Kleding

timo

Kleding

Bericht door timo »

Kun je een gelovige herkennen aan zijn kleding??? (niet perze zwart)
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Zelfde verhaal als een andere keer: vertel eens waarom je dit vraagt en wat je eigen mening is?
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Vroeger is me voorgehouden: ja, aan gelaat en gewaad herken je de gelovige. Inmiddels ben ik erachter dat het gepraat en daad moet zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Vroeger is me voorgehouden: ja, aan gelaat en gewaad herken je de gelovige. Inmiddels ben ik erachter dat het gepraat en daad moet zijn.
Mij is altijd de combinatie voorgehouden: daad, gepraat en gewaad.

Toch kan ook gelaat nog relevant zijn. Vrouwen die helemaal in de plamuur zitten, vind ik nou niet echt een christelijke uitstraling hebben.....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Nee, in mijn beleving ook niet. En toch kan het meevallen. Als je het van huis uit gewend bent, schijn je je zonder dat plamuur nogal bloot te voelen. Dus altijd nog liever tastbare plamuur dan onzichtbare plamuur: dwz opgelegde vromigheid, die niets te betekenen heeft. En ook dat hebben we weer niet te beoordelen. Wij zien aan wat voor ogen is...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mariken

Bericht door Mariken »

Ja hoor, gelovigen kun je aan de kleding herkennen. Imans in een kaftan met een kalotje. Joden met een keppeltje, priesters in een soutane. En reformatorischen in dure merkkleding.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Zijn imams 'gelovigen'?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door refo
Zijn imams 'gelovigen'?
In zekere zin natuurlijk wel... :t maar t is natuurlijk beetje vreemd in dit verband :)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Ja hoor, gelovigen kun je aan de kleding herkennen. Imans in een kaftan met een kalotje. Joden met een keppeltje, priesters in een soutane. En reformatorischen in dure merkkleding.
:,:,:,:,

Wat is het doel van kleding? De schaamte bedekken. (Gen. 3). Een gelovige moet dus kleding dragen die aan dit criterium voldoet.

Verder lees ik niet in de Bijbel dat je je door de kleding moet onderschieden van ongelovigen. Daar zijn andere manieren voor, vooral de daad en praat (Uw spraak maakt u openbaar", niet: uw kleed maakt u openbaar.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

sja dat is rekbaar dat schaamte......
Een buik is geen schaamte, maar als dames een naveltruitje in de kerk aan hebben denk ik wel van...........
Is dit nou echt kleding dat je wilt laten zien een Christen te zijn en voor God te willen leven?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
sja dat is rekbaar dat schaamte......
Een buik is geen schaamte, maar als dames een naveltruitje in de kerk aan hebben denk ik wel van...........
Is dit nou echt kleding dat je wilt laten zien een Christen te zijn en voor God te willen leven?
Als ik even bijdehand mag zijn... moet je dan niet juist blij zijn dat die persoon in de kerk komt (ze kan ook met dr naveltruitje wegblijven namelijk)...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Nou, als we nou toch gaan exegetiseren...

Onderzoek wat in de bijbel 'schaamte' is en vervolgens voldoen dan alle kledingstukken (mits op de juiste plaats aangebracht )
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door vlinder
sja dat is rekbaar dat schaamte......
Een buik is geen schaamte, maar als dames een naveltruitje in de kerk aan hebben denk ik wel van...........
Is dit nou echt kleding dat je wilt laten zien een Christen te zijn en voor God te willen leven?
Als ik even bijdehand mag zijn... moet je dan niet juist blij zijn dat die persoon in de kerk komt (ze kan ook met dr naveltruitje wegblijven namelijk)...
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant: Als je altijd "netjes"door je ouders gekleed bent, waarom moet je dan later (pubertijd) gaan schoppen, en precies doen wat andere mensen tot aanstoot kan zijn?

Tuurlijk ben ik blij dat ze nog onder het Woord van God zitten, maar als je toch weet dat het mensen een aanstoot kan zijn, zou je dan niet die moeite nemen om een langer shirt aan te doen? (of zijn dat de enige kleren die je hebt) dan is het ook goed om naar de kerk te gaan en uit de kerk ff langs de diaconie.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant: Als je altijd "netjes"door je ouders gekleed bent, waarom moet je dan later (pubertijd) gaan schoppen, en precies doen wat andere mensen tot aanstoot kan zijn?
Omdat je puber bent misschien??! ;)

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Tuurlijk ben ik blij dat ze nog onder het Woord van God zitten, maar als je toch weet dat het mensen een aanstoot kan zijn, zou je dan niet die moeite nemen om een langer shirt aan te doen?
Ehm... Wat zou belangrijker zijn... dat mensen aanstoot aan je nemen of dat God zegt: Welkom in Mijn Huis, Fijn dat je er bent, kom zoals je bent!
Oorspronkelijk gepost door vlinder
(of zijn dat de enige kleren die je hebt) dan is het ook goed om naar de kerk te gaan en uit de kerk ff langs de diaconie.
Ehm nou als ik naar mijn situatie kijk.... ík heb geen naveltruitjes en mijn kast puilt uit... :! dus het gaat niet over mij in dit geval!

Zomaar langs de diaconie gaan doe je ook niet zo snel. Het is een grens over, de grens van schaamte en toegeven dat je het niet ruim hebt. Een vriendin van mij mag gebruik maken van de diaconie maar toch doet ze t niet om de voorgaande redenen....
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door vlinder
sja dat is rekbaar dat schaamte......
Een buik is geen schaamte, maar als dames een naveltruitje in de kerk aan hebben denk ik wel van...........
Is dit nou echt kleding dat je wilt laten zien een Christen te zijn en voor God te willen leven?
Als ik even bijdehand mag zijn... moet je dan niet juist blij zijn dat die persoon in de kerk komt (ze kan ook met dr naveltruitje wegblijven namelijk)...
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant: Als je altijd "netjes"door je ouders gekleed bent, waarom moet je dan later (pubertijd) gaan schoppen, en precies doen wat andere mensen tot aanstoot kan zijn?

Tuurlijk ben ik blij dat ze nog onder het Woord van God zitten, maar als je toch weet dat het mensen een aanstoot kan zijn, zou je dan niet die moeite nemen om een langer shirt aan te doen? (of zijn dat de enige kleren die je hebt) dan is het ook goed om naar de kerk te gaan en uit de kerk ff langs de diaconie.
Niet iedereen pubert op dezelfde wijze. Wees God dankbaar als je niet zo tegendraads bent geweest in je puberteit. Veel ouders zullen met moeite hun kinderen meekrijgen. Dan betekent dat weleens concessies doen.
De meeste pubers worden verstandiger naarmate ze ouder worden.
Plaats reactie