geloofsdoop bijwonen

rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

vlinder schreef:Maar als je het niet durft, van jezelf denkt dat je het niet goed onder woorden kunt brengen, dan moet je het ineens voor de gemeente doen als je belijdenis doet! Brrr. dat zou ik echt heel erg eng vinden.
Je hoeft het ook niet per se te doen, alleen als je de vrijmoedigheid hebt.
joan
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2008, 14:52

Re: geloofsdoop bijwonen

Bericht door joan »

Eppie schreef:
Als je één keer een getuigenis hebt horen afleggen tijdens een kerkdienst vergeet je dat nooit meer, maar verlang je wel naar meer. Ik vind het wel thuis horen binnen de gemeente.
Rekcor schreef:
Getuigenissen, dat zouden ze bij ons ook eens in de kerkdiensten mogen introduceren. Het is m.i. zo belangrijk dat we van elkaar weten hoe God werkt in ons leven! En: mensen mochten eens tot jaloersheid gewekt worden...
Marnix schreef:
Omdat in het eerste geval de hele gemeente het hoort. En niet een klein groepje. Juist voor de mensen die nog twijfelen is het goed dat mensen over Gods liefde en krachtige werk getuigen.
'Getuigen tijdens een belijdenisdienst', dit stelde ik ook eens voor aan de kerkenraad. Antwoord: 'Daar beginnen we niet aan, de helft zal gillend de kerk uit lopen'.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: geloofsdoop bijwonen

Bericht door Marnix »

beetje late reactie. Maar wel boeiend. Het antwoord van de kerkenraad is heel slap. Iets Bijbels niet doen omdat de gemeente het niet zou accepteren. Een soort democratie waarbij niet de Bijbel maar de meerderheid (of niet eens) in de kerk bepaalt wat we wel en niet doen. Triest hoor. Als een deel van de gemeente wegloopt als er van Gods liefde getuigd wordt, omdat men dat niet zo gewend is. En triest dat men zich daar dan door laat lijden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: geloofsdoop bijwonen

Bericht door huisman »

Kan gevaarlijk zijn.
Een 43-jarige Amerikaan is verdronken tijdens een doop in de Stille Oceaan. De man assisteerde bij de ceremonie in de branding van een strand in Californië, toen de groep werd overspoeld door een grote golf.

De volwassen dopeling, de pastoor en zijn assistent werden alle drie de zee in gesleurd. De pastoor, een neef van het slachtoffer, probeerde de man nog vast te houden, maar een tweede golf maakte dat onmogelijk.

De twee anderen konden op eigen kracht aan land komen. De kustwacht heeft nog uren gezocht naar de drenkeling, maar moest de zoekactie afblazen toen het donker werd. Gisteren werd een lichaam uit zee gevist dat waarschijnlijk van hem is.


http://nos.nl/artikel/630486-man-verdri ... -doop.html
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: geloofsdoop bijwonen

Bericht door Floppy »

Vandaag neem ik alles met een korreltje zout, als je het niet erg vindt.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: geloofsdoop bijwonen

Bericht door jakobmarin »

Floppy schreef:Vandaag neem ik alles met een korreltje zout, als je het niet erg vindt.
Een korreltje 'zand' in dit geval.
Ze spreken over 'pastoor', maar die dopen helemaal niet volwassen..
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: geloofsdoop bijwonen

Bericht door helma »

jakobmarin schreef:
Floppy schreef:Vandaag neem ik alles met een korreltje zout, als je het niet erg vindt.
Een korreltje 'zand' in dit geval.
Ze spreken over 'pastoor', maar die dopen helemaal niet volwassen..
vast verkeerd vertaald; zal wel pastor geweest zijn.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: geloofsdoop bijwonen

Bericht door gallio »

jakobmarin schreef:
Floppy schreef:Vandaag neem ik alles met een korreltje zout, als je het niet erg vindt.
Een korreltje 'zand' in dit geval.
Ze spreken over 'pastoor', maar die dopen helemaal niet volwassen..
Helma heeft gelijk, het was slordig vertaald. Het stond gisteren al op het internet. Kijk ook maar op
http://www.nydailynews.com/news/nationa ... -1.1740218
Plaats reactie