Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Hij is Gergemmer in Gouda, maar zit meer in Zwitserland dan hier momenteel.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:RNA vaccins zijn geloof ik zonder weefsels. De andere wel.
Terwijl ik nog wel wat sceptisch ben tav de RNA vaccins. Dan heb ik liever het Sanofi vaccin, waarbij een deeltje coronovirus wordt ingespoten hetgeen moet leiden tot aanmaak van antistoffen
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:RNA vaccins zijn geloof ik zonder weefsels. De andere wel.
Terwijl ik nog wel wat sceptisch ben tav de RNA vaccins. Dan heb ik liever het Sanofi vaccin, waarbij een deeltje coronovirus wordt ingespoten hetgeen moet leiden tot aanmaak van antistoffen
En wat is de rede dat je wat sceptisch bent?
Sanofi komt in februari op de markt geloof ik, of zelfs later.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:RNA vaccins zijn geloof ik zonder weefsels. De andere wel.
Terwijl ik nog wel wat sceptisch ben tav de RNA vaccins. Dan heb ik liever het Sanofi vaccin, waarbij een deeltje coronAvirus wordt ingespoten hetgeen moet leiden tot aanmaak van antistoffen
Dat doen de RNA-vaccins uiteraard ook.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:RNA vaccins zijn geloof ik zonder weefsels. De andere wel.
Terwijl ik nog wel wat sceptisch ben tav de RNA vaccins. Dan heb ik liever het Sanofi vaccin, waarbij een deeltje coronovirus wordt ingespoten hetgeen moet leiden tot aanmaak van antistoffen
En wat is de rede dat je wat sceptisch bent?
Sanofi komt in februari op de markt geloof ik, of zelfs later.
Omdat het een relatief nieuwe techniek is, waarbij men er vanuit gaat dat het niets met je DNA doet, maar zeker weten doet men dit nog niet. En aangezien ik toch achter in de rij sta met vaccineren, maakt het mij niet uit dat Sanofi later komt.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:RNA vaccins zijn geloof ik zonder weefsels. De andere wel.
Terwijl ik nog wel wat sceptisch ben tav de RNA vaccins. Dan heb ik liever het Sanofi vaccin, waarbij een deeltje coronovirus wordt ingespoten hetgeen moet leiden tot aanmaak van antistoffen
En wat is de rede dat je wat sceptisch bent?
Sanofi komt in februari op de markt geloof ik, of zelfs later.
Omdat het een relatief nieuwe techniek is, waarbij men er vanuit gaat dat het niets met je DNA doet, maar zeker weten doet men dit nog niet. En aangezien ik toch achter in de rij sta met vaccineren, maakt het mij niet uit dat Sanofi later komt.
Oké, ja ik ben sowieso tegen vaccineren, omdat het God het niet wil, is mijn overtuiging, en ik vertrouw het ook niet.
Maar de niet-RNA vaccins zijn wel op basis van foetale weefsels, wist je dat?

En ik denk dat Openbaring wel iets zegt over het teken dat mensen op hun hoofd en handen krijgen, en niet meer kunnen betalen enzo. Ik denk dat het goed waar kan zijn, ik zeg dus niet dat het zo is, maar het kan. Dan ben ik liever voorzichtig. En als de Heere wel wil dat ik ziek word van het virus, dan ligt mijn leven in Zijn handen. Wat een rustgevend iets dat alles al besloten is, dat de Heere al een plan heeft met ieders leven.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 06 jan 2021, 10:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

@HersteldHervormd
Als je de ander maar wel in vrij laat, maar dat doe jij ook wel denk ik
Volgens mij zijn er ook best mensen die in de zorg werken, dan snap ik dat zeker
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:@HersteldHervormd
Als je de ander maar wel in vrij laat, maar dat doe jij ook wel denk ik
Volgens mij zijn er ook best mensen die in de zorg werken, dan snap ik dat zeker
Ja, mijn vrouw werkt ook in de zorg, maar zij wil het ook niet. Zij is echter al goed ziek geweest dus ze heeft wel antistoffen aangemaakt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Oké, ja ik ben sowieso tegen vaccineren, omdat het God het niet wil, is mijn overtuiging, en ik vertrouw het ook niet.
Maar de niet-RNA vaccins zijn wel op basis van foetale weefsels, wist je dat?

En ik denk dat Openbaring wel iets zegt over het teken dat mensen op hun hoofd en handen krijgen, en niet meer kunnen betalen enzo. Ik denk dat het goed waar kan zijn, ik zeg dus niet dat het zo is, maar het kan. Dan ben ik liever voorzichtig. En als de Heere wel wil dat ik ziek word van het virus, dan ligt mijn leven in Zijn handen. Wat een rustgevend iets dat alles al besloten is, dat de Heere al een plan heeft met ieders leven.
Ik sta daar heel anders in. Het klopt dat voor bepaalde vaccins in het begin ( 50 jaar geleden) foetale weefsels zijn gebruikt. Inmiddels zijn deze cellen hiervan zover doorgekweekt dat daar niets menselijks meer bij is. Ik heb daarom geen moeite met deze vaccinaties. In oorsprong was het niet goed en zondig, dat beaam ik volkomen. Alleen valt dat voor mij in dezelfde categorie als kleding, tabak, chocolade kopen die niet slaaf vrij geproduceerd is, excuus aanbieden voor de slavernij verleden (waar iedereen tot op heden nog de vruchten van plukt) en excuus maken voor de misstanden in de kerken tav WO2. Of weinig op hebben met de schepping en natuur door vaak de auto te pakken of het vliegtuig, skiën op gespoten nepsneeuw etc

Ik merk dat mensen vaak om deze reden tegen deze vaccinaties zijn, maar geen enkele moeite hebben met bovengenoemde goedkopen producten die ook niet op christelijke wijze vervaardigd zijn.

Het is in de huidige maatschappij bijna ondoenlijk om alle achtergronden te kennen van alles wat ooit op verkeerde wijze geproduceerd is en om daar afstand van te nemen. Ik probeer het dan maar op gebrekkige wijze bij de dingen waar ik zelf invloed op heb.
Laatst gewijzigd door merel op 06 jan 2021, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Oké, ja ik ben sowieso tegen vaccineren, omdat het God het niet wil, is mijn overtuiging, en ik vertrouw het ook niet.
Maar de niet-RNA vaccins zijn wel op basis van foetale weefsels, wist je dat?

En ik denk dat Openbaring wel iets zegt over het teken dat mensen op hun hoofd en handen krijgen, en niet meer kunnen betalen enzo. Ik denk dat het goed waar kan zijn, ik zeg dus niet dat het zo is, maar het kan. Dan ben ik liever voorzichtig. En als de Heere wel wil dat ik ziek word van het virus, dan ligt mijn leven in Zijn handen. Wat een rustgevend iets dat alles al besloten is, dat de Heere al een plan heeft met ieders leven.
Ik sta daar heel anders in. Het klopt dat voor bepaalde vaccins in het begin ( 50 jaar geleden) foetale weefsels zijn gebruikt. Inmiddels zijn deze cellen hiervan zover doorgekweekt dat daar niets menselijks meer van bij is. Ik heb daarom geen moeite met deze vaccinaties. In oorsprong was het niet goed en zondig, dat beaam ik volkomen. Alleen valt dat voor mij in dezelfde categorie als kleding, tabak, chocolade kopen die niet slaaf vrij geproduceerd is, excuus aanbieden voor de slavernij verleden (waar iedereen tot op heden nog de vruchten van plukt) en excuus maken voor de misstanden in de kerken tav WO2. Ik merk dat mensen vaak om deze reden tegen deze vaccinaties zijn, maar geen enkele moeite hebben met bovengenoemde goedkopen producten die ook niet op christelijke wijze vervaardigd zijn
Weet jij of Tony Chocolony wel christelijk gemaakt is ?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef: Weet jij of Tony Chocolony wel christelijk gemaakt is ?
Het is: Chocolonely ;)

Wat een voorstelling wordt er van de eerste inenting gemaakt zeg.
Ga gewoon starten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef: Weet jij of Tony Chocolony wel christelijk gemaakt is ?
Hoe maak je christelijk chocola?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Zita schreef:
Geytenbeekje schreef: Weet jij of Tony Chocolony wel christelijk gemaakt is ?
Hoe maak je christelijk chocola?
Op een Bijbels- verantwoorde manier geproduceerd bedoel ik ;)
Bertiel
Berichten: 4614
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

Zita schreef:
Geytenbeekje schreef: Weet jij of Tony Chocolony wel christelijk gemaakt is ?
Hoe maak je christelijk chocola?
met hele noten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Isala »

Het vaccineren is gestart.
Het is vandaag 6 januari. We zouden starten op 8 januari.
Wat is er voor deze twee dagen 'winst' op alle fronten een discussie gevoerd.... Alsof het lot van de Nederlandse bevolking er vanaf hing....
Hora est!
Plaats reactie