Radio en TV de deur uit

de Paus

Bericht door de Paus »

De reactie van de paus is geen knip voor de neus waard
Komop zeg.... zo gaan we niet met elkaar om.
paus jij zegt dat je hebt nagedacht over jouw reactie ? Nou ik geloof er niets van.
Tja, das jouw probleem. Ik heb er over nagedacht, gewikt en gewogen, en heb besloten dat de keuze van mijn ouders de goede keuze was, en heb dat overgenomen.
Je hebt gekozen voor de weg van de minste weerstand dat is het !! Oftewel je hebt geen duidelijke mening.
Je denkt voor een ander.... hier moet je altijd mee oppassen. Het is misschien in jouw ogen de weg van de minste weerstand, en dat standpunt respecteer ik, maar het is mijns inziens wel een goede middenweg tussen helemaal geen TV en alles d'r op en d'r an...
Met al deze reactie's en al de ontwikkelingen tegenwoordig wordt alleen maar bewaarheid wat er in openbaringen beschreven wordt. Als je een oprecht christen wilt zijn dan zal je niet meer kunnen kopen en verkopen in deze wereld. Dan zal je inderdaad in deze wereld zijn en niet van deze wereld.
Je zegt hier toch niet dat ik niet oprecht christen ben?
Deze uitspraak wordt hier verkeerd uitgelegd ! Alsof dat een excuus zou zijn om tv te nemen !
De meest geplaatste reactie's pleiten alleen maar om jullie eigen fouten goed te praten.
Ik zie het niet als fout om TV te hebben. Het probleem is wat er op die TV komt. Er zitten ook goede kanten aan, maar blijkbaar ben je daar (nog) niet van overtuigd. Onderzoekt alle dingen, en BEHOUDT het goede.... nou, ik behoud het goede wat ook de TV kan bieden, en wat de TV biedt.
Die zegt ik heb alleen ned 1, 2 en 3, die heeft dit excuus en die dat.. maar ten diepste weet een ieder dat tie fout zit !!
Nou, ten diepste weet ik niet dat ik fout zit.... misschien kun je me overtuigen? Misschien zit de ellendekennis bij mij nog niet diep genoeg... :sne
annoniem

Bericht door annoniem »

sorrij paus.
laat maar verder,we komen er toch niet uit
BOELY

Bericht door BOELY »

Stel:

01-06-2002: (Bron: ND) Het RD gaat zijn activiteiten uitbreiden. Na de invoering van het RD-net kunnen reformatorische mensen per ingang van 1 augustus ook met hun TV afstemmen op een refo-tv station. Koetsier: omdat de zuigkracht zo groot is tegenwoordig, willen wij met een reformatorisch alternatief komen voor de TV. Er zijn toetstellen op de markt die het mogelijk maken om maar een station te ontvangen. Het RD heeft besloten om een refo - tv te introduceren. Zondag's zal hier ook een kerkdienst worden gehouden.

Onze reactie:
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door BOELY
Stel:

01-06-2002: (Bron: ND) Het RD gaat zijn activiteiten uitbreiden. Na de invoering van het RD-net kunnen reformatorische mensen per ingang van 1 augustus ook met hun TV afstemmen op een refo-tv station. Koetsier: omdat de zuigkracht zo groot is tegenwoordig, willen wij met een reformatorisch alternatief komen voor de TV. Er zijn toetstellen op de markt die het mogelijk maken om maar een station te ontvangen. Het RD heeft besloten om een refo - tv te introduceren. Zondag's zal hier ook een kerkdienst worden gehouden.

Onze reactie:

We kunnen dus strakjes gewoon in alles meedoen, maar dan op z'n refo's...

Tis dat het al 1 april is geweest, maar anders....
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door BOELY
Stel:

01-06-2002: (Bron: ND) Het RD gaat zijn activiteiten uitbreiden. Na de invoering van het RD-net kunnen reformatorische mensen per ingang van 1 augustus ook met hun TV afstemmen op een refo-tv station. Koetsier: omdat de zuigkracht zo groot is tegenwoordig, willen wij met een reformatorisch alternatief komen voor de TV. Er zijn toetstellen op de markt die het mogelijk maken om maar een station te ontvangen. Het RD heeft besloten om een refo - tv te introduceren. Zondag's zal hier ook een kerkdienst worden gehouden.

Onze reactie:
Erg slechte voorstelling! Denk je dat de mens hier genoeg aan heb? Dat zie je al met RD-net! Ik wil niet zeggen dat RD-net zo goed is. Maar als mensen die refo-tv tegenvalt, wat zal men dan doen?
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

:$
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Als iedereen met een alternatief moet komen om de eigen belevingswereld maar zo veilig mogelijk te maken, dan is de wereld te klein... kunnen we het geld niet beter voor iets werkelijk nuttigs gebruiken?
madelief

Bericht door madelief »

Laten we aub op houden met regels op te leggen........kan ik echt niet tegen hoor.:?:?:?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Nee, christen zijn moet niet al te moeilijk zijn en je moet er niet al teveel voor opgeven anders is de lol er ook vanaf..
duhnbaron

Bericht door duhnbaron »

Yes weg met die hersenspoelmachine !!
Omdat er niks op is ga je eindeloos zappen en kom je vanalles tegen wat jou bewust/onbewust beinvloed , en je denken verandert op allerlei gebied .
Zo word ons vanalles opgedrongen (reclame om de haverklap), en wat we op den teevee als voorbeeld zien nemen we als normaal aan (soapseries met eeuwig geruzie/geroddel/vreemdgaan/etc)
madelief

Bericht door madelief »

Maar het zijn gewoon mensenlijke regels die nergens op slaan. Nou ja voor zo verre dat ik me daar niet aan ga houden. ieder voor zich toch............
Kun je nog het beste op een hutje in de hei gaan wonen. Maar ja ...........
toch hou je dan je zondige gedachten bij je. En daarbij komt nog bij dat je je als christen echt niet als een zonderling hoeft te gedragen. ......toch...........
Kuifje

Bericht door Kuifje »

Nou duhnbaron. Ik zal eerlijk zeggen ik ben het grotendeels met jou eens.
Maar wat Madelief meedeeld dat wij met zo'n strenge mening hebben kan ik me voorstellen.
Maar madelief als je nu nooit een tv in huis hebt gehad dan mis je dat ding helemaal niet. Begrijp jij dat???

Maar dat hutje op de hei ben ik het niet mee eens. maar jou redenering snap ik wel. Jij zegt daarmee als je nou met zulke dingen niet te maken wil hebben, horen en zien op de tv of op straat ga dan een hutje op de hei bezoeken.

Gegroet Kuifje
Origineel geplaatst door duhnbaron
Yes weg met die hersenspoelmachine !!
Omdat er niks op is ga je eindeloos zappen en kom je vanalles tegen wat jou bewust/onbewust beinvloed , en je denken verandert op allerlei gebied .
Zo word ons vanalles opgedrongen (reclame om de haverklap), en wat we op den teevee als voorbeeld zien nemen we als normaal aan (soapseries met eeuwig geruzie/geroddel/vreemdgaan/etc)
madelief

Bericht door madelief »

Ik bedoel er mee te zeggen, dat je je gedachten toch niet kan afsluiten van zondige gedachten.
Want in gedachte een zonde is er ook al een.

Maar ja dat maakt ons weer bewust van het feit dat je het alleen niet redden. En we dus vergeving nodig hebben. En dat je tot God moeten bidden voor vergeving.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

"Ik bedoel er mee te zeggen, dat je je gedachten toch niet kan afsluiten van zondige gedachten.
Want in gedachte een zonde is er ook al een."

Wat heb je hierin helemaal gelijk Madelief. Moet je nagaan hoe we dan helemaal verleid kunnen worden als we de tv aanzetten en er komt zo'n reclame of film voorbij.....wie weet wat voor gedachtes er in ons opkomen. Of gewenning aan vloeken. Wij hebben thuis ook tv en er wordt redelijk wat gekeken. Als ik op mezelf woon probeer ik zo sterk te zijn er geen te nemen...hoewel je natuurlijk wel zeer nieuwsgierig bent naar journaalbeelden, actualiteiten, praatprogramma's, 2 Vandaag, quizjes (tegenwoordig niet meer zo leuk, maar 10 voor Taal en 2 Voor 12 blijven leuk en goed niveau behouden), EO programma's als het Elfde Uur, natuurfilms, teletekst (altijd handig voor het actuele weer of nieuws).

Nee, het is niet makkelijk hoor. En ik ken weinig mensen om me heen die geen tv in huis hebben en wordt zo niet echt gemotiveerd. Tja, behalve op dit forum dan, maar dat werkt toch minder hoor!:)
ViperLodge
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 sep 2002, 01:54
Locatie: CheeseTown
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Ik spreek dan niet over het wetenschappelijk gebruik (bewaking, ziekenhuis etc), maar het maatschappelijk gebruik.
Yes.. de deurbel(intercom) mag blijven..:,

Duurde even voor dat ik wist wat ik ging type, 'tis al vroeg dus mischien slaat ik de plank mis...
Nu heb ik wel een TV en radio en Open internet, welke ik alle gebruik om eventuele kennis uit te breiden.

Hoewel TV / Radio daar niet veel bij brengen, tenzij over actuele zaken.
Ik mag graag kijken naar de jongens van RTL-Z(beurspraat), en wat programma's op discovery( archeologische, klus programma's) of CNN.

Over het aanbod van 1, 2 en 3 ben ik bij lange na niet te vreden (mijn mening) gezien er toch frequent op deze zenders vloeken zijn te horen.
Nu ben ik(zie topic Even Voorstellen II) niet gelovig, maar zelfs iemand met enig zelfrespect kan hier niet naar kijken.

In het afgelopen jaar heb ik eens bijgehouden hoeveel ik keek, alleen thuis gemeten dan, ik kwam op 253 uur uit.
Voor mij is het geen vraag of de TV er uit gaat, alleen of ik mijn kostbare tijd wil vergallen aan TV kijken ipv nuttiger dingen te doen.

De Radio heeft een minimum van noodzakelijk belang, wanneer een ramp zich voor doet, en de sirenes loeien,
wil ik wel graag weten of ik alvast in m'n kelder moet gaan zitten.

Gegronden redenen om mijn TV / Radio weg te doen heb ik niet echt, daarentegen om ze te houden ook niet.

Greets Vipie :eur

Ps.:Ik blijf bij de stelling dat je zelf in staat moet zijn te beslissen wat je wel en niet goed voor je is.
Wat m.i. kan verschillen per persoon net als sterkte van geloofsovertuiging.
Plaats reactie