarmee wordt het wel beter te verkopen, in ieder geval.

Voor het overige is de voorstelling nog niet te zien, dus heb ik daar ook geen mening over.

Het droevig staartje is het ontslag, dat mij erg betreurenswaardig lijkt. Ik lees de columns van Arjan van Essen op Komenskypost en die vind ik altijd de moeite waard.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: (staats)loterij

Bericht door Herman »

Inmiddels heeft een geschillencommissie een uitspraak gedaan.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/on ... -1.1518696

Lijkt me een helder verhaal binnen de kaders van het gereformeerde onderwijs.

Je dient hier toch begrip voor te hebben @DDD?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: (staats)loterij

Bericht door refo »

Het is wel merkwaardig, deze casus. Als mijn kinderen ergens zijn getriggerd richting films. dan wel op de Driestar. (En ook door de RD-site.)
En dan heb ik het ook niet over de inhoud, maar over de vorm.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: (staats)loterij

Bericht door Herman »

Dat is het tragikomische in deze situatie. Praktijk en principe sluiten niet meer aan.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: (staats)loterij

Bericht door DDD »

Herman schreef:Inmiddels heeft een geschillencommissie een uitspraak gedaan.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/on ... -1.1518696

Lijkt me een helder verhaal binnen de kaders van het gereformeerde onderwijs.

Je dient hier toch begrip voor te hebben @DDD?
O vanuit de Grondwet heb ik hier alle begrip voor. Maar ik blijf het principieel een onjuist besluit vinden. Het zal de school vermoedelijk een heel aantal leerlingen gaan kosten. Maar goed. Dat staat het bestuur vrij.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: (staats)loterij

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Herman schreef:Inmiddels heeft een geschillencommissie een uitspraak gedaan.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/on ... -1.1518696

Lijkt me een helder verhaal binnen de kaders van het gereformeerde onderwijs.

Je dient hier toch begrip voor te hebben @DDD?
O vanuit de Grondwet heb ik hier alle begrip voor. Maar ik blijf het principieel een onjuist besluit vinden. Het zal de school vermoedelijk een heel aantal leerlingen gaan kosten. Maar goed. Dat staat het bestuur vrij.
Ik mis wsl informatie, maar wat waren nu exact de plannen voor deze uitvoering?
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: (staats)loterij

Bericht door Goudleus »

Een geschillencommissie van de VGS. Is dat niet als de slager die zijn eigen vlees keurt?
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: (staats)loterij

Bericht door DDD »

Ja. En ik mag hopen dat iedere slager dat zorgvuldig doet.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: (staats)loterij

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/opinie/column-christe ... -1.1522241

Weer een nieuwe duit in het zakje. Ik ben het hier wel grotendeels mee eens. Al ben ik zeker niet tegen het kijken van films, integendeel. Maar hij beschrijft denk ik goed waarom veel integere christenen zich erg ongemakkelijk voelen als dit soort besluiten in het nieuws komt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: (staats)loterij

Bericht door Jantje »

DDD schreef:https://www.rd.nl/opinie/column-christe ... -1.1522241

Weer een nieuwe duit in het zakje. Ik ben het hier wel grotendeels mee eens. Al ben ik zeker niet tegen het kijken van films, integendeel. Maar hij beschrijft denk ik goed waarom veel integere christenen zich erg ongemakkelijk voelen als dit soort besluiten in het nieuws komt.
Hoe kun je het met dit stukje eens zijn, maar toch vóór het kijken van (welke?) films?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: (staats)loterij

Bericht door -DIA- »

Uit alles wat we waarnemen, is af te leiden dat de wereld oud is. En wat oud is, dat is nabij de verdwijning. Anders gezegd: De tekenen der tijden worden meer en meer, en in steeds toenemende snelheid waargenomen. Dit is één van de signalen. En het meest opmerkelijke signaal is wel de rust, de gelatenheid, of zelfs onverschilligheid onder al deze tekenen. We weten niet wanneer het einde zal zijn, maar ons is wel geboden om op de tekenen der tijden te letten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: (staats)loterij

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:Uit alles wat we waarnemen, is af te leiden dat de wereld oud is. En wat oud is, dat is nabij de verdwijning. Anders gezegd: De tekenen der tijden worden meer en meer, en in steeds toenemende snelheid waargenomen. Dit is één van de signalen. En het meest opmerkelijke signaal is wel de rust, de gelatenheid, of zelfs onverschilligheid onder al deze tekenen. We weten niet wanneer het einde zal zijn, maar ons is wel geboden om op de tekenen der tijden te letten.
Ja dat is waar weet dat de tijd nabij is, wat ga je er nee doen? Het constateren? Bang worden? Verlangend uitzien? Onrustig worden?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: (staats)loterij

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:
-DIA- schreef:Uit alles wat we waarnemen, is af te leiden dat de wereld oud is. En wat oud is, dat is nabij de verdwijning. Anders gezegd: De tekenen der tijden worden meer en meer, en in steeds toenemende snelheid waargenomen. Dit is één van de signalen. En het meest opmerkelijke signaal is wel de rust, de gelatenheid, of zelfs onverschilligheid onder al deze tekenen. We weten niet wanneer het einde zal zijn, maar ons is wel geboden om op de tekenen der tijden te letten.
Ja dat is waar weet dat de tijd nabij is, wat ga je er nee doen? Het constateren? Bang worden? Verlangend uitzien? Onrustig worden?
Neen, opmerken. Dat is de bedoeling dat ik bovenstaande schreef. Opmerking schijnt moeilijker te worden, vandaar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie