Zondagsrust

Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Zondagsrust

Bericht door Dipper »

daar heb je zeker gelijk in Mara.

Maar voor dat wc papier ging je vroeger gewoon naar de buren niks aan de hand. Nu is echter het contact met buren zo afstandelijk dat ik dat niet snel meer zal doen.
Als ik als man een kopje suiker ga vragen aan een buurvrouwtje denkt ze gelijk dat ik iets van haar wil. ::please
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zondagsrust

Bericht door Mara »

Dipper schreef:daar heb je zeker gelijk in Mara.

Maar voor dat wc papier ging je vroeger gewoon naar de buren niks aan de hand. Nu is echter het contact met buren zo afstandelijk dat ik dat niet snel meer zal doen.
Als ik als man een kopje suiker ga vragen aan een buurvrouwtje denkt ze gelijk dat ik iets van haar wil. ::please
Het was maar een voorbeeldje Dipper ;)
Maar ik zou in zo'n geval eens bedenken wat ik kan doen.
Keukenrol voldoet ook prima denk ik, of desnoods papieren servetten.
Wat ik zelf heb meegemaakt op zondag:
pak Nutrix (babypap) zat opeens de mijt in,
Zak sperziebonen, op vrijdagmiddag gekocht, bleek zondagmiddag de schimmel in te zitten
Een keer misgegrepen in de aardappelbak

Maar ach, dan kun je toch zelf wel een alternatief bedenken?
Het merendeel van de mensen heeft tegenwoordig een vriezer(tje), het is ook handig om een vooraadkast te maken met houdbare etenswaren.

Maar daar zijn die winkels niet voor open hoor!
Het is verveling, kijken, kijken en weinig kopen.
En het personeel van Ah zegt het zelf, op zondag wordt het meest diepvriespizza's, zakken frites, zakjes gesneden groenten en voorgegaarde aardappeltjes verkocht.
Allemaal zaken die je tijdens die 6 werkdagen kan kopen, langer houdbaar zijn.
De laatste supermarkt die hier dichtgaat op zaterdagavond, doet dat om 9 uur!
Heb je dan vanaf maandagmorgen 8 uur niet bedacht dat je (bijna) zonder wc papier en aardappelen zit?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6443
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Zondagsrust

Bericht door Posthoorn »

Dipper schreef:Geef ons heden ons dagelijks brood geld voor alle 7 dagen. God rust ten zevenden dage maar Hij laat ons op die dag niet als wezen achter.
Nee, daarom mochten de Israëlieten op de zesde dag voor twee keer manna rapen.
Tjonge, wat kun jij toch krom redeneren.
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Zondagsrust

Bericht door Dipper »

dus jij zou willen zeggen Posthoorn, dat God op de zevende dag niets doet en onderhoud? Dan zouden er geen kinderen geboren worden of mensen overlijden. Dan zou onze ziel niet kunnen bestaan. Dan zou het niet licht worden op zondagochtend.
Dat is niet krom gedacht allicht iets anders dan je gewend bent of hoopt te lezen.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Zondagsrust

Bericht door WimA »

Dipper schreef:dus jij zou willen zeggen Posthoorn, dat God op de zevende dag niets doet en onderhoud? Dan zouden er geen kinderen geboren worden of mensen overlijden. Dan zou onze ziel niet kunnen bestaan. Dan zou het niet licht worden op zondagochtend.
Dat is niet krom gedacht allicht iets anders dan je gewend bent of hoopt te lezen.
Het 7e gebod is ingesteld voor mensen. Niet voor de Heere zelf. Lees b.v. het NT, waar de Heere Jezus zegt dat Hij een Heere is, ook van de sabbat.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Zondagsrust

Bericht door Luther »

WimA schreef:
Dipper schreef:dus jij zou willen zeggen Posthoorn, dat God op de zevende dag niets doet en onderhoud? Dan zouden er geen kinderen geboren worden of mensen overlijden. Dan zou onze ziel niet kunnen bestaan. Dan zou het niet licht worden op zondagochtend.
Dat is niet krom gedacht allicht iets anders dan je gewend bent of hoopt te lezen.
Het 7e gebod is ingesteld voor mensen. Niet voor de Heere zelf. Lees b.v. het NT, waar de Heere Jezus zegt dat Hij een Heere is, ook van de sabbat.
Ik begrijp het verband met het 7e gebod niet zo goed...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Zondagsrust

Bericht door Tiberius »

Dag.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Zondagsrust

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Dag.
Deze reactie maakt het alleen nog maar duisterder....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6443
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Zondagsrust

Bericht door Posthoorn »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Dag.
Deze reactie maakt het alleen nog maar duisterder....
Het gaat om een 'kennelijke' verschrijving: uiteraard gaat het over het 4e gebod, dat gaat over de 7e dag.
Plaats reactie