Radio en TV de deur uit

DS Knecht

Radio en TV de deur uit

Bericht door DS Knecht »

Ze brengen het kwaad bij je thuis, daarom kun je ze beter weg doen.
DS Knecht

Bericht door DS Knecht »

Ze brengen het kwaad bij je thuis, daarom kun je ze beter weg doen.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Klopt!
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
DS Knecht

Bericht door DS Knecht »

Internet is natuurlijk heel anders dan Radion of TV.

Ik gebruik internet bijvoorbeeld om met jullie te communiceren, of om dingen op te zoeken voor meditaties bijvoorbeeld.

Radio en TV worden gebruikt om het nieuws te horen, en omdat je dat ook in de krant kan lezen heb je niet echt een Radio en TV nodig.
joop
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2002, 10:27

Bericht door joop »

Nee, ik denk persoonlijk, dat TV misschien wel een veel groter gevaar is dan internet. Let op ik zeg dus niet dat internet ongevaarlijk, integendeel! Aan internet zitten hele gevaarlijke kanten! Daarom ben ik ook een hele grote voorstander van gefilterd internet!

Maar okee, het ging over TV,... TV is echt een verderflijke uitvinding, die jaarlijks duizenden mensen meezuigt de afgrond in. Ik ben zelf niet beter, maar ik waarschuw jullie maar!

Groet,

Joop
DS Knecht

Bericht door DS Knecht »

Ja als je eenmaal een TV of radio hebt gaat het van kwaad tot erger. Je gaat steeds meer tv kijken. Je ziet en hoort steeds meer verkeerde dingen en je raakt er aan gewend.

Bij internet kun je zelf bepalen welke site je bezoekt, maar bij een TV kun je niet bepalen wat er uitgezonden wordt.

Internet heeft natuurlijk ook z'n kwade kanten, daarom kun je het beste een gefilterd internet nemen, zoals Joop al zei.
DS Knecht

Bericht door DS Knecht »

jij gaat wel erg uit van het goede van de mens. Wij zijn geneigd tot alle kwaad !
Bij internet ziet ook niemand wat je doet.
Daarom kun je het beste gefilterd internet nemen.
Ik ben het met je eens dat een gefilterd internet een goede oplossing is.
Echter wie bepaald nu wat wel en niet bezocht mag worden. Ook hierover zijn de meningen verdeeld.
Wij hoefen dat niet te bepalen. Het is al voor ons gedaan en opgeschreven in de bijbel.
joop
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2002, 10:27

Bericht door joop »

U geloofd dus dat er iets goeds kan voortkomen uit de mens? U denk dus werkelijk dat er iets goeds zit in de mens? Zoals u weet leert de schrift ons anders. "De mens is van nature geneigd tot alle kwaad". Dus ook wij kunnen niet beslissen naar welk programma wij wel en welk programma wij niet kijken, net als bij websites, waar wij naar toe surfen of niet.

Ik denk dus dat wij mensen (lees desnoods filters) nodig hebben die ons kunnen leiden ...

Groet,

Joop
DS Knecht

Bericht door DS Knecht »

U geloofd dus dat er iets goeds kan voortkomen uit de mens? U denk dus werkelijk dat er iets goeds zit in de mens? Zoals u weet leert de schrift ons anders. "De mens is van nature geneigd tot alle kwaad".
Ja daar heb je helemaal gelijk in. We moeten ons afschermen van de wereld met al zijn begeerlijkheden.
de Paus

Bericht door de Paus »

TV en Radio brengen ook veel goeds en nuttigs. Ook op TV en Radio zijn kerkdiensten en evangelisatieprogrammas te zien / horen.

de paus
DS Knecht

Bericht door DS Knecht »

TV en Radio brengen ook veel goeds en nuttigs. Ook op TV en Radio zijn kerkdiensten en evangelisatieprogrammas te zien / horen.
Ja natuurlijk, maar dat gebeurt in de disco ook. Daar wordt ook geevangeliseerd onder de jongeren, maar dat wil niet zeggen dat het goed is.

En het is erg verleidelijk om toch nog even door te kijken.
joop
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2002, 10:27

Bericht door joop »

Ja, wij zijn wel op deze wereld maar NIET VAN deze wereld. Ik denk dat er nog maar weinige predikanten vandaag de dag dit nog verkondigen. Het is goed om hier eens bij bepaald te mogen worden, Dat wij hier op aard een taak hebben!
de Paus

Bericht door de Paus »

Ja natuurlijk, maar dat gebeurt in de disco ook. Daar wordt ook geevangeliseerd onder de jongeren, maar dat wil niet zeggen dat het goed is.
En het is erg verleidelijk om toch nog even door te kijken.
Das waar. Het gaat gewoon om de eigen discipline. Wie die discipline niet op kan brengen, moet er voor zorgen dat hij of zij er niet langer door verleidt kan worden. Dit hoeft niet meteen te betekenen dat de TV en Radio de deur uit moeten, maar bijvoorbeeld wel dat je iemand anders laat bepalen wat je hoort en ziet op TV en Radio.

de paus
Plaats reactie