Kleding

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: kleding

Bericht door -DIA- »

Martijn schreef:
eilander schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Zita schreef:Dat is erg plaatselijk verschillend, merkte ik onlangs. Ik was bij een begrafenis in Zeeland, en daar is het erg ongebruikelijk om speciaal zwarte kleding aan te trekken voor een begrafenis. Een beetje netjes is wel de gewoonte voor de naaste familie, maar zwart vonden ze daar heel vreemd. Nog raarder vonden ze het idee dat je dus na een sterfgeval mogelijk naar een winkel moet gaan om speciaal zwarte kleding te gaan kopen. Terwijl ik gewend ben in mijn omgeving dat iedereen die komt condoleren of naar een begrafenis komt wel in overwegend zwarte kleding is gestoken. Ik draag sowieso veel zwart, dus ik heb altijd wel wat jurken met jasjes die naar mijn idee gepast zijn.
Klopt. Bij ons is zwart ook niet echt gebruikelijk. Zeker niet met condoleren. Toen ik hier net woonde en keurig in het zwart verscheen, was ik de enigste. De rest kwam in zijn/haar gewone kleding. Ook de familie is niet altijd in het zwart gekleed. Gewoon netjes is inderdaad voldoende. Misschien kenmerkend voor een agrarische gemeenschap? Overigens hangt er genoeg zwart bij mij in de kast.
Ook Zeeland moet je niet over één kam scheren: de ervaring van Zita heb ik ook, maar bij ons is zwart wel weer heel gebruikelijk.
Klopt. Zo is het hier ook. Bijna alleen maar zwart. Misschien Oost-West?
Nee, ik meen van niet, want dan zou Rijssen (voor wat de reformatorische kerken betreft) in het westen liggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Martijn
Berichten: 717
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: kleding

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Martijn schreef:
eilander schreef:
Ook Zeeland moet je niet over één kam scheren: de ervaring van Zita heb ik ook, maar bij ons is zwart wel weer heel gebruikelijk.
Klopt. Zo is het hier ook. Bijna alleen maar zwart. Misschien Oost-West?
Nee, ik meen van niet, want dan zou Rijssen (voor wat de reformatorische kerken betreft) in het westen liggen.
ik bedoelde Zeeland ;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleding

Bericht door Mara »

Slecht nieuws voor sommige forummers?

De eigenaren van Smit Mode uit Alblasserdam, met achttien vestigingen in de regio, hebben uitstel van betaling aangevraagd. Een curator is aangesteld om te onderzoeken hoe en in welke vorm het bedrijf een doorstart maakt. Smit heeft 150 personeelsleden.
"Door het coronavirus is de omzet van het bedrijf sterk gedaald", zegt curator Van den Bergh. "Daardoor heeft Smit betalingsproblemen gekregen. We onderzoeken wel of een doorstart mogelijk is."

Smit Mode heeft vestigingen in onder meer Dordrecht, Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht, Krimpen aan den IJssel en Hellevoetsluis. Deze winkels zijn nog gewoon open.
Rijnmond.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleding

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Slecht nieuws voor sommige forummers?
Erg slecht nieuws. :cry
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleding

Bericht door samanthi »

Tiberius schreef:
Mara schreef:Slecht nieuws voor sommige forummers?
Erg slecht nieuws. :cry
:cry helemaal van slag...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleding

Bericht door Dodo »

Was dat vroeger Vlot?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:Slecht nieuws voor sommige forummers?

De eigenaren van Smit Mode uit Alblasserdam, met achttien vestigingen in de regio, hebben uitstel van betaling aangevraagd. Een curator is aangesteld om te onderzoeken hoe en in welke vorm het bedrijf een doorstart maakt. Smit heeft 150 personeelsleden.
"Door het coronavirus is de omzet van het bedrijf sterk gedaald", zegt curator Van den Bergh. "Daardoor heeft Smit betalingsproblemen gekregen. We onderzoeken wel of een doorstart mogelijk is."

Smit Mode heeft vestigingen in onder meer Dordrecht, Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht, Krimpen aan den IJssel en Hellevoetsluis. Deze winkels zijn nog gewoon open.
Rijnmond.nl
Ai, dat zou ik erg jammer vinden. Smit heeft echt fijne, betaalbare kleding. Ik kom er graag.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Kleding

Bericht door windorgel »

Dodo schreef:Was dat vroeger Vlot?
Nee, Vlot&Marlene bestaat nog steeds.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Kleding

Bericht door Bonny »

Mara schreef:Slecht nieuws voor sommige forummers?

De eigenaren van Smit Mode uit Alblasserdam, met achttien vestigingen in de regio, hebben uitstel van betaling aangevraagd. Een curator is aangesteld om te onderzoeken hoe en in welke vorm het bedrijf een doorstart maakt. Smit heeft 150 personeelsleden.
"Door het coronavirus is de omzet van het bedrijf sterk gedaald", zegt curator Van den Bergh. "Daardoor heeft Smit betalingsproblemen gekregen. We onderzoeken wel of een doorstart mogelijk is."

Smit Mode heeft vestigingen in onder meer Dordrecht, Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht, Krimpen aan den IJssel en Hellevoetsluis. Deze winkels zijn nog gewoon open.
Rijnmond.nl
Sneu. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik woon dan ook niet in die regio. Even op de website gekeken. Best wel prijzig. 80 euro voor een overhemd, 45 euro voor een polo....de lokale Clemens & August zijn beter voor mijn portemonnee
The Groom's still waiting at the altar
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Bonny schreef:
Mara schreef:Slecht nieuws voor sommige forummers?

De eigenaren van Smit Mode uit Alblasserdam, met achttien vestigingen in de regio, hebben uitstel van betaling aangevraagd. Een curator is aangesteld om te onderzoeken hoe en in welke vorm het bedrijf een doorstart maakt. Smit heeft 150 personeelsleden.
"Door het coronavirus is de omzet van het bedrijf sterk gedaald", zegt curator Van den Bergh. "Daardoor heeft Smit betalingsproblemen gekregen. We onderzoeken wel of een doorstart mogelijk is."

Smit Mode heeft vestigingen in onder meer Dordrecht, Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht, Krimpen aan den IJssel en Hellevoetsluis. Deze winkels zijn nog gewoon open.
Rijnmond.nl
Sneu. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik woon dan ook niet in die regio. Even op de website gekeken. Best wel prijzig. 80 euro voor een overhemd, 45 euro voor een polo....de lokale Clemens & August zijn beter voor mijn portemonnee
Vaak kun je wel terecht bv voor 2 overhemden voor € 100 oid. Pak voor € 250 etc.
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Kleding

Bericht door Hendrien »

Mooi jurkje gehaald bij de kringloop!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Smit betaalbaar???
Ik vind het onbetaalbaar voor de gemiddelde mens!
Zit hier inmiddels alweer heel wat jaren (voorheen van Linschoten mode) maar heb er nooit wat gekocht (mijn man ook niet bij de "mannenSmit")

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Hendrien schreef:Mooi jurkje gehaald bij de kringloop!
Afbeelding Leuk!

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Smit betaalbaar???
Ik vind het onbetaalbaar voor de gemiddelde mens!
Zit hier inmiddels alweer heel wat jaren (voorheen van Linschoten mode) maar heb er nooit wat gekocht (mijn man ook niet bij de "mannenSmit")

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Interessant is dan wat jij 'de gemiddelde mens' vindt. Vind je € 250 veel voor een pak?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleding

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Smit betaalbaar???
Ik vind het onbetaalbaar voor de gemiddelde mens!
Zit hier inmiddels alweer heel wat jaren (voorheen van Linschoten mode) maar heb er nooit wat gekocht (mijn man ook niet bij de "mannenSmit")
Ik kende de winkel ook niet. :?
Maar het is dus geen refozaak begrijp ik, want ze verkopen er ook lange en korte broeken voor dames. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie