Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Jawel. Maar dat moet niet de hoofdreden zijn om je dochters dan maar te vaccineren. We mogen er toch vanuit gaan dat dit niet de standaard is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:Jawel. Maar dat moet niet de hoofdreden zijn om je dochters dan maar te vaccineren. We mogen er toch vanuit gaan dat dit niet de standaard is.
Zelfs als het niet de standaard is, kan het risico nog groot genoeg zijn. Zelf ken ik vanuit de kerk wel wat stellen waar de man niet Christelijk opgevoed is en de vrouw wel. En ook binnen de reformatorische kring zullen er wel mannen zijn die op seksueel gebied de fout ingegaan zijn als tiener of jonge twintiger. Al gaat het maar om 10% (en gezien de huidige bevolkingssamenstelling is het jammer als maar zo weinig bekeerlingen in de kerken zitten), dan is het toch wel een reden om in de overweging mee te nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Het was trouwens niet mijn bedoeling om een vaccinatiediscussie op gang te helpen hoor. Ik was gewoon benieuwd of het corona virus er toe bijdraagt dat mensen van keuze veranderen.
Maar het valt me wel op dat op dit forum zoveel mensen wel vaccineren. Ik had verwacht dat er meer weerstand was tegen inenten in de reformatorische gezindte. Nu kan je je afvragen of de forumleden een goede afspiegeling zijn van de reformatorische gezindte. Dat weet ik dan weer niet
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Jantje schreef:Jawel. Maar dat moet niet de hoofdreden zijn om je dochters dan maar te vaccineren. We mogen er toch vanuit gaan dat dit niet de standaard is.
Het ís wel de standaard. Het is niet de norm. Daar zit net een stukje tussen.

Overigens vaccineren wij (nog) niet voor HPV, maar ik ben geneigd mijn oordeel te herzien.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Hoopvol schreef:Het was trouwens niet mijn bedoeling om een vaccinatiediscussie op gang te helpen hoor. Ik was gewoon benieuwd of het corona virus er toe bijdraagt dat mensen van keuze veranderen.
Maar het valt me wel op dat op dit forum zoveel mensen wel vaccineren. Ik had verwacht dat er meer weerstand was tegen inenten in de reformatorische gezindte. Nu kan je je afvragen of de forumleden een goede afspiegeling zijn van de reformatorische gezindte. Dat weet ik dan weer niet
Ik begreep dat de vaccinatiegraad in de biblebelt al gigantisch aan het stijgen was, ook zijn er meer en meer dominees die de principiele bezwaren tegen vaccinatie niet als gegrond zien (en je ziet bij de principiele bezwaarden ook een verschuiving van argument: het gaat van vertrouwen dat God op een andere manier beschermt of andere plannen heeft, richting wantrouwen van de veiligheid van het vaccin). Ik vrees dat het zelotengedrag van sommige politici door verplichting van vaccinatie te suggereren deze ontwikkeling vertraagt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Herman schreef:
Jantje schreef:Jawel. Maar dat moet niet de hoofdreden zijn om je dochters dan maar te vaccineren. We mogen er toch vanuit gaan dat dit niet de standaard is.
Het ís wel de standaard. Het is niet de norm. Daar zit net een stukje tussen.

Overigens vaccineren wij (nog) niet voor HPV, maar ik ben geneigd mijn oordeel te herzien.
Wat zit daar tussen volgens jou?

En waarom ben je geneigd je oordeel te herzien?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

https://www.rd.nl/kerk-religie/bijna-40 ... k-1.292227

Als dit al de standaard is binnen christelijk Nederland en de standaard is nog anders buiten christelijk Nederland, dan sterkt dit nog meer mijn overtuiging om mijn dochter tegen HPV te vaccineren .
Laatst gewijzigd door merel op 02 apr 2020, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door alexv »

Herman schreef:
Jantje schreef:Jawel. Maar dat moet niet de hoofdreden zijn om je dochters dan maar te vaccineren. We mogen er toch vanuit gaan dat dit niet de standaard is.
Het ís wel de standaard. Het is niet de norm. Daar zit net een stukje tussen.

Overigens vaccineren wij (nog) niet voor HPV, maar ik ben geneigd mijn oordeel te herzien.


Misschien moet je voordat je gaat beginnen eens dit lezen.

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/va ... industrie/
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Jantje schreef:
Herman schreef:
Jantje schreef:Jawel. Maar dat moet niet de hoofdreden zijn om je dochters dan maar te vaccineren. We mogen er toch vanuit gaan dat dit niet de standaard is.
Het ís wel de standaard. Het is niet de norm. Daar zit net een stukje tussen.

Overigens vaccineren wij (nog) niet voor HPV, maar ik ben geneigd mijn oordeel te herzien.
Wat zit daar tussen volgens jou?

En waarom ben je geneigd je oordeel te herzien?
De standaard is datgene wat het meeste voorkomt op dit moment. Als je de getallen kent en de verhalen af en toe waarneemt, dan weet je dat de sexuele moraal (ook onder christelijke jongeren) ver te zoeken is. De norm is Gods wet en woord. Die wordt dus niet altijd gehaald.

Ik ben geneigd mijn oordeel te herzien, omdat ik mijn keuze gebaseerd heb op de wens dat ik mijn kinderen een nette huwelijkspartner gun en omdat dit ver van mijn belevingswereld afsta. Daarin heb ik geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat ze ook iemand kunnen treffen die tot waarachtige bekering is gekomen en daarom dus dit (aanzienlijke) risico met zich meedragen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Ik kan hier een heel eind in meekomen. Ik zal mijn visie hieromtrent alsnog ter overdenking nemen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:Ik kan hier een heel eind in meekomen. Ik zal mijn visie hieromtrent alsnog ter overdenking nemen.
Ben jij tegen vaccinatie ?
Of ben jij net als ik gemoedsbezwaard voor het gemoedsbezwaard zijn
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Geytenbeekje schreef:
Jantje schreef:Ik kan hier een heel eind in meekomen. Ik zal mijn visie hieromtrent alsnog ter overdenking nemen.
Ben jij tegen vaccinatie ?
Of ben jij net als ik gemoedsbezwaard voor het gemoedsbezwaard zijn
Waarom zeg je dit elke keer zo?
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

eilander schreef:
Geytenbeekje schreef:
Jantje schreef:Ik kan hier een heel eind in meekomen. Ik zal mijn visie hieromtrent alsnog ter overdenking nemen.
Ben jij tegen vaccinatie ?
Of ben jij net als ik gemoedsbezwaard voor het gemoedsbezwaard zijn
Waarom zeg je dit elke keer zo?
Omdat die term vaak maar uit 1 kant komt en men vind dat 1 kant die term kan en mag gebruiken.
En ik vind het gwn grappig klinken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Ik ben niet gewetensbezwaard. En ik overweeg mijn visie op de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker. Voor het standpunt van @Herman valt veel te zeggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

waarin verschilt het standpunt van @herman van @ Parsifal en mijn standpunt? Volgens mij zeggen wij alle drie hetzelfde
Plaats reactie