Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Je vind zondag geen speciale dag?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door merel »

Waaruit trek jij die conclusie?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef:Waaruit trek jij die conclusie?
Ik stel het in vraag.
Dat zou voor mij/ ons heel vreemd aanvoelen en past niet bij ons en daarmee stoot je een ander misschien voor het hoofd. Denk hierbij aan hoed gebruik, zondagse kleding, zondagse activiteiten etc.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door merel »

Johann Gottfried Walther schreef:
merel schreef:Waaruit trek jij die conclusie?
Ik stel het in vraag.
Dat zou voor mij/ ons heel vreemd aanvoelen en past niet bij ons en daarmee stoot je een ander misschien voor het hoofd. Denk hierbij aan hoed gebruik, zondagse kleding, zondagse activiteiten etc.
Waarom zou je naar aanleiding van deze zin vragen/ concluderen dat de zondag voor mij geen speciale dag is?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Orchidee »

Geytenbeekje schreef:
merel schreef:Soms weet je gewoon dat je qua ideologie totaal verschillend bent. Of zij ergeren zich aan mijn kleding en dat ik geen hoed draag of ik zal mij anders voor moeten doen dan ik ben. Lijkt mij beide kanten op niet prettig
Dominee Egas komt ook nog weleens, die is CGK'er
Kerkverband zegt ook niet alles!
Ds Egas past ook niet in alle cgk.
Kan me voorstellen dat hij in Driedorp "past".
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:
Geytenbeekje schreef:
merel schreef:Soms weet je gewoon dat je qua ideologie totaal verschillend bent. Of zij ergeren zich aan mijn kleding en dat ik geen hoed draag of ik zal mij anders voor moeten doen dan ik ben. Lijkt mij beide kanten op niet prettig
Dominee Egas komt ook nog weleens, die is CGK'er
Kerkverband zegt ook niet alles!
Ds Egas past ook niet in alle cgk.
Kan me voorstellen dat hij in Driedorp "past".
Die past zelfs wel bij ons in R. Hij sprak hier eens (denk een tijdrede) en velen zeiden: Hadden wij maar zo'n predikant.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Delftenaar »

Zo'n predikant zal vast wel de lege plek van ds. Van Dieren gaan opvullen.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door merel »

-DIA- schreef:
Orchidee schreef:
Geytenbeekje schreef:
merel schreef:Soms weet je gewoon dat je qua ideologie totaal verschillend bent. Of zij ergeren zich aan mijn kleding en dat ik geen hoed draag of ik zal mij anders voor moeten doen dan ik ben. Lijkt mij beide kanten op niet prettig
Dominee Egas komt ook nog weleens, die is CGK'er
Kerkverband zegt ook niet alles!
Ds Egas past ook niet in alle cgk.
Kan me voorstellen dat hij in Driedorp "past".
Die past zelfs wel bij ons in R. Hij sprak hier eens (denk een tijdrede) en velen zeiden: Hadden wij maar zo'n predikant.
Dat begrijp ik. Ik kan mij voorstellen dat ds Egas voor Rijssen een prettige predikant is. Daarmee kom je weer terug op mijn oorspronkelijke post in de quote dat ik mij waarschijnlijk daar niet thuis zou voelen.
Plaats reactie