Radio en TV de deur uit

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Zeeuw »

Roeline schreef:
eilander schreef:Niet eens, maar ik heb geen behoefte om er verder op in te gaan.
Er wordt weleens gezegd wanneer mensen wederomgeboren werden, dat ze de eerste tijd "nog niet over een strootje durven heenstappen" zonder de Heere nodig te (willen) hebben. Ik herken de worsteling, wanneer de ernst van de tijd en de eeuwigheid je op het hart gebonden is, dat "zomaar" dingen doen je enorm kan aanklagen. Juist omdat je bij tijden zo beseft dat de Heere recht op ons heeft en dat er zoveel verantwoordelijkheden liggen, ook ten opzichte van onze naaste. Wellicht zal er later wat meer ontspannenheid optreden, zeker wanneer er gezien mag zijn en weer worden op het volbrachte werk van Christus.
Toch zijn deze tere tijden niet slecht.
Helemaal eens. Bijzondere momenten zijn dat. En, vaak pas achteraf, hele goede.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Nasrani »

Ik moest vanmorgen denken aan een stukje uit een boek wat ik pas las. Toen was ik niet in de gelegenheid om het te delen.
De duivel houdt ons van God af door ons veel werk te laten doen. Net als Marta worden we in beslag genomen door het vele bedienen (Lucas 10:40). Maar Jezus roept haar tot de orde door te zeggen: 'Marta, Marta, gij maakt u bezorgd en druk over vele dingen' (vers 41). Zoals in een kinderliedje gezongen wordt: 'Marta, Marta, leg je bezem neer.'
Zo roept Jezus ons ook tot de orde in zijn uitleg over de gelijkenis van de zaaier. Hij zegt van een graankorrel dat het best goed gaat met de groei. Hij heeft wortels, waarmee Hij duidelijk maakt dat het iemand is die omgang met God heeft. Toch komt die graankorrel niet tot vrucht. Jezus noemt in Marcus 4:19 drie redenen op:
1. de zorgen voor de wereld;
2. het bedrog van de rijkdom;
3. de begeerten naar al het andere.

Over die begeerten naar al het andere wil ik nog iets zeggen. Wij leven in een tijd waarin er extreem veel op ons afkomt. De wereld is een dorp geworden. We krijgen een overdosis aan informatie. zinvolle, maar vaak ook zinloze informatie. Jezus waarschuwt daarvoor als Hij zegt: 'Zie toe op uzelf dat uw hart nimmer bezwaard worde door roes' (Lucas 21:34) Wij beschikken over kranten, boeken, tijdschriften, radio, tv, dvd, pc, internet, e-mail, etc... En het bedwelmt ons. De roes in ons hoofd is zo groot, dat we moeilijk tot rust komen. We verspelen onze antenne naar de hemel en kunnen God niet meer verstaan. En maken ons er gemakkelijk vanaf door te zeggen dat God niet bestaat of in elk geval weinig van zich laat merken. Maar Jezus zegt dat het de begeerten naar al het andere zijn die onze omgang met God verstikken.

Kun je je voorstellen dat de duivel lol heeft in die golf van informatie die ons bedwelmt? Wij leven in een wereld waarin bijna álles ons van God afleidt. Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijk omgang met God willen.
First things first. Wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen. Jezus dring bij ons aan en zegt: 'Zoek eerst het Koninkrijk'(Lucas 12:31). Eerst.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Als ik echt op iemand wil reageren, quote ik diegene of benoem hem of haar.
Ik ben niet van die steken onder water. Ik vind het erg genoeg om dat weleens te zien.
Duidelijk ad hominem, zonder dit expliciet te doen.
Nee dus!
Dit lijkt er wel een beetje op. :jongle
Tjonge jonge.... nee dit is zinvolle tijdsbesteding.
::please
Forummers opvoeden?
Oes
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:09

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Oes »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Als ik echt op iemand wil reageren, quote ik diegene of benoem hem of haar.
Ik ben niet van die steken onder water. Ik vind het erg genoeg om dat weleens te zien.
Duidelijk ad hominem, zonder dit expliciet te doen.
Nee dus!
Dit lijkt er wel een beetje op. :jongle
Tjonge jonge.... nee dit is zinvolle tijdsbesteding.
::please
Forummers opvoeden?
Wel eens goed het 9e gebod gelezen en tot je genomen....?!
Zijn deze reacties ter bevordering van elkaars (geestelijk) welzijn?
Ik word hier erg verdrietig van!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Tiberius »

Oes schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Tjonge jonge.... nee dit is zinvolle tijdsbesteding.
::please
Forummers opvoeden?
Wel eens goed het 9e gebod gelezen en tot je genomen....?!
Zijn deze reacties ter bevordering van elkaars (geestelijk) welzijn?
Ik word hier erg verdrietig van!
:quoi
Leg uit aub, ik zie de link niet zo.
Oes
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:09

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Oes »

Tiberius schreef:
Oes schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Tjonge jonge.... nee dit is zinvolle tijdsbesteding.
::please
Forummers opvoeden?
Wel eens goed het 9e gebod gelezen en tot je genomen....?!
Zijn deze reacties ter bevordering van elkaars (geestelijk) welzijn?
Ik word hier erg verdrietig van!
:quoi
Leg uit aub, ik zie de link niet zo.
Leg uit aub.... gebiedende wijs enkelvoud....
Hoe anders komt het over: "Wil je dit misschien uitleggen?" Natuurlijk wil ik dat!

Is dit mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorstaan en bevorderen?
Is hier sprake van ootmoed? Je mag zelf het antwoord geven.
Ik zie dit persoonlijk meer als iemand op zijn woorden willen vangen en een steek onder water toedienen.
Dit is precies wat Mara ook verwoord in haar antwoord.

Misschien wat scherp gezegd, maar dat was destijds de reden waarom ik zeer lange tijd afstand heb genomen van dit forum.
Altijd dat venijnige ondertoontje naar elkaar, ja, en daar word ik heel verdrietig van en sluit ik het forum graag weer toe.
Dan kun je boos worden en me een ban geven, omdat ik misschien in jouw ogen nu mijn boekje te buiten ben gegaan.
Maar deze opmerkingen komen op zijn zachts gezegd niet professioneel en positief sturend over, zeker niet van een moderator.
Dit is mijn mening met een welgemeende algemene waarschuwing om elkaar daarin liefdevol te helpen,zonder bijbedoelingen, om dit nare fenomeen te stoppen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Tiberius »

Hm, ik denk dat je je vergist.
Een forummer (noem hem even A) zegt dat 'iemand' een pleidooi voert voor het klooster. Wie zou die 'iemand' zijn? Een ander, B, denkt dat hij het is en reageert daarop.
Vervolgens ontkent A en zegt ijskoud dat hij (of zij) nooit steken onder water uitdeelt. Dat is dus in tegenspraak met zijn posting direct ervoor. Daar wees ik even op.
Vervolgens krijg ik van A de opmerking dat dit geen zinvolle tijdsbesteding is. Ik denk inderdaad bij nader inzien dat hij gelijk heeft; het is meer vechten tegen de bierkaai. :cry
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Adagio »

Mijn koorts neemt daag´lijks toe / Ei, stel niet langer uit / mij hier te helpen uit / Ik ben de tijd al moe
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door -DIA- »

Oes schreef: Leg uit aub.... gebiedende wijs enkelvoud....
Hoe anders komt het over: "Wil je dit misschien uitleggen?" Natuurlijk wil ik dat!

Is dit mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorstaan en bevorderen?
Is hier sprake van ootmoed? Je mag zelf het antwoord geven.
Ik zie dit persoonlijk meer als iemand op zijn woorden willen vangen en een steek onder water toedienen.
Dit is precies wat Mara ook verwoord in haar antwoord.

Misschien wat scherp gezegd, maar dat was destijds de reden waarom ik zeer lange tijd afstand heb genomen van dit forum.
Altijd dat venijnige ondertoontje naar elkaar, ja, en daar word ik heel verdrietig van en sluit ik het forum graag weer toe.
Dan kun je boos worden en me een ban geven, omdat ik misschien in jouw ogen nu mijn boekje te buiten ben gegaan.
Maar deze opmerkingen komen op zijn zachts gezegd niet professioneel en positief sturend over, zeker niet van een moderator.
Dit is mijn mening met een welgemeende algemene waarschuwing om elkaar daarin liefdevol te helpen,zonder bijbedoelingen, om dit nare fenomeen te stoppen.
Ik geloof dat ik u voor 100 % begrijp, en dat me thans ook duidelijk wordt met wie ik van doen heb. Ik zal niet meer zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door -DIA- »

Adagio schreef:Mijn koorts neemt daag´lijks toe / Ei, stel niet langer uit / mij hier te helpen uit / Ik ben de tijd al moe
Wijze: Psalm 19
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door ejvl »

Oes schreef:Misschien wat scherp gezegd, maar dat was destijds de reden waarom ik zeer lange tijd afstand heb genomen van dit forum.
Altijd dat venijnige ondertoontje naar elkaar, ja, en daar word ik heel verdrietig van en sluit ik het forum graag weer toe.
Dan kun je boos worden en me een ban geven, omdat ik misschien in jouw ogen nu mijn boekje te buiten ben gegaan.
Maar deze opmerkingen komen op zijn zachts gezegd niet professioneel en positief sturend over, zeker niet van een moderator.
Dit is mijn mening met een welgemeende algemene waarschuwing om elkaar daarin liefdevol te helpen,zonder bijbedoelingen, om dit nare fenomeen te stoppen.
Het kan ook aan de ontvanger liggen die het als venijnig ontvangt natuurlijk. Ik merk dat wel vaker dat er bepaalde emoties loskomen.
Ik heb makkelijk praten wellicht aangezien ik nooit iets als venijnig, aanvallend of op de persoon beschouw, tenzij het expliciet zo gezegd is met naam en toenaam.
Sommige mensen voelen zich direct bij het minste of geringste aangevallen terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel hier niet specifiek jou mee.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Van Ewijk »

ejvl schreef: Sommige mensen voelen zich direct bij het minste of geringste aangevallen terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Dat is helaas een maatschappelijke trend.
Ik hoop dat deze generatie nooit een oorlog meemaakt, ten eerste zullen ze dat nooit kunnen verwerken en ten tweede kunnen we dat met deze generatie tere zieltjes nooit winnen.
En nu weer ontopic.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Radio en TV de deur uit

Bericht door Orchidee »

Van Ewijk schreef:
ejvl schreef: Sommige mensen voelen zich direct bij het minste of geringste aangevallen terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Dat is helaas een maatschappelijke trend.
Ik hoop dat deze generatie nooit een oorlog meemaakt, ten eerste zullen ze dat nooit kunnen verwerken en ten tweede kunnen we dat met deze generatie tere zieltjes nooit winnen.
En nu weer ontopic.
Oei...wat herkenbaar en mijn gedachten goed verwoordAfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie