goede sexuele voorlichting nodig!?

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door Bert Mulder »

-DIA- schreef:
Bert Mulder schreef:
-DIA- schreef:
Tja... wat is Vlinder m/v?
Weet je dat niet???

rofl :yahoo :yahoo :mdr :mdr

Ik volg alles niet zo, sorry... de naam Vlinder klinkt meer vrouwelijk als mannelijk,
hoewel je daar niet altijd opaan kan, want -DIA- klinkt ergens ook wel wat vrouwelijk...
Vlinder is getrouwd met iemand op dit forum...

Doe verder je eigen onderzoek maar
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door -DIA- »

Bert Mulder schreef:
-DIA- schreef:
Bert Mulder schreef:
-DIA- schreef:
Tja... wat is Vlinder m/v?
Weet je dat niet???

rofl :yahoo :yahoo :mdr :mdr

Ik volg alles niet zo, sorry... de naam Vlinder klinkt meer vrouwelijk als mannelijk,
hoewel je daar niet altijd opaan kan, want -DIA- klinkt ergens ook wel wat vrouwelijk...
Vlinder is getrouwd met iemand op dit forum...

Doe verder je eigen onderzoek maar
Ahá! :) Nee dat wist ik dus niet...
Nu weet ik dus allen nog niet of hij/zij de mannelijke dan wel de vrouwelijke helft is... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door sela »

vlinder schreef: Wat ik bedoel: ik hou niet van woorden als iedereen, altijd, overal, veelvuldig enz. Dat ge-overdrijf....
30% doet het niet met iedereen, want bij mij zijn ze nog niet geweest...snappie? :mosc :mosc
ja ehh.. het is natuurlijk lastig. moet ik het anders formuleren?

'probeerde slechts vanwege posts van democritus en albion [paar bladzijden terug] een opmerking te plaatsen.
kijk, ik had misschien ook eenvoudigweg kunnen zeggen, we verschillen weinig van de wereld. maar dat had vast nietszeggend overgekomen.
ik had trouwens eerst nog geschreven 'met elkaar'. maar daarvan dacht ik, dat kan verkeerd of ook als nietszeggend gelezen worden. vandaar 'iedereen'. maar ik zie dat dat nu alsnog tot problemen leidt.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door albion »

-DIA- schreef:
Ahá! :) Nee dat wist ik dus niet...
Nu weet ik dus allen nog niet of hij/zij de mannelijke dan wel de vrouwelijke helft is... :)
Als je de quotings volgt (van de meeste topics) kom je er vanzelf wel achter :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door Bloempje28 »

sela schreef:
albion schreef:Ik ben het met je eens MM, maar tegenwoordig is dat heel gewoon bij de jeugd. Ik weet niet hoe het op de Veluwe is of in de Randstad, of in de Achterhoek? Hier in Zeeland (misschien niet overal en niet iedereen) loop je achter als je niet weet van de hoed en de rand, om het maar zo uit te drukken.
je hoort inderdaad getallen de ronde doen dat 30% van onze refojeugd het met iedereen en veelvuldig doet.
Ik maak me ook zorgen. Seksualtiteit voor het huwelijk begint inderdaad meer een gewoonte te worden. Of het ook de gewoonte is dit ook buiten relaties te doen weet ik niet, wel weet ik dat er meisjes zijn die zich na schooltijd aanbieden om met meerdere jongens achter elkaar seks te hebben. Maar of dit dagelijkse kost is weet ik niet, ik weet in ieder geval dat het een keer is gebeurd op de reformatorische school in onze stad. Eén van de jongens ken ik goed.
Ik hoorde van laatst van een 17-jarig meisje die door haar ex-vriendje was overgehaald om gemeenschap te hebben onder het mom van: "Iedereen doet het toch!" daarnaast was het nog onveilig ook en ze hadden nog maar 2 maanden verkering. Na 9 maand ging het uit.... het meisje heeft heel hard gehuild. ze zei dat ze ook regelmatig in angst had gezeten over een zwangerschap. en als dat zo was geweest? Was ze dan nu met hem getrouwd geweest? terwijl het een jongen was die totaal niet bij haar paste... dat zeiden wij al na een maand.
En dan het volgende: als je eenmaal weet wat het is, is het heel moelijk om in een volgende relatie rustig aan te doen. Al was ze zelf wel overtuigt om de volgende keer te wachten.

Ps. Dit meisje was wel goed voorgelicht!
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door sela »

Bloempje28 schreef:Of het ook de gewoonte is dit ook buiten relaties te doen weet ik niet
de verhalen die ik beluisterd heb duiden erop dat er weinig verschil is met de wereld om ons heen. one night stands en verdere variaties.
waar ik een risico in zie is dat we ons als subcultuur als een uitgezonderd volk zien, terwijl zulke zaken duiden dat we gewoon naast andere nederlanders staan. hoe bepaal ik dan mijn houding ten opzichte van het uitgezonderd volk danwel het niet anders zijn dan de wereld. niet zozeer persoonlijk, maar in algemene zin.
Gebruikersavatar
monique
Berichten: 1319
Lid geworden op: 16 jan 2008, 12:56
Locatie: op een plekje van deze wereld :)

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door monique »

Bloempje28 schreef:
sela schreef:
albion schreef:Ik ben het met je eens MM, maar tegenwoordig is dat heel gewoon bij de jeugd. Ik weet niet hoe het op de Veluwe is of in de Randstad, of in de Achterhoek? Hier in Zeeland (misschien niet overal en niet iedereen) loop je achter als je niet weet van de hoed en de rand, om het maar zo uit te drukken.
je hoort inderdaad getallen de ronde doen dat 30% van onze refojeugd het met iedereen en veelvuldig doet.
Ik maak me ook zorgen. Seksualtiteit voor het huwelijk begint inderdaad meer een gewoonte te worden. Of het ook de gewoonte is dit ook buiten relaties te doen weet ik niet, wel weet ik dat er meisjes zijn die zich na schooltijd aanbieden om met meerdere jongens achter elkaar seks te hebben. Maar of dit dagelijkse kost is weet ik niet, ik weet in ieder geval dat het een keer is gebeurd op de reformatorische school in onze stad. Eén van de jongens ken ik goed.
Ik hoorde van laatst van een 17-jarig meisje die door haar ex-vriendje was overgehaald om gemeenschap te hebben onder het mom van: "Iedereen doet het toch!" daarnaast was het nog onveilig ook en ze hadden nog maar 2 maanden verkering. Na 9 maand ging het uit.... het meisje heeft heel hard gehuild. ze zei dat ze ook regelmatig in angst had gezeten over een zwangerschap. en als dat zo was geweest? Was ze dan nu met hem getrouwd geweest? terwijl het een jongen was die totaal niet bij haar paste... dat zeiden wij al na een maand.
En dan het volgende: als je eenmaal weet wat het is, is het heel moelijk om in een volgende relatie rustig aan te doen. Al was ze zelf wel overtuigt om de volgende keer te wachten.

Ps. Dit meisje was wel goed voorgelicht!
Laatst gewijzigd door monique op 24 aug 2009, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: goede sexuele voorlichting nodig!?

Bericht door Bloempje28 »

Ik maak me ook zorgen. Seksualtiteit voor het huwelijk begint inderdaad meer een gewoonte te worden. Of het ook de gewoonte is dit ook buiten relaties te doen weet ik niet, wel weet ik dat er meisjes zijn die zich na schooltijd aanbieden om met meerdere jongens achter elkaar seks te hebben. Maar of dit dagelijkse kost is weet ik niet, ik weet in ieder geval dat het een keer is gebeurd op de reformatorische school in onze stad. Eén van de jongens ken ik goed.
Ik hoorde van laatst van een 17-jarig meisje die door haar ex-vriendje was overgehaald om gemeenschap te hebben onder het mom van: "Iedereen doet het toch!" daarnaast was het nog onveilig ook en ze hadden nog maar 2 maanden verkering. Na 9 maand ging het uit.... het meisje heeft heel hard gehuild. ze zei dat ze ook regelmatig in angst had gezeten over een zwangerschap. en als dat zo was geweest? Was ze dan nu met hem getrouwd geweest? terwijl het een jongen was die totaal niet bij haar paste... dat zeiden wij al na een maand.
En dan het volgende: als je eenmaal weet wat het is, is het heel moelijk om in een volgende relatie rustig aan te doen. Al was ze zelf wel overtuigt om de volgende keer te wachten.

Ps. Dit meisje was wel goed voorgelicht!
klinkt raar maar ik kan dat meisje heel goed begrijpen ik heb het zelfde gehad
Ben jij onder misschien druk gezet? Dit gebeurt enorm veel en sommige jongens kunnen het ook afdwingen. Zelfs als de relatie niet goed zit. Daarnaast zijn er ook meisjes, die er altijd op toespelen en zich uitdagend kleden om zo seks te krijgen.
Ja, en daarbij is het is best moeilijk om "nee" te zeggen ook onder christenen. Het is tegenwoordig bijna een slechte gewoonte geworden om over te gaan tot de daad. "Ja, het is eigenlijk niet goed, maar ja.... er zijn zoveel dingen niet goed!" Ik ken een stel die toch met elkaar vrijen, terwijl zij soms twijfelt of ze ver met hem wil en of ze hem genoeg aantrekkelijk vind. Dan gaat mijn hart wel bloeden, hoor. daarnaast hebben zij een aantal keren onveilige seks gehad en heeft zij een keer de morning-after pil gebruikt. Ik schrok hier heel erg van, omdat deze pil voorkomt dat een eventueel bevruchte eicel zich niet kan innestelen. Dan ben je eigenlijk abortief bezig. Waar zijn we mee bezig! Al begrijp ik deze zet wel, omdat je bang bent dat er wel een zwangerschap van komt en dat zet je hele leven op zijn kop. Terwijl we juist aan de veilige kant blijven, als we ervoor kiezen om geen gemeenschap te hebben voordat we getrouwd zijn. Al kan dit heel moeilijk zijn! Als dit onder christenen al voorkomt.... waar gaan we heen. Wie van jullie kan een zinnig antwoord geven op de vraag hoe het komt dat dit ook onder christenen gebeurt!

Monique, weet dat je met je schuld naar de Heere toe mag. Hij wil ook jouw zonden vergeven. Hij stuurde de zondige vrouw ook niet weg, die al zovbeel mannen had gehad. Niet dat ik jou met haar wil vergelijken, hoor. Maar als zij bij Hem mag komen, mag jij het ook. Hij zei wel: "Ga heen en zondig niet meer!" Neem je voor om nu rein te blijven tot je getrouwd bent. Zelfs als het dan niet de eerste keer is, dan kan het toch heel bijzonder zijn, omdat het in Gods ogen wel de eerste keer is als Hij jou vergeven heeft. Dat gun je je van harte!
Plaats reactie